Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første prøvekjøringer/tester i Norge

Startet av Ipadjove, onsdag 19. april 2017, klokken 09:43

« forrige - neste »

Ipadjove

Kan det være greit å samle mediaomtale/tester fra lanseringen i Norge i en egen tråd?
http://www.tv2.no/broom/9070938/


Counterpointer


Zuexi

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. april 2017, klokken 14:32
Ser ut som det er mode 2 kabel som ligger i bilen nå. Regner med det blir en shuko som kommer med kundebilene .

Mode 3 mener du vel? Ser ikke ut som det er noen "kladd" på den kabelen.
Er schuko-ladekabel som følger med bilen i følge leveringsbeskrivelsen. T2-T2 kabel er allerede kjøpt inn. :-)

Lars C. Krogenæs

Jeg ville ha ventet med å kjøpe en T2-T2 kabel, til du er sikker på at dette ikke følger med bilen. Unntaket er hvis du har ladestasjon med T2 uttak hjemme. Da er det greit å ha en egen T2-T2 kabel stående i ladestasjonen fast.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Counterpointer

Sitat fra: Zuexi på onsdag 19. april 2017, klokken 15:05
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. april 2017, klokken 14:32
Ser ut som det er mode 2 kabel som ligger i bilen nå. Regner med det blir en shuko som kommer med kundebilene .

Mode 3 mener du vel? Ser ikke ut som det er noen "kladd" på den kabelen.
Er schuko-ladekabel som følger med bilen i følge leveringsbeskrivelsen. T2-T2 kabel er allerede kjøpt inn. :-)
3 ja

Ipadjove

#7
http://www.dn.no/privat/2017/04/19/1701/Biltesten/garantert-suksess
(Fortsatt skriver flere medier om priser på under 290.000.)

Ae

Think 2008 - 65000 km  - solgt
Nissan Leaf 2014 - 82000 km - solgt
Opel Ampera-e 2017 - 48000 km
Audi etron - Bestilt

Zuexi

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 19. april 2017, klokken 15:40
Jeg ville ha ventet med å kjøpe en T2-T2 kabel, til du er sikker på at dette ikke følger med bilen. Unntaket er hvis du har ladestasjon med T2 uttak hjemme. Da er det greit å ha en egen T2-T2 kabel stående i ladestasjonen fast.

Lars
Flere nye offentlige ladestasjoner, kjøpesenter o.l. som bare går over til T2 uttak, så i mine øyne er kabelen et must å ha med seg i bilen.
Står i leveringsbeskrivelsen at det bare er schuko lader som medfølger.

Hansi

Kabeldiskusjonen hører vel ikke helt hjemme her, men er ikke dette noe som kan kjøpes momsfritt med bilen? Ladekabel, men ikke ladestasjon? Jeg har forespurt min forhandler om en 10-meter 3-fas mode 3 kabel og en rimelig CEE mode 2 kabel
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Counterpointer

Sitat fra: Hansi på onsdag 19. april 2017, klokken 20:28
Jeg har forespurt min forhandler om en 10-meter 3-fas mode 3 kabel og en rimelig CEE mode 2 kabel
Har du fått noe svar, Mobile Kjeller har enda ikke klart å komme med noe!
Tipper jeg må ordne selv andre steder.

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)


moby666

Synes forbruket var høyt på Ståle sin testrute. 1,53 kwh/mil. IONIQ hadde vel her såvidt over 1 kwh/mil?
Ellers er jeg enig i det meste. Bilen går som et lyn og er romslig innvendig. Litt mye bråk og litt for mye hardplast, men man kan ikke få alt i denne prisklassen - enda.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA