Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

260 kWh batteri som veier 50 kilo!

Startet av Counterpointer, tirsdag 11. april 2017, klokken 23:24

« forrige - neste »

Counterpointer

Høres ut som fiksjon, men Siemens har laget dette batteriet til et fly...


https://youtu.be/vhisCzuQS2w


Jeg vil ha det i bilen min

Orbit

#1
Uheldigvis er tittelen riktig. Det er kontinuerlig effekt de skryter av, ikke hvor mye energi (=flytid) de har ombord. Fant et dokument hvor de oppgir 20 minutt flytid, hvorav 5 min på full effekt til akrobatikk. Grovregnet har de energi til 10 min på full effekt (takeoff + 5 min akrobatikk + resten), dvs et batteri på ca 40-50 kWh.

Uansett, 50 kilo er vekten på motoren, ikke batteriet.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Counterpointer

Når noe høres ut til å være for godt til å være sant, så er det oftest ikke sant

nagela

Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Counterpointer

Sitat fra: nagela på onsdag 12. april 2017, klokken 13:17
Batteriene i dette flyet veier 150kg.
Her er link til en litt mer korrekt presentasjon https://arstechnica.com/cars/2016/12/this-extra-330-is-the-fastest-climbing-electric-powered-airplane-ever/
Det står vekt men ikke kapasitet på batteriet.... 

Det går muligens å regne ut fra opplysningene. Det er utenfor min kompetanse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA