Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mercedes GLC 350e - erfaringer daglig bruk

Startet av RogA, tirsdag 18. april 2017, klokken 09:32

« forrige - neste »

knud

Hei!
Har nå vert lykkelig eier av glc fra august 2016, bestilte bilen ved første visning.
Bilen er nå kjørt 23000km, det meste med lokal småkjøring. Samt at de lengre turer har vert over 40mil.
Total forbruk så langt er 0.47l/mil
Mine tilbakemeldinger så langt er en fantastisk bil, men;
1. Rykkingen i girene kanskje mest på elektrisk mode når bilen triller nedover bakke og bilen skifter gir fra 2 til 3, og i skifte mellom el drift til Comfort.
2. Som nevnt også at bilen oppfatter ymse ting feil, som fare. (spesielt stål gjerde langs veien)
3. Det jeg derimot anser som størst problem er under vinter med skifte fra fuktig klima mot kaldt.
Kjører rundt med åpent ladelokk, lar seg ikke lukke(ikke veldig representativt for en ny bil i denne klasse)
Samt at det har hendt at jeg ikke får opp verken ladelokk eller bensinfylling.
En gang har jeg også ikke fått av ladekabel(måtte frem med pose med varme håndklær)
Har vurdert å lage meg en varmekabel(med automatisk temp variabel). Men dette kan kanskje gjøre til at jeg får problem med garanti(ting kan gå gale.
Dette burde vert ivaretatt av leverandør av bil i våre nordlige strøk.
4. Ved anskaffelse av bil kom det opp ca 34km tilgjengelig på strøm, dette sank imidlertid til 24km. Ble fortalt av leverandør at det ikke var noen spesiell prosedyre for lading. Har i ettertid kommet til at ved å kjøre til batteriet er fullt utladet før lading gjør at dette tallet øker igjen. Dette er jo også normal prosedyre fo de fleste ladbare batteri.

Ellers strålende bil

Djur1

#31
Jeg er ikke videre imponert at nesten 9kwh bare rekker til ca 17 km om vinteren. Tung bil som suger strøm. Itillegg må en være forsiktig med gasspedalen ellers starter motoren. Noe den gjør så fort det ikke er helt flatt. Skjønner godt at mb trekker denne bilen nå.
http://www.tv2.no/broom/9529772/


Den kommer nok tilbake i en slankere og bedre utgave
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Trond.m

Sitat fra: Djur1 på lørdag 06. januar 2018, klokken 17:36
Jeg er ikke videre imponert at nesten 9kwh bare rekker til ca 17 km om vinteren. Tung bil som suger strøm. Itillegg må en være forsiktig med gasspedalen ellers starter motoren. Noe den gjør så fort det ikke er helt flatt. Skjønner godt at mb trekker denne bilen nå.
Hvor står det at MB skal slutte å produsere denne ?

anbjornk

Da opplevde jeg også at ladekabelen ikke kunne taes ut, etter en morgen med snø og blått på termometeret. Det virker på meg som at låsen til kontakten var stuck.

Jeg har kontaktet MB med dette, så får vi se hva som skjer. Det er i alle tilfeller klart at det ikke skal/kan være slik.

eiw

Enig i at slik skal det ikke være, men finnes det ikke en nødutløsning av ladekabelen fra bagasjerommet?

Svolar

Service

Hvor ofte må en ha bilen på service? Jeg fikk opp at forhandleren ville ha den på service. Bilen er ett år og gått 4200 km  ::)

Billig servicested? 5000 for oljeskift høres jo helt utrolig

Asbjornel

Sitat fra: Svolar på fredag 11. mai 2018, klokken 07:58
Service

Hvor ofte må en ha bilen på service? Jeg fikk opp at forhandleren ville ha den på service. Bilen er ett år og gått 4200 km  ::)

Billig servicested? 5000 for oljeskift høres jo helt utrolig

Nå har jeg bare en gammel diesel-peugeot.
Det er vel vanlig med en tidlig kontroll av nye biler for å sjekke at alt er bra. (hadde ihvertfall en veldig tidlig gratis kontroll på peugeoten i 2004.)
Etterpå er det gjerne kmbasert/tidsbasert, hvor den som kommer først gjelder. For eksempel 15000/1år fra siste service.
Men dette varierer såpass fra bil til bil at det er best å slå opp i servicehefte og se. Peugeoten min får dessuten skiftnøkkelsymbol ganske mange km før service må tas så det er god tid å bestille time.

chfol

Sitat fra: TM på lørdag 06. januar 2018, klokken 18:11
Sitat fra: Djur1 på lørdag 06. januar 2018, klokken 17:36
Jeg er ikke videre imponert at nesten 9kwh bare rekker til ca 17 km om vinteren. Tung bil som suger strøm. Itillegg må en være forsiktig med gasspedalen ellers starter motoren. Noe den gjør så fort det ikke er helt flatt. Skjønner godt at mb trekker denne bilen nå.
Hvor står det at MB skal slutte å produsere denne ?

Fikk tilbakemelding i dag fra lokal MB forhandler at den er utsolgt, og at man ikke får bestilt nye av denne modellen. Noen forhandlere i Norge satt igjen med biler, men ikke min lokale forhandler

BMWitch

Hei! Jeg skrev samme spørsmål på en side om Wallbox for BMW, men så oppdagetjeg denne tråden. Jeg har solgt min BMW I 3, men har fortsatt laderen Wallbox for BMW på veggen i garasjen. Kan jeg bruke denne laderen på min nye plug-in hybrid, en MB GLC 350e?
BMWitch (i3)

sjokomelk

Sitat fra: BMWitch på fredag 07. september 2018, klokken 23:36
Hei! Jeg skrev samme spørsmål på en side om Wallbox for BMW, men så oppdagetjeg denne tråden. Jeg har solgt min BMW I 3, men har fortsatt laderen Wallbox for BMW på veggen i garasjen. Kan jeg bruke denne laderen på min nye plug-in hybrid, en MB GLC 350e?
Jepp! Bare å plugge inn.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Svolar

Jeg får bare 6 amp (en grønn) på ladekabelen min uansett hva jeg trykker på. Er den begrenset til 6amp på schuko. Type2 kabel har jeg aldri fått til å fungere...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA