Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva er mikrohybrid?

Startet av El rayo, torsdag 03. februar 2011, klokken 00:34

« forrige - neste »

elektrolux

#15
Mener systemet med startgenerator eksistete på enkelte 2 taktere på 60 tallet. Men om de drog bilen i gang sammen med motoren vites ikke.

Men betegnelsen mikrohybrid blir jo ikke helt feil med en slik funksjon.

Har forresten sans for ideen din, med å bruke generatoren under innbremsing. Skal prøve å implementere det på mopedbilen når jeg en gang kommer igang igjen med det prosjektet. Da må selvfølgelig 12V batteriet holdes i delvis ladet tilstand for å kunne ta imot strømmen under innbremsningen. Altså mikroregenerering.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

hens

---- men det gjorde den ikke.
Min bror hadde en BMW700 personbil med 2 sylindret boxermotor, denne hadde en dynastarter som satt direkte på motorakselen, Ankerdiameteren var bortimot 20 cm, og jernlengden 6-7 cm. Drivverket var av vanlig type, omtrent som på vwboble.
Uten tennplugger dro den motoren opp i et astronomisk turtall, men hadde vanskeligheter med å starte motoren i kuldegrader.
Med litt overspenning på batteriet og uten motoren å dra på, ville denne starteren kunne trekke bilen, som ren elbil.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

El rayo

#17
Sitat fra: Granheim på fredag 04. februar 2011, klokken 08:28
Med all respekt å melde synes jeg det til tider kan tendere til å være litt paranoide tilstander her på forumet.
Når jeg stilte spørsmålet så var det fordi jeg gjerne vil følge med på alt som er nytt innen bilverdenen, men fant ikke dette så interessant at jeg vil bruke for mye tid på å finne det ut - det har kanskje noen gjort før meg. Tusen takk, Griffel!

Forstavelsen "mikro" sin egentlige betydning er en milliondel . Men det gir jo ingen mening sammen med "hybrid". Ordet "hybrid" har også endret mening de siste åra. Først ble det brukt om biler med forbrenningsmotor som kunne benytte bensin eller propan som drivstoff, HY-skilter ble reservert til denne gruppen samtidig som EL-skiltene ble reservert for elbiler. Senere brukt om biler som kunne benytte elektrisitet eller bensin som drivstoff. Den tidligere hybriden ble da omdøpt til "bifuel".
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Granheim

Bilen får i alle fall et registrert lavere Co2 utslipp og dermed lavere avgifter.
forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

commiesoft

Mikrohybrid, og de teknologiene Griffel lister opp er tull fra ende til annen.

De må gjerne sminke grisen, men det blir ikke bra uansett.

hens

Foreslår at vi flytter denne diskusjonen over til humor og kanari, om den ikke inneholder humor er den i hvertfall latterlig.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

El rayo

Gjerne for meg, som startet tråd. Takk igjen til Griffel for et seriøst svar på en spørsmål som var ment seriøst.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA