Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

PowerBox, dreiemoment, og glatt føre

Startet av dfer, lørdag 08. desember 2018, klokken 23:27

« forrige - neste »

dfer

Innstillingene i PowerBox øker dreiemomenten fra standard 55Nm trinnsvis opp til 100Nm, men er det ikke heller en ulempe å ha for mye dreiemoment når mann kjører på glatt føre? I så fall, bør man kanskje gå tilbake til standard innstillingen på vinteren?

RazAquato

Det er bare å sette den i "eco" mode, så fungerer det fint. (personlig digger jeg å kjøre med fullt dreiemoment, artig i glatte rundkjøringer!)

Det som derimot kan være skummelt er om du har satt på for mye regen.. - da kan du risikere å låse hjulene når du slipper opp gasspedalen.. så jeg kutter ut regen når det er glatt underlag.

dfer

Takk for svar!

Det er akkurat det jeg har gjort - ECO mode, neutral regen på 50, fotbremse regen på 250. I tillegg redusert lufttrykket i bakdekkene fra 25 til 20. Om det var alle disse tiltak, kaldere vær, eller bare at jeg begynner å bli litt mer vant til bilen vet jeg ikke, men synes vinterkjøringen fungerer bedre nå :-)

dfer

Bare en rask oppdatering, i tilfelle noen har tenkt å prøve det samme..

Fotbremse regenerering på 250 er en dårlig ide for vinter kjøring. Hjulene låser seg med en gang når man bremser på is. Har derfor satt det på 0 inntil videre, og det fungerer *mye* bedre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA