Skrevet av Emne: Mercedes GLC 350e - erfaringer daglig bruk  (Lest 7583 ganger)

knud

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: Mercedes GLC 350e - erfaringer daglig bruk
« Svar #30 på: onsdag 06. desember 2017, klokken 10:38 »
Hei!
Har nå vert lykkelig eier av glc fra august 2016, bestilte bilen ved første visning.
Bilen er nå kjørt 23000km, det meste med lokal småkjøring. Samt at de lengre turer har vert over 40mil.
Total forbruk så langt er 0.47l/mil
Mine tilbakemeldinger så langt er en fantastisk bil, men;
1. Rykkingen i girene kanskje mest på elektrisk mode når bilen triller nedover bakke og bilen skifter gir fra 2 til 3, og i skifte mellom el drift til Comfort.
2. Som nevnt også at bilen oppfatter ymse ting feil, som fare. (spesielt stål gjerde langs veien)
3. Det jeg derimot anser som størst problem er under vinter med skifte fra fuktig klima mot kaldt.
Kjører rundt med åpent ladelokk, lar seg ikke lukke(ikke veldig representativt for en ny bil i denne klasse)
Samt at det har hendt at jeg ikke får opp verken ladelokk eller bensinfylling.
En gang har jeg også ikke fått av ladekabel(måtte frem med pose med varme håndklær)
Har vurdert å lage meg en varmekabel(med automatisk temp variabel). Men dette kan kanskje gjøre til at jeg får problem med garanti(ting kan gå gale.
Dette burde vert ivaretatt av leverandør av bil i våre nordlige strøk.
4. Ved anskaffelse av bil kom det opp ca 34km tilgjengelig på strøm, dette sank imidlertid til 24km. Ble fortalt av leverandør at det ikke var noen spesiell prosedyre for lading. Har i ettertid kommet til at ved å kjøre til batteriet er fullt utladet før lading gjør at dette tallet øker igjen. Dette er jo også normal prosedyre fo de fleste ladbare batteri.

Ellers strålende bil

Djur1

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #31 på: lørdag 06. januar 2018, klokken 17:36 »
Jeg er ikke videre imponert at nesten 9kwh bare rekker til ca 17 km om vinteren. Tung bil som suger strøm. Itillegg må en være forsiktig med gasspedalen ellers starter motoren. Noe den gjør så fort det ikke er helt flatt. Skjønner godt at mb trekker denne bilen nå.
http://www.tv2.no/broom/9529772/

Den kommer nok tilbake i en slankere og bedre utgave
« Siste redigering: søndag 07. januar 2018, klokken 10:54 av Djur1 »
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

TM

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #32 på: lørdag 06. januar 2018, klokken 18:11 »
Jeg er ikke videre imponert at nesten 9kwh bare rekker til ca 17 km om vinteren. Tung bil som suger strøm. Itillegg må en være forsiktig med gasspedalen ellers starter motoren. Noe den gjør så fort det ikke er helt flatt. Skjønner godt at mb trekker denne bilen nå.
Hvor står det at MB skal slutte å produsere denne ?

anbjornk

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #33 på: onsdag 17. januar 2018, klokken 09:46 »
Da opplevde jeg også at ladekabelen ikke kunne taes ut, etter en morgen med snø og blått på termometeret. Det virker på meg som at låsen til kontakten var stuck.

Jeg har kontaktet MB med dette, så får vi se hva som skjer. Det er i alle tilfeller klart at det ikke skal/kan være slik.

eiw

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #34 på: onsdag 17. januar 2018, klokken 10:47 »
Enig i at slik skal det ikke være, men finnes det ikke en nødutløsning av ladekabelen fra bagasjerommet?