Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

TeleTor1

Din plass I køen 4XXX hos Møller bil Minde. Mon tro når bilen blir levert... høsten 2019?

samotholt

De skal vel produsere en del ti-tusen (var det 6 tro?) biler i året så at du må vente helt til høsten virker usannsynlig.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Pingle

Sitat fra: TeleTor1 på fredag 27. april 2018, klokken 14:01
Din plass I køen 4XXX hos Møller bil Minde. Mon tro når bilen blir levert... høsten 2019?

Vi må regne med 5000 biler i måneden når de får samlebåndet igang.
Da blir det neppe vesentlig forskjell mellom leveranse på min etron og din - og jeg har reservasjon 26xx.
Med mindre de da "tar en Tesla" i automatiseringsiver.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

chfol

Vet ikke om det er nevnt på forumet her, men det er nedtelling på e-tron siden på audi.no til datoen 31. aug

Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.

Pingle

Sitat fra: chfol på lørdag 28. april 2018, klokken 15:43
Vet ikke om det er nevnt på forumet her, men det er nedtelling på e-tron siden på audi.no til datoen 31. aug

O store ironi: På svensk/engelsk.
Var det ikke noe om at de fleste elbilene som selges i Sverige, eksporteres til Norge så snart subsidiene er innkassert?
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Lepet65

De vil ikke tilpasse seg oss selv om vi er DET markedet (i starten hvertfall), de vil bare ha pengene våre  :o
Forbered dere på høy start pris  >:(
Sitat fra: chfol på lørdag 28. april 2018, klokken 15:43
Vet ikke om det er nevnt på forumet her, men det er nedtelling på e-tron siden på audi.no til datoen 31. aug

Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.

thomanie

Ankom festen seint, men har rast fremover i køa den siste uka i ett betydelig større tempo enn tidligere. 8)
Er det siste ukes nyheter om rekkevidde++ som ikke har falt i helt god jord hos mange reservasjonsholdere?

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Vegar Beider

Sitat fra: Lepet65 på søndag 29. april 2018, klokken 12:50
De vil ikke tilpasse seg oss selv om vi er DET markedet (i starten hvertfall), de vil bare ha pengene våre  :o
Forbered dere på høy start pris  >:(

Den skjønte jeg ikke. Kan du utdype hva du mener med det?
Jeg tolker det du skriver som at Audi skal ta en høyere pris til å begynne med fordi de skal selge til Norge, og deretter senke den, men det høres helt merkelig ut, så det kan da ikke være det du sier?

Lepet65

#608
Vel, nevner noen eksempler:

-Nissan Leaf 40 kwt, kunne til å begynne med bare bestilles i Launch Edition(dyrere en billigste versjon nå)

-Jaguar I-pace, kunne man bare bestille de dyre modellene først FE, HSE osv

Kanskje ikke utdypningen du ønsket men en realitet, gjelder sikker flere bilmodeller . . Kanskje IKKE Model 3 for der er alle forskjellige typer lansert før vi får den til gamle landet.


Sitat fra: Vegar Beider på mandag 30. april 2018, klokken 16:31
Sitat fra: Lepet65 på søndag 29. april 2018, klokken 12:50
De vil ikke tilpasse seg oss selv om vi er DET markedet (i starten hvertfall), de vil bare ha pengene våre  :o
Forbered dere på høy start pris  >:(

Den skjønte jeg ikke. Kan du utdype hva du mener med det?
Jeg tolker det du skriver som at Audi skal ta en høyere pris til å begynne med fordi de skal selge til Norge, og deretter senke den, men det høres helt merkelig ut, så det kan da ikke være det du sier?

Vegar Beider

#609
Sitat fra: Lepet65 på mandag 30. april 2018, klokken 20:52
Vel, nevner noen eksempler:

-Nissan Leaf 40 kwt, kunne til å begynne med bare bestilles i Launch Edition(dyrere en billigste versjon nå)

-Jaguar I-pace, kunne man bare bestille de dyre modellene først FE, HSE osv

Kanskje ikke utdypningen du ønsket men en realitet, gjelder sikker flere bilmodeller . . Kanskje IKKE Model 3 for der er alle forskjellige typer lansert før vi får den til gamle landet.


Sitat fra: Vegar Beider på mandag 30. april 2018, klokken 16:31
Sitat fra: Lepet65 på søndag 29. april 2018, klokken 12:50
De vil ikke tilpasse seg oss selv om vi er DET markedet (i starten hvertfall), de vil bare ha pengene våre  :o
Forbered dere på høy start pris  >:(

Den skjønte jeg ikke. Kan du utdype hva du mener med det?
Jeg tolker det du skriver som at Audi skal ta en høyere pris til å begynne med fordi de skal selge til Norge, og deretter senke den, men det høres helt merkelig ut, så det kan da ikke være det du sier?

Ok, så det du griner over er at de sørger for å lage en god deal med mye utstyr for de som evner å betale mer enn andre? Ja, bilen blir da dyrere, men den gir også mer valuta for pengene for oss som er villige til å betale for det. Samtidig tjener produsenten mer penger, siden de har bedre margin på ekstrautstyret, selv når de lager en god pakkepris.
Her er det to vinnere: fabrikken og oss som setter pris på litt utstyr. Taperne er de som vil ha en billigst mulig bil, med minst mulig utstyr. Skulle bare mangle, når det er et begrenset antall biler. De driver ikke veldedighet heller, de tar det markedet er villige til å betale. At det skulle være noe å grine over skjønner jeg ikke, det er jo sunn fornuft.

Pingle

Sitat fra: Vegar Beider på mandag 30. april 2018, klokken 23:46
Ok, så det du griner over er at de sørger for å lage en god deal med mye utstyr for de som evner å betale mer enn andre? Ja, bilen blir da dyrere, men den gir også mer valuta for pengene for oss som er villige til å betale for det. Samtidig tjener produsenten mer penger, siden de har bedre margin på ekstrautstyret, selv når de lager en god pakkepris.

Det nok en innbringende strategi å lansere kun store, ferdige pakker, der man må betale for alt, enten man vil ha eller ikke ha det.
Vet ikke med de andre, men på Ipace-forum er det noen som har regnet seg frem til at hele pakken koster det samme "kjøpt løst" (spesifisert opp fra billigste) som "full pakke".
Plutselig ble billigste modell tilgjengelig, og man kunne enkelt plukke ut det man ønsker seg, og kjøpe det. Nå er jeg vant til å se Audipriser på tilleggsutstyr, så jeg synes ikke det var sjokkerende priser på mye av utstyret til Ipace, og en del plukket det som var billig.
Konfiguratoren ble plutselig endret etter at det bredte om seg, med en del ting som ikke ble tilgjengelig for siste modell, men det gir hold i at de som handler først, får de dårligste avtalene.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

e-Stig

Sitat fra: thomanie på mandag 30. april 2018, klokken 14:05har rast fremover i køa den siste uka

Jeg er på 2300-tallet og har bare rykket fire plasser frem den siste uken. Regner med det er større bevegelse og mer usikkerhet blant de som er lenger nede på listen. Når det gjelder ryktene om treg lading så viste det seg at de var feil. Norske husstander kan legge til rette for å lade med 7,2 kW (35 km rekkevidde pr time).
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Pingle

Det er ikke hjemmelading, men bortelading som har gjort meg betenkt.
I kombinasjon med "over 400 km", som peker i retning av såvidt over 4 km per kwh. Som gjest får man da 12t x 4 km/kw x 2,3 kw/t, altså ca 110 km på en natt.

Mer forbruk er dog ikke så tvilsomt med 35 km ved 7,2 kw/t, altså knapt 5 km/kw.

Så denne gangen en positiv lekkasje fra Møller.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Hårek

Sitat fra: Pingle på onsdag 02. mai 2018, klokken 18:15
...Som gjest får man da 12t x 4 km/kw x 2,3 kw/t, altså ca 110 km på en natt.
Det regnestykket gir 110 km/t som svar.
Effekt skal ikke benevnes kw/t (kilowatt per time), men kW.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

e-Stig

Sitat fra: Pingle på onsdag 02. mai 2018, klokken 18:15i retning av såvidt over 4 km per kwh. Som gjest får man da 12t x 4 km/kw x 2,3 kw/t, altså ca 110 km på en natt.

dog ikke så tvilsomt med 35 km ved 7,2 kw/t, altså knapt 5 km/kw

Håper det etter hvert går seg til med felles benevnelser for forbruk. Hvorfor blir det ikke brukt kWh pr mil på samme måte som liter pr mil med fossilbil? Ikke alle er matematikere, og det er unødvendig kompliserende at man bruker flere ulike måter å regne på. Hva betyr "knapt 5 km/kw"? Ut fra siste informasjon fra Audi ser det ut som de beregner et for bruk på 2,0 kWh pr mil. Det rimer bra med mindre biler som ligger på 1,4-1,7 kWh pr mil.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA