Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

Pingle

Det stemmer litt bedre med øyemålet. Samme øyemålet er imponert over at det er 106 l igjen over seteryggen, om da ikke frunk og reservehjulsplass er inkludert.
Videoen gav ellers inntrykk av at ipace har mer form som sedan enn som stasjonsvogn/suv, og selv om vi nok vil se og prøve denne før etron-kjøp, kan nok xj-venteliste være like relevant som ipace-bestilling- på venteliste.

Egentlig godt nytt for elbilentusiater: ipace, etron og tmx (og også tms) er ulike, med forskjellige fortrinn. Alle kan dekke rollen som familiebil, dog for familier med forskjellige behov.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Touring

Var innom en Audi forhandler nå og snakket med selgeren min. Han så at om ca 14 dager får vi mail om 'grunnleggende informasjon'. Han trodde det bla gikk ut på valg av interiør,  farger etc. Og utlevering begynner i Januar.

Meldola

Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

PF

Virker som at nedtellingen på e-tron.audi er borte også. Så kan være noe i det.

Orbit

På de norske sidene teller de ennå ned. Dersom også den forsvinner er det nok endringer på gang......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Pingle

De norske sidene har ikke for vane å være oppdaterte, oger vel ikke de første jeg ville gå til for oppdatert info. TIkke engang ting som er offisielle iht pressemeldinger dukker opp der.
Uansett liker jeg paradoksalt nok begrunnelsen: Det er pga dieselgate, og arrestasjon, ikke pga produksjonen eller feilrettinger i siste liten.
Et håp om å få med ceo, eller å få litt glemselens slør over dieselgate, betyr ikke at vi trenger å få dyrere eller dårligere bil senere.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Pingle

Jeg forstår likevel ikke hvorfor USA av alle land velges som lanseringssted.
Vi ville neppe kjøpt særlig mange elbiler om vi måtte betalt mva.
I USA må etron regne med høy straffetoll, og fossilbiler uten avgifter.
For all del, bilpressen her tar like sikkert en USA-tur som enhver tek-journalist, men de kan da ikke ærlig vente å selge biler der borte?
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Pingle på tirsdag 26. juni 2018, klokken 09:28Jeg forstår likevel ikke hvorfor USA av alle land velges som lanseringssted.
Vi ville neppe kjøpt særlig mange elbiler om vi måtte betalt mva.
I USA må etron regne med høy straffetoll, og fossilbiler uten avgifter.
For all del, bilpressen her tar like sikkert en USA-tur som enhver tek-journalist, men de kan da ikke ærlig vente å selge biler der borte?
Hvorfor ikke?

Tesla selger vel omkring 25.000 Model X per år i USA. Da burde vel Audi kunne selge f.eks 10.000 e-tron per år. Riktignok - en stor mangel er at CCS er langt unna å være brukbart der (selv 50 kW). Men jeg kan i hvert fall forstå at det er et håp om å selge masse biler.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

chiller

Sitat fra: Orbit på tirsdag 26. juni 2018, klokken 08:25
På de norske sidene teller de ennå ned. Dersom også den forsvinner er det nok endringer på gang......

Hmm, jeg ser ingen countdown der jeg...

turfsurf

Sitat fra: Pingle på tirsdag 26. juni 2018, klokken 09:18
Et håp om å få med ceo, eller å få litt glemselens slør over dieselgate, betyr ikke at vi trenger å få dyrere eller dårligere bil senere.
Forstår godt at det blir utsatt. Bilen kommer nok til ca samme tid uansett.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Orbit

Sitat fra: chiller på tirsdag 26. juni 2018, klokken 12:52
Sitat fra: Orbit på tirsdag 26. juni 2018, klokken 08:25
På de norske sidene teller de ennå ned. Dersom også den forsvinner er det nok endringer på gang......

Hmm, jeg ser ingen countdown der jeg...
Det var der i morges, så tatt bort en gang i formiddag!
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

Og der kom det epost om at verdenspremiæren er flyttet til USA (og antatt utsatt).

De skriver litt vagt formulert : «Vi har heller ikke fått noe informasjon som tilsier at flyttingen av arrangementet får noen større betydning for alle oss som gleder oss til å se Audi e-tron»

altså....ikke større betydning hva nå enn det betyr.



Orbit

USA-arrangementet er 17. september i San Francisco i følge artikkelen på electrec
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Pingle

#673
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 26. juni 2018, klokken 09:52
Sitat fra: Pingle på tirsdag 26. juni 2018, klokken 09:28Jeg forstår likevel ikke hvorfor USA av alle land velges som lanseringssted.
Vi ville neppe kjøpt særlig mange elbiler om vi måtte betalt mva.
I USA må etron regne med høy straffetoll, og fossilbiler uten avgifter.
For all del, bilpressen her tar like sikkert en USA-tur som enhver tek-journalist, men de kan da ikke ærlig vente å selge biler der borte?
Hvorfor ikke?

Tesla selger vel omkring 25.000 Model X per år i USA. Da burde vel Audi kunne selge f.eks 10.000 e-tron per år. Riktignok - en stor mangel er at CCS er langt unna å være brukbart der (selv 50 kW). Men jeg kan i hvert fall forstå at det er et håp om å selge masse biler.
Se på Danmark. Med 20% av vanlig engangsavgift ble det solgt 75% færre elbiler.
Eller Norge, mtp plugin hybrid og elbil.
Vi elsker å bli subsidiert. Vi hater avgifter som rammer oss. 20% toll bør være mer enn nok til å drepe salg av utenlandske biler i USA.

Edit: ser at det er 2,5% toll på biler og 25% på suv'er allerede. Usikkert om etron da er SUV eller vanlig bil. 20% straffetoll kommer vel da på toppen, i.e. startpris i USA i verste fall en knapp mill, i beste fall oppunder 800k.
Innføres straffetollen, skal det godt gjøres å selge etron og ipace, særlig uten utbredt ladenett for dem.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

samotholt

Svarte heller. Trodde "ordnung muss sein" var kjent i Audi-kretser. Trodde ærlig talt at det nå var slutt på Tesla-uker for en stund, men nå har altså Audi også adoptert tidsbegrepet fra Tesla  :'(

Håper Jaguar nå får på plass et ordentlig hengerfeste. Da hopper jeg sannsynligvis av Audi skuta...

Å vente, uten å vite hva man egentlig venter på, er jeg dritt lei av.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA