Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Batterilading

Startet av Delino, lørdag 08. april 2017, klokken 17:05

« forrige - neste »

Delino

Hei,har en Nissan E nv 200 ,2015 model 6400km.den klarer ikke komme over 130 km på en lading ved 10 amp på 15 timer og da er den full ladet.Er dette normalt for en slik bil ?

rolandvg99

#1
Høres normalt ut, ja. I alle fall årstiden tatt i betraktning. Prøvekjørte en i uka som var og klarte ca 140 km på en 100% lading den første dagen. Dagen etter var jeg nede i 100 km på en annen rute. Nissan oppgir 80-120 km reel rekkevidde avhengig av årstid, hastighet og topografi.

Edit: GOM viste 145 km ved start første dag og 138 km ved start andre dag.
"I like soul with a capital S"

Delino

Hei igjen
Ok,men jeg mente ikke den reelle kjøre lengden,men hva du fikk opp i displayet på dachbordet etter lading,i mitt tilfelle er cet ca 7 grader under lading.trodde den ville vise mer enn 130 km da ?

rolandvg99

Som jeg henviste til: GOM viste henholdsvis 145 km og 138 km på en bil som var helt ny. Dvs den hadde kjørt snaue 20 km før jeg lånte den. Utetemperatur rett etter lading var 7 grader dag 1 og 2 grader dag 2.
"I like soul with a capital S"

Delino

Takker for info Roland :)
da tar jeg det med ro med at alt er i orden med batteripakken :)

Trekkoppbil

Gjettometeret kalkulerer gjenværende kjørelengde ut fra historisk kjørestil de siste km. Har du kjørt oppover i terrenget får du få km. På den måten kan du like gjerne bruke gjettometere som en høydemåler.
Den slår også ut på om du har varmeapparatet av eller på, og om du er i Eco eller ikke.
Det er min erfaring med Leaf. E-NV200 har jeg ikke prøvd.

I skjeldene tilfeller kan det komme verdier på gjettometeret som er helt ekstreme og uforklarlige, så det sier lite om tilstanden på cellene.

rolandvg99

#6
Er en egen undermeny i kjørecomputeren som viser "Batteritilstand". Den funker uavhengig av GOM. Den viste alle streker på testeksemplaret.
"I like soul with a capital S"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA