Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hund i Model 3?

Startet av TRM, lørdag 15. april 2017, klokken 17:55

« forrige - neste »

LittleHammer

Produksjonsmodell?
Glasset vil vel uansett begrense åpningen.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Gordon Retriever

Forproduksjonsmodell - relase candidate som på Tesla-språk.
Bildet mangler litt over en uke på å være tatt ett år etter "already taken care of"-tweeten til Musk.

daktari

Model 3 er og vil forbli en sedan..
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Amoss

Model S 85D

Klykken

Model S er i tillegg en kombikupe, som gjør den mer anvendelig i og med at lasteåpningen er diger.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Amoss

Sitat fra: Klykken på onsdag 12. juli 2017, klokken 10:34
Model S er i tillegg en kombikupe, som gjør den mer anvendelig i og med at lasteåpningen er diger.

Sant, men har blitt litt lei av alle som maser om at Model 3 er en sedan, så derfor kan den ikke ha den samme kombi-kupe løsningen som Tesla har på sedanen "Model S" ;)
Model S 85D

Brede

Sedan betegner en biltype med konvensjonelt, lukket karosseri med to eller fire sidedører og A-, B- og C-stolper som bærer taket. En sedan har dessuten bagasjerom med lokk (ikke topphengslet dør m/vindu) som er adskilt fra kupéen, og den er registrert for fire, fem eller seks personer. Enkelte sedaner kan ha bakseterygger eller armlener som kan felles ned slik at lange objekter kan føres inn i kupéen fra bagasjerommet. Betegnelsen kommer fra engelsk og betød opprinnelig en slags lukket bærestol, sedan chair, som i sin tur kommer fra de latinske ordene sedes ('sitteplass', 'stol') og sedeo ('sitte').

Kilde: Wikipedia

daktari

Jeg mener en kombikupé som Model S, Saab 900/9000, Skoda Superb, BMW GT er noe helt anderledes enn sedan. I den europeiske betydningen med hattehylle som kan fjernes. Tyskerne kaller vel stasjonsvogn for combi. Legg til kupé for slakere bakluke. Sedan har fast hattehylle som del av karosseriet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jkirkebo

Sitat fra: Amoss på onsdag 12. juli 2017, klokken 11:20
Sitat fra: Klykken på onsdag 12. juli 2017, klokken 10:34
Model S er i tillegg en kombikupe, som gjør den mer anvendelig i og med at lasteåpningen er diger.

Sant, men har blitt litt lei av alle som maser om at Model 3 er en sedan, så derfor kan den ikke ha den samme kombi-kupe løsningen som Tesla har på sedanen "Model S" ;)

På Model 3 så er bakruta fast, den følger ikke med luka opp. Dermed ikke en kombi-kupe.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

DrNox

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 12. juli 2017, klokken 15:27
Sitat fra: Amoss på onsdag 12. juli 2017, klokken 11:20
Sitat fra: Klykken på onsdag 12. juli 2017, klokken 10:34
Model S er i tillegg en kombikupe, som gjør den mer anvendelig i og med at lasteåpningen er diger.

Sant, men har blitt litt lei av alle som maser om at Model 3 er en sedan, så derfor kan den ikke ha den samme kombi-kupe løsningen som Tesla har på sedanen "Model S" ;)

På Model 3 så er bakruta fast, den følger ikke med luka opp. Dermed ikke en kombi-kupe.
Er bakruta fast, men det blir med en slags "hatte-hylle-løsning", vil TM3 være kombi-kupe nok for meg. ::)
Hundene mine må få litt lys eller luft, når jeg inviterer dem bak i bagasjerommet. Det må vel være et hull en eller annen plass, siden Mr.Musk har lovet at et surfebrett skal kunne passe inn?

Amoss

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 12. juli 2017, klokken 15:27
På Model 3 så er bakruta fast, den følger ikke med luka opp. Dermed ikke en kombi-kupe.

Helt sant, jeg er fullt klar over dette. Det var som nevnt argumentet at den ikke kunne være en kombi-kupe fordi den var definert av Tesla som en "sedan" - helt uavhengig av hva offisiell definisjon av ordet. I Tesla's ordbok er som jeg nevnte Model S - og derved kombi-kupeer - også definert som "sedan".
Model S 85D

Oddaa

Sitat fra: DrNox på onsdag 12. juli 2017, klokken 16:23
Er bakruta fast, men det blir med en slags "hatte-hylle-løsning", vil TM3 være kombi-kupe nok for meg. ::)
Hundene mine må få litt lys eller luft, når jeg inviterer dem bak i bagasjerommet. Det må vel være et hull en eller annen plass, siden Mr.Musk har lovet at et surfebrett skal kunne passe inn?
Nedfellbar bakseterygg? Vanlig også i sedaner...



Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

DrNox

Sitat fra: Oddaa på onsdag 12. juli 2017, klokken 17:09
Sitat fra: DrNox på onsdag 12. juli 2017, klokken 16:23
Er bakruta fast, men det blir med en slags "hatte-hylle-løsning", vil TM3 være kombi-kupe nok for meg. ::)
Hundene mine må få litt lys eller luft, når jeg inviterer dem bak i bagasjerommet. Det må vel være et hull en eller annen plass, siden Mr.Musk har lovet at et surfebrett skal kunne passe inn?
Nedfellbar bakseterygg? Vanlig også i sedaner...



Sent from my iPhone using Tapatalk
Hadde vært ok med to meget gode bakseter. God plass og komfor, med mulighet for og felle ned midterste del av baksete ryggen. En ekstra stor "skiluke-løsning"?

daktari

Sitat fra: Amoss på onsdag 12. juli 2017, klokken 16:42
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 12. juli 2017, klokken 15:27
På Model 3 så er bakruta fast, den følger ikke med luka opp. Dermed ikke en kombi-kupe.

Helt sant, jeg er fullt klar over dette. Det var som nevnt argumentet at den ikke kunne være en kombi-kupe fordi den var definert av Tesla som en "sedan" - helt uavhengig av hva offisiell definisjon av ordet. I Tesla's ordbok er som jeg nevnte Model S - og derved kombi-kupeer - også definert som "sedan".
Det var ikke Tesla jeg refererte til. De siste månedene har vi sett at dette er en sedan,  lik den riktige definisjonen. At Tesla roter med hva de kaller Model S burde de være alene om.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Klykken

#44
Sitat fra: DrNox på onsdag 12. juli 2017, klokken 16:23
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 12. juli 2017, klokken 15:27
Sitat fra: Amoss på onsdag 12. juli 2017, klokken 11:20
Sitat fra: Klykken på onsdag 12. juli 2017, klokken 10:34
Model S er i tillegg en kombikupe, som gjør den mer anvendelig i og med at lasteåpningen er diger.

Sant, men har blitt litt lei av alle som maser om at Model 3 er en sedan, så derfor kan den ikke ha den samme kombi-kupe løsningen som Tesla har på sedanen "Model S" ;)

På Model 3 så er bakruta fast, den følger ikke med luka opp. Dermed ikke en kombi-kupe.
Er bakruta fast, men det blir med en slags "hatte-hylle-løsning", vil TM3 være kombi-kupe nok for meg. ::)
Hundene mine må få litt lys eller luft, når jeg inviterer dem bak i bagasjerommet. Det må vel være et hull en eller annen plass, siden Mr.Musk har lovet at et surfebrett skal kunne passe inn?
Tenker du å ha hunden(e) løst baki med nedfelt bakseterygg/åpen hattehylle? Det vil jeg fraråde sterkt. Kræsjer du har du jo din sikre død. Vil også tippe at du blir temmelig bøtelagt hvis du blir stoppet.

https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/hunden_paa_biltur.16358
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA