Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

Amatøren

Jeg fikk beskjed om at leveringer ville bli i 2019 da jeg reserverte.

Forøvrig rykket frem til plass 2794 nå.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

alagerqv

Jeg har rykket tilbake fra 502 til 504... Var på 505 litt før det igjen...

Virker som at hvis du kjenner noen, så kan du komme inn tidlig i køen.

Eodman

Om det blir sent 2018 eller våren 2019 betyr ikke så mye for meg. Det eneste som bekymrer meg er om det skjer noe med eventuelle avgifter..

Jeg startet på plass 275, var oppe på 285 og tilbake nå på 275. Noen plasser opp eller ned tror jeg betyr ekstremt lite på når man mottar bilen.

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

bmw2002

Leste på Twitter at kilder i Audi hadde sagt at bilen skulle starte på under 60 000 EUR for å dra nytte av fordelsprogrammet i Tyskland.

Espen W

Sitat fra: bmw2002 på torsdag 07. desember 2017, klokken 18:12
Leste på Twitter at kilder i Audi hadde sagt at bilen skulle starte på under 60 000 EUR for å dra nytte av fordelsprogrammet i Tyskland.

Selv med Euro på skyhøye 9.78 (idag) så tilsvarer det 493 000 NOK (før tysk moms på 19%)

PF

Jeg håper virkelig at vi får vite mer i løpet av Januar. Ser på http://www.audi.com/en/innovation/futuredrive/e-tron_quattro.html at den skal presenteres tidlig 2018 og håper da på at ryktene med produksjonsstart til sommeren stemmer. Jeg er på ca 2500 og har ett håp om å få levert bil neste høst. Blir det veldig mye senere kan det hende at x5 ryker i løpet av våren og en model x blir hentet inn, selv om det ikke frister noe særlig.

Amatøren

Ikke lovende å stadig lese dette:

"The two rear passengers............ "


Derimot sa selger at det skal bli 5 seter.

Det er et "must" for oss at det blir 5 seter hvis ikke kjøper vi den ikke.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Premium driver

Sitat fra: Flobben på torsdag 07. desember 2017, klokken 20:57
Jeg håper virkelig at vi får vite mer i løpet av Januar. Ser på http://www.audi.com/en/innovation/futuredrive/e-tron_quattro.html at den skal presenteres tidlig 2018 og håper da på at ryktene med produksjonsstart til sommeren stemmer. Jeg er på ca 2500 og har ett håp om å få levert bil neste høst. Blir det veldig mye senere kan det hende at x5 ryker i løpet av våren og en model x blir hentet inn, selv om det ikke frister noe særlig.

Audi CEO Rupert Stadler har i et nytt interview med lokalavisen i Ingolstadt (der Audi holder til) bekreftet at bilen blir presentert i Brussel. Men det vil skje i form av et eget arrangement, en såkallt "Audi Summit" og det er ikke satt noen dato (som er kjent). A8 ble også presentert på en egen Audi Summit i Barcelona utenom de kjente bilmessene. Så ikke sikkert det kommer noe informasjon i januar, men engang i første kvartal blir det nok.

Produksjonsstart i august/september er fortsatt sannsynlig. Utgående modell av A1 produseres på fabrikken i Brussel ut juni 2018, så bygges fabrikken om til e-tron endel uker over sommeren før produksjonen er i gang til høsten.

Meldola

Sitat fra: Premium driver på torsdag 07. desember 2017, klokken 21:50
Sitat fra: Flobben på torsdag 07. desember 2017, klokken 20:57
Jeg håper virkelig at vi får vite mer i løpet av Januar. Ser på http://www.audi.com/en/innovation/futuredrive/e-tron_quattro.html at den skal presenteres tidlig 2018 og håper da på at ryktene med produksjonsstart til sommeren stemmer. Jeg er på ca 2500 og har ett håp om å få levert bil neste høst. Blir det veldig mye senere kan det hende at x5 ryker i løpet av våren og en model x blir hentet inn, selv om det ikke frister noe særlig.

Audi CEO Rupert Stadler har i et nytt interview med lokalavisen i Ingolstadt (der Audi holder til) bekreftet at bilen blir presentert i Brussel. Men det vil skje i form av et eget arrangement, en såkallt "Audi Summit" og det er ikke satt noen dato (som er kjent). A8 ble også presentert på en egen Audi Summit i Barcelona utenom de kjente bilmessene. Så ikke sikkert det kommer noe informasjon i januar, men engang i første kvartal blir det nok.

Produksjonsstart i august/september er fortsatt sannsynlig. Utgående modell av A1 produseres på fabrikken i Brussel ut juni 2018, så bygges fabrikken om til e-tron endel uker over sommeren før produksjonen er i gang til høsten.

Tror du ikke ombygging av fabrikken tar mer enn 1-2 måneder? I så fall vil det bli noen overtidstimer på noen belgiere tror jeg  :P
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

AudiTron

Mitt første innlegg på elbilforum :) Men her var mye nyttig informasjon for oss som venter på Audi E-tron suv.
Har forøvrig reservasjonsnummer 2320 foreløpig 8)
Så jaguar I-pace skulle komme om 3mnd med en antydet startpris på under 700000 så da ryker nok desverre tittelen til Audi som skulle være verdens første elektriske premium suv.
Håper den kommer tidlig 2018 og håper den blir mest mulig lik konseptet:) Priser fra 599000 hadde vært en fin begynnelse i norge.

Trond.m

#356
Velkommen hit. Synes ikke det er så lenge siden jeg selv skrev mitt første innlegg, men det er tross alt noen elbiler og innlegg siden  ;)
Håper du får rett i en startpris på under 600.000. Men i likhet med de fleste premium-biler i denne klassen så blir det fort 100-150.000 i tillegg. På den annen side...helt ribbet er vel ikke noen nye biler i dag, og jeg kjenner at jeg ikke har så lyst til å kjøpe en "batteribil" til over 700.000.

Thorden

At I-Pace kommer om 3 måneder er vel en sannhet med store modifikasjoner. "Nyheten" er at de sier de skal "Debutere" om 3 måneder. Ikke levere. Det er fremdeles annet halvår sier artikkelen. Så hvor ble det egentlig av nyheten? :-)


Thorden

Sitat fra: Meldola på fredag 08. desember 2017, klokken 13:02
Sitat fra: Premium driver på torsdag 07. desember 2017, klokken 21:50

Produksjonsstart i august/september er fortsatt sannsynlig. Utgående modell av A1 produseres på fabrikken i Brussel ut juni 2018, så bygges fabrikken om til e-tron endel uker over sommeren før produksjonen er i gang til høsten.

Tror du ikke ombygging av fabrikken tar mer enn 1-2 måneder? I så fall vil det bli noen overtidstimer på noen belgiere tror jeg  :P

Vi vet vel egentlig ikke hvor lenge A1 skal produseres? Det vi vet er at det kommer en ny modell senere neste år. I slike situasjoner er det mer regelen enn unntaket at de ikke følger normale årsmodellsykluser på produksjonen. Med andre ord kan de like gjerne stoppe produksjonen av A1 i januar eller mars som i juni.

Ombyggingen av fabrikken kan gå fort, de har jo jobbet med detaljene i flere år. Mest sannsynlig har de også gjort en del endringer allerede.

Jon65

Eksklusiv Norges-visning av Audi e-tron quattro concept 5 januar Thon Hotell Arena, Lillestrøm.
Det blir spennende :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA