Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

hemi

Jeg står nok ikke opp 05:30 for en elbil. kan lese det til morgenkaffen rundt 9-10  ;)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Orbit på mandag 10. september 2018, klokken 23:39
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 10. september 2018, klokken 22:22
... forhandlerne har invitert til frokost til live-sendingen 05:30...
Hvilke forhandlere er dette? Jeg har ikke hørt om noe tilsvarende fra min (Møller i Oslo).

Ensjø, Tønsberg, Drøbak og Forus har jeg hørt om. Kan være flere. Ser nå at det står følgende på Audi USA:

On Sept. 17, full e-tron specifications, including pricing, will be available at www.audiusa.com, giving customers the details needed to configure their e-tron and reserve their vehicle with a refundable $1,000 reservation fee.
Tesla Model Y                         2021-

Imagine

Sitat fra: hemi på tirsdag 11. september 2018, klokken 00:53
Jeg står nok ikke opp 05:30 for en elbil. kan lese det til morgenkaffen rundt 9-10  ;)

Hehe godt sagt. Ikke jeg heller. Elbiler er tross alt bare bruksbiler. Om jeg ikke hadde et hverdagsbehov tror jeg ikke jeg hadde giddet å ha en.

Vegar Beider

Sitat fra: hemi på mandag 10. september 2018, klokken 15:15
betting start now,

hvem tror vi får pris, leveringsinfo og faktisk rekkevidde neste uke?

hvem tror de bare drar en mercedes og sier null? :p

Forventer mange tekniske detaljer inkludert viktigste opsjoner og funksjoner som kommer fra start. Selvsagt rekkevidde. Lite eller ingenting om fremtidige opsjoner.
Pris: Kanskje en frapris i euro for Tyskland, og/eller i dollar for USA, men jeg tviler. Det er en global event, og det er livsfarlig å si noe om priser da ingen markeder er like med tanke på avgifter og subsidier.
Levering: De kommer til å si at de første bilene kommer på veien i år, og at kunder får biler fortløpende mot slutten av året eller på starten av neste. Neppe noen store overraskelser.
De kommer sikkert til å si noe spesifikt om USA, som om det er snakk om første eller andre halvår der. Kanskje noe om Kina også.   
Pris og levering i Norge kommer ikke til å bli nevnt.

Det vanlige på slike lanseringer er å lansere bilen med viktigste spesifikasjoner, ikke detaljer rundt priser og leveranse.

Pingle

Om pris nevnes, er det fordi etron blir forsiktig priset sml tmx.
Med nåværende sjef i USA bør man ikke spå om utsalgspriser der, om så uker frem i tid, men kanskje angi pris pluss avgifter. Da kan vi gjette norske priser.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

erikho


Pingle

Sitat fra: erikho på tirsdag 18. september 2018, klokken 07:36
Audi vant! Denne bilen kjoper jeg!  :D :+1:
Hadde egentlig tenkt å si at det eneste nye var at bilen var blå. De har ennå ikke klart å få beregnet WLTP-rekkevidde, og når det ikke er klart ved lansering kan det fort være en "no news is bad news".
Likevel ser det ut til at utstyrsnivåene er trivelige:
Amerikanske priser iflg bilde på electrek.co:
Premium plus: $74800 (609620 med dagens kurs)
Prestige: $81800 (666670 med dagens kurs; 8,15)
Edition one:86700 (706605 med dagens kurs)
Kilde: https://electrek.co/2018/09/17/audi-launches-e-tron-electric-suv-with-74000-starting-price/
Iflg møller er norsk pris 652k, og jeg regner med at det betyr at amerikanerne får trivelig pris for å markedsføre Audi der etter dieselgate.
Alternativt taler amerikansk toll på utenlandske biler for at vi starter på Prestige som standard.
I så fall, og hvis WLTP er greit nok, kan jeg vurdere å forsøke å få min bedre halvdel overtalt til å gå for denne usett, og heller risikere noen netter i hengekøye i haven i oktober-/novemberregn.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Chimp

Med fare for å spørre om noe som er spurt om tidligere: er det en egen reservasjon til audi sportback? I så fall, link?

Stikkkontakt

Sitat fra: Chimp på lørdag 22. september 2018, klokken 10:15
Med fare for å spørre om noe som er spurt om tidligere: er det en egen reservasjon til audi sportback? I så fall, link?

Nei. Jeg har spurt spesifikt om reservasjon kan konverteres til Sportback eller S-modell. Det regnet de med. Men vil tro at reservasjon er uaktuelt når disse kommer med den produksjonstakten Audi snakker om.

e-Stig

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 22. september 2018, klokken 10:37
Sitat fra: Chimp på lørdag 22. september 2018, klokken 10:15
Med fare for å spørre om noe som er spurt om tidligere: er det en egen reservasjon til audi sportback? I så fall, link?
Nei. Jeg har spurt spesifikt om reservasjon kan konverteres til Sportback eller S-modell. Det regnet de med. Men vil tro at reservasjon er uaktuelt når disse kommer med den produksjonstakten Audi snakker om.

Skjønte ikke helt. Produksjonstakt? Blir det produsert så mange at reservasjon er unødvendig?
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

mariusbb

Noen fler som har sjekket reservasjonsnummeret sitt siden lanseringen? Jeg har ihvertfall rykket frem fra 72* til 66*  :) :+1:

Trond.m

Ingen med reservasjonsnummer <200 har trukket seg. Står fjellstøtt på 19x  :+1:

Ove

Har rykket fremca. 30 plasser siden lansering, så hvis halvparten forran meg takker nei til edition one, så er det muligheter for tidlig leveranse. Skjønt skeptisk til fargen, prisen og spec`, så vi får se om det kan friste nok i forhold til å spec`e den opp selv.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Trond.m

Sitat fra: Ove på søndag 23. september 2018, klokken 16:21
Har rykket fremca. 30 plasser siden lansering, så hvis halvparten forran meg takker nei til edition one, så er det muligheter for tidlig leveranse. Skjønt skeptisk til fargen, prisen og spec`, så vi får se om det kan friste nok i forhold til å spec`e den opp selv.
e-tron Limited er vel et bra alternativ til Edition One.

Ove

Sitat fra: TM på søndag 23. september 2018, klokken 16:31
Sitat fra: Ove på søndag 23. september 2018, klokken 16:21
Har rykket fremca. 30 plasser siden lansering, så hvis halvparten forran meg takker nei til edition one, så er det muligheter for tidlig leveranse. Skjønt skeptisk til fargen, prisen og spec`, så vi får se om det kan friste nok i forhold til å spec`e den opp selv.
e-tron Limited er vel et bra alternativ til Edition One.
Ja, enig. Blir noen spennende uker fremover  :+1:
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA