Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

forzaman

Sitat fra: Chimp på fredag 28. september 2018, klokken 10:32
Antar dette er diskutert utallige ganger, men har falt av lasset litt. Hva ble prisen på de to e-tron modellene man kan bestille pr i dag? Annen prisinfo frigitt, dvs startpris på innstegsmodell som deretter må specces opp?

Det foreligger ingen annen pris i dag, enn at prisen på Audi e-tron begynner på 651.900,-. Prisen på lanseringsmodellene og utstyr kommer snart.

Pingle

Sitat fra: forzaman på fredag 28. september 2018, klokken 10:37
Sitat fra: Chimp på fredag 28. september 2018, klokken 10:32
Antar dette er diskutert utallige ganger, men har falt av lasset litt. Hva ble prisen på de to e-tron modellene man kan bestille pr i dag? Annen prisinfo frigitt, dvs startpris på innstegsmodell som deretter må specces opp?

Det foreligger ingen annen pris i dag, enn at prisen på Audi e-tron begynner på 651.900,-. Prisen på lanseringsmodellene og utstyr kommer snart.

Dette er sant for Norge.
I tillegg kan man spekulere ut fra amerikanske priser, hvor edition one ligger USD 11900 (=100k norske) over "startmodellen", som koster drøyt 600 norske. Den amerikanske startmodellen (Premium plus) har en del mer dyrt utstyr som standard.
https://electrek.co/2018/09/17/audi-launches-e-tron-electric-suv-with-74000-starting-price/#jp-carousel-74826
Jeg ville ikke engang håpe at Møller legger edition one på 749900 (håper 799900, tror en del høyere, etter vanlige Møller-tillegg), og Limited edition er en dels oppfatning bedre utstyrt, se LE-tråden.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

samotholt

Sitat fra: Pingle på fredag 28. september 2018, klokken 08:28
Sitat fra: samotholt på fredag 28. september 2018, klokken 00:32
Yepp.

Når nå I-Pace har fått 234miles EPA = ca. 38 mil og har 47 mil WLTP - så gjør det meg seriøst bekymret når Audi sier over 40 mil WLTP. Ser vi 35 mil EPA her?
"over" er det samme uttrykket de bruker for Audi Elaine/etron sportback. Samme batteri, samme lengde og bredde, lavere bil og høyst sannsynlig triveligere aerodynamikk. Likevel holder de fast på >500 km NEDC.

Jeg er nok også bekymret for rekkevidden, men jeg vil ikke trykke på panikk-knappen før jeg ser wltp-tall og tester som er reelle. Og ikke minst prislisten for nødvendig ekstrautstyr.
At ipace snubler mtp rekkevidde bekymrer meg mer om dagen, selv om den bare er plan B.
Poenget mitt er at NEDC/WLTP er rimelig uintressant. Det er EPA som gir noe man faktisk kan bruke. Jeg regnet seriøst med at både Audi og Jag kunne klare rundt det samme - og kanskje/helst mer - enn en gammel S85D (med en god del mindre batteri). Men Jag bommet, så da får vi se hvordan det går med Audi...
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Touring

Håper du virkelig det at Audi skal lykkes?  Synes alt du skriver er stikk til Audi. 

z4rd

Helt enig i at NEDC og WLTP ikke er interresante tall.

EPA er det nærmeste man kommer «real-life». Men her vil det også variere litt, men ikke i nærheten av de to andre testene.

F.eks har TMX 75D oppgitt 381 km i EPA range. Jeg har aldri vært i nærheten av denne under vanlig bruk. Det hadde kanskje gått å fått til i lavere hastigheter og andre gunstige forhold. Men å klare typ 300-330 km er innafor, sommer som vinter.

TMS 75D har EPA range på 416 km. Altså vil den normalt holde seg mellom 350 - 380 km i praksis.

Merk: Alltid noe slingringsmonn. Tallene er jo snitt og tar ikke høyde for alle situasjoner, men gir et godt innblikk i virkeligheten.

Personlig mener jeg at e-tron absolutt er en konkurrent til TMX 75D. Og det virker på meg som om det er der Audi selv vil være. Når det er sagt... så gleder jeg meg til å se bilen ila oktober. Prøvekjøring er et krav fra min side for å kunne avgjøre om den skal erstatte min TMX eller ei. Håper forhandler vil kunne tilrettelegge dette før kontraktssigneringer.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Counterpointer

Er spent på hvordan Audi vil håndtere en med lavt kønummer (har #246) som vil prøvekjøre og ikke ha hverken babyblå eller grunningsfarge.

Tellus

Sitat fra: z4rd på søndag 30. september 2018, klokken 10:14
Helt enig i at NEDC og WLTP ikke er interresante tall.

EPA er det nærmeste man kommer «real-life». Men her vil det også variere litt, men ikke i nærheten av de to andre testene.

F.eks har TMX 75D oppgitt 381 km i EPA range. Jeg har aldri vært i nærheten av denne under vanlig bruk. Det hadde kanskje gått å fått til i lavere hastigheter og andre gunstige forhold. Men å klare typ 300-330 km er innafor, sommer som vinter.

TMS 75D har EPA range på 416 km. Altså vil den normalt holde seg mellom 350 - 380 km i praksis.

Merk: Alltid noe slingringsmonn. Tallene er jo snitt og tar ikke høyde for alle situasjoner, men gir et godt innblikk i virkeligheten.

Personlig mener jeg at e-tron absolutt er en konkurrent til TMX 75D. Og det virker på meg som om det er der Audi selv vil være. Når det er sagt... så gleder jeg meg til å se bilen ila oktober. Prøvekjøring er et krav fra min side for å kunne avgjøre om den skal erstatte min TMX eller ei. Håper forhandler vil kunne tilrettelegge dette før kontraktssigneringer.

Nå har ikke jeg kjørt TMX 75D, men jeg ville tro at det burde være lett å komme nærmere 400 km om sommeren hvis man stort sett holder seg unna motorvei. På jaguartrådene får man inntrykk av at TMX 75D går lengre enn langt både sommer som vinter i hvert fall  :)

Pingle

#772
Sitat fra: knut.aulie på søndag 30. september 2018, klokken 10:55
Er spent på hvordan Audi vil håndtere en med lavt kønummer (har #246) som vil prøvekjøre og ikke ha hverken babyblå eller grunningsfarge.
Holdt på å skrive at du sikkert får bil nr 850 eller noe sånt, men det var det med prøvekjøring da.
Iflg en del på ipace-forum har de bestilt, med klausul om å trekke kjøpet om de ikke er tilfredse etter prøvekjøring. Jeg liker tilnærmingen, og vil gjerne prøve den (selv om jeg har firesifret kønummer).
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

4Matic Fanatic

Sitat fra: Pingle på søndag 30. september 2018, klokken 14:58
Iflg en del på ipace-forum har de bestilt, med klausul om å trekke kjøpet om de ikke er tilfredse etter prøvekjøring.
Jeg hadde dette i min kontrakt, spec'en måtte via salgssjefen for godkjenning først for å se at de rette valgene var ticka av om jeg skulle falle fra.
Men hvem trekker seg når man først får prøvekjørt, er man ikke solgt før så blir man det da.. :)

Pingle

Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 30. september 2018, klokken 17:30
Sitat fra: Pingle på søndag 30. september 2018, klokken 14:58
Iflg en del på ipace-forum har de bestilt, med klausul om å trekke kjøpet om de ikke er tilfredse etter prøvekjøring.
Jeg hadde dette i min kontrakt, spec'en måtte via salgssjefen for godkjenning først for å se at de rette valgene var ticka av om jeg skulle falle fra.
Men hvem trekker seg når man først får prøvekjørt, er man ikke solgt før så blir man det da.. :)
Mener du ved prøvekjøring av etron eller ipace?
Jeg er i allefall solgt om jeg forteller kjerringa at vi kjøper uten å prøvekjøre
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

4Matic Fanatic

Sitat fra: Pingle på søndag 30. september 2018, klokken 18:15
Mener du ved prøvekjøring av etron eller ipace?
Jeg er i allefall solgt om jeg forteller kjerringa at vi kjøper uten å prøvekjøre

samotholt

Sitat fra: Touring på lørdag 29. september 2018, klokken 22:43
Håper du virkelig det at Audi skal lykkes?  Synes alt du skriver er stikk til Audi.
Regner med at denne kommentaren var til meg.
Ja, jeg håpet virkelig at Audi skulle levere varene. Jeg har ikke en reservasjon for artig, men basert på forhåpninger og erfaring med Audi. Tanken er at e-tron skal erstatte en gammel A6 Allroad (super bil). Når det er sagt så har vi også noen krav til en ny bil. Ett av dem er rekkevidde og erfaringene med teslan forteller meg hvor lang rekkevidden bør være for oss.

At fakta (og synspunkter) kommer fram er vel noe av poenget med et forum.


Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Counterpointer

Nå var mitt spørsmål relatert til hva Audi kommer  til å gjøre ikke hva vi som kunder bør kreve!

Pingle

Sitat fra: knut.aulie på søndag 30. september 2018, klokken 19:32
Nå var mitt spørsmål relatert til hva Audi kommer  til å gjøre ikke hva vi som kunder bør kreve!
Ok, ser forskjellen. Får du svar fra Møller er vi sikkert mange som er takknemlige for svar.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Counterpointer

Sitat fra: Pingle på søndag 30. september 2018, klokken 22:01
Sitat fra: knut.aulie på søndag 30. september 2018, klokken 19:32
Nå var mitt spørsmål relatert til hva Audi kommer  til å gjøre ikke hva vi som kunder bør kreve!
Ok, ser forskjellen. Får du svar fra Møller er vi sikkert mange som er takknemlige for svar.
Skal snakke med dem til uka. Da får vi se hva de sier.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA