Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hund i Model 3?

Startet av TRM, lørdag 15. april 2017, klokken 17:55

« forrige - neste »

TRM

Noen som vet (?) om det blir muligheter for å frakte hund i bagasjerommet?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Klykken

Ville du fraktet hund i en BMW 3-serie sedan? Bagasjerommet er, slik det ser ut til å bli, som på en liten sedan. Ikke egnet til å  ha dyr i, nei.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

TRM

#2
Sitat fra: Klykken på lørdag 15. april 2017, klokken 19:30
Ville du fraktet hund i en BMW 3-serie sedan? Bagasjerommet er, slik det ser ut til å bli, som på en liten sedan. Ikke egnet til å  ha dyr i, nei.
Nei, i en sedan med fast hattehylle blir det vanskelig å frakte dyr, men dersom hattehylla på en eller annen måte lar seg fjerne åpner det seg muligheter.

Heldigvis har vi en hund som trives (?) i slike:


... så hunden skal vi nok få med oss på et vis...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Amoss

Skulle ikke baksetene kunnes slåes ned? Med i det minste ett sete åpent inn i kupeen så burde det gå. Om det ikke er en *stor* hund da?
Model S 85D

TRM

Sitat fra: Amoss på lørdag 15. april 2017, klokken 21:29
Skulle ikke baksetene kunnes slåes ned? Med i det minste ett sete åpent inn i kupeen så burde det gå. Om det ikke er en *stor* hund da?
Det kunne ha gått, men vi er 5 i familien, og trenger alle setene.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Counterpointer

Har hatt denne diskusjonen før, og det var "varierte" tilbakemeldinger.
Avhengig av typen hund og hvor mye den liker å kjøre bil trenger ikke hunder utsikt for å transporteres. De trenger luft, grei temperatur og beskyttelse mot å bli slengt rundt.
Dermed kan M3 ha riktige typen hund baki!

DrNox

Jeg håper på at man kan fjerne hattehyllen. Da blir det en fin liten hundegård :) Med to unger kan vi ta ned et sete på lange turer, men dette er vel mer en nødløsning. Har tatt bort hattehyllen på Egolfen og åpner av og til "ski-luka".
Hunder skal vel transporteres i "hundefengsler" men dette syns jeg er for tøft for våre kose-hunder ::) Passer bedre for store brukshunder.
Satser på at TM3 blir så sikker at vi aldri krasjer. :police:

Øyvind.h

Model 3 har ikke plass i bagasjerommet for en hund. Det er sedan med avstengt rom, ikke hatchback/kombikupé.

Å stenge en hund inne der er dyreplageri, dessverre. Om ikke man slår ned setene.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Oddaa

Sitat fra: DrNox på søndag 16. april 2017, klokken 12:36
Jeg håper på at man kan fjerne hattehyllen. Da blir det en fin liten hundegård :)
Er det noen grunn til å tro at man kan fjerne hattehylllen i en sedan? Hva skulle være begrunnelsen for en slik løsning i så fall?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

DrNox

Sitat fra: Oddaa på søndag 16. april 2017, klokken 12:59
Sitat fra: DrNox på søndag 16. april 2017, klokken 12:36
Jeg håper på at man kan fjerne hattehyllen. Da blir det en fin liten hundegård :)
Er det noen grunn til å tro at man kan fjerne hattehylllen i en sedan? Hva skulle være begrunnelsen for en slik løsning i så fall?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har tenkt at ingen vet hvordan TM3 blir inni før siste/final reviele. Videre har jeg ikke gitt TM3 noen merkelapp som sedan, combi. Har vel trodd at Tesla er innovative og lager bilen best mulig, så kan man sette den i "bås" senere..
Om man kan ta bort hatte hyllen kan man kunne strekke seg inn fra baksetet. Mangen grunner for dette.
Man kan ha hunner bak. Gissler får en bedre bruker-opplevelse osv :police:(tøys)

Lyden fra bakhjulene kan kanskje høres bedre, men musikkopplevelsen fra et oppgradert musikkanlegg blir bedre om man har basshøytaler bak i bagsjerommet. Jo større rommet i bilen er blir lyden penere.

Gordon Retriever

Sedan-formen er et glimrende utgangspunkt for å lage et mest mulig stivt og stabilt karosseri, siden man kan legge inn en kraftig forsterkning rett bak toppen av bakseteryggen. 

Motsatt er det med biler med stor bakluke som må ha en slik forsterkning i overkant og/eller underkant av bakluken. I praksis vil dette enten stjele takhøyde i baksetet eller føre til høy lasteterskel i bagasjerommet. Gjerne begge deler.

Med en bakrute som er trukket framover i kupeen og med et ønske om størst mulig åpning for bagasjerommet, ser jeg ikke helt hvordan Tesla kommer unna en hattehylle som er en del av den bærende konstruksjonen.

Oddaa

Sitat fra: DrNox på søndag 16. april 2017, klokken 13:42
Har tenkt at ingen vet hvordan TM3 blir inni før siste/final reviele. Videre har jeg ikke gitt TM3 noen merkelapp som sedan, combi. Har vel trodd at Tesla er innovative og lager bilen best mulig, så kan man sette den i "bås" senere..
Om man kan ta bort hatte hyllen kan man kunne strekke seg inn fra baksetet. Mangen grunner for dette.
Man kan ha hunner bak. Gissler får en bedre bruker-opplevelse osv :police:(tøys)

Lyden fra bakhjulene kan kanskje høres bedre, men musikkopplevelsen fra et oppgradert musikkanlegg blir bedre om man har basshøytaler bak i bagsjerommet. Jo større rommet i bilen er blir lyden penere.
Personlig har jeg vondt for å tro at Tesla vil gå for en kompliserende og opplagt fordyrende løsning med nokså marginal nytte. Særlig i TM3 som skal være volummodellen...



Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

pwb

Sitat fra: Oddaa på søndag 16. april 2017, klokken 12:59

Er det noen grunn til å tro at man kan fjerne hattehylllen i en sedan? Hva skulle være begrunnelsen for en slik løsning i så fall?


Begrunnelsen må vel da være at folk sier at Musk har sagt at man skal få med seg en sykkel? Blir vel vanskelig uten at man kan fjerne evt hattehylle?

Oddaa

Sitat fra: pwb på mandag 17. april 2017, klokken 10:18
Begrunnelsen må vel da være at folk sier at Musk har sagt at man skal få med seg en sykkel? Blir vel vanskelig uten at man kan fjerne evt hattehylle?
Tja, blir ikke den antatt trange bakluka bøygen uansett?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: pwb på mandag 17. april 2017, klokken 10:18
Begrunnelsen må vel da være at folk sier at Musk har sagt at man skal få med seg en sykkel? Blir vel vanskelig uten at man kan fjerne evt hattehylle?

Nå har vel Musk teknisk sett aldri sagt noe som hva slags sykkel... min snart tre år gamle sønn har en jeg fint får plass til i Alfa Spideren min! Dem går nok fint i en Model 3 også.  ;D

Men spøk til side, akkurat sykkelkommentaren betyr såvidt jeg kan skjønne i praksis at man nok må regne med litt demontering og nedfelte bakseter. Er som på mange andre sedaner at selve rommet ikke er så galt størrelsesmessig, men det er åpninga som krever litt mer jobb.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA