Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Plass til barnevogn, barn og bagasje i Model 3 for langturer?

Startet av georglu, fredag 07. april 2017, klokken 14:14

« forrige - neste »

Jejl

Har aldri forstått meg på de som kjøper barnevogn først, og så velger bil ut ifra om den passer i bagasjerommet.

Du får plass til flere typer vogner til og med i frunken til Model S, som er på 150 liter.

Diravi

#16
De fleste barnevognunderstell bør gå på tvers i bagasjerommet og fyller da ca halve dybden av rommet, med litt plass igjen under hattehyllen.

I det rommet som er igjen bør det være plass til 1-2 kofferter og en mindre bag, samt en middels stor bag i rommet under gulvet og en carry-on i frunken.

Jeg har sett flere bilder av barnesete montert mot kjøreretningen i Model 3 uten at passasjersetet må kjøres fram.

Finn noen med en BMW 3-serie, Mercedes C-klasse eller tilsvarende og prøv plassen i den - det er i hvert fall ikke mindre plass i Model 3, og du får som sagt bagasje i frunk og det nederste rommet også.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Elmo

Sitat fra: Jejl på søndag 14. januar 2018, klokken 22:31
Har aldri forstått meg på de som kjøper barnevogn først, og så velger bil ut ifra om den passer i bagasjerommet.

:+1: :D :+1: ;D :+1: ;) LOL
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Olaf

Sitat fra: Elmo på søndag 14. januar 2018, klokken 23:57
Sitat fra: Jejl på søndag 14. januar 2018, klokken 22:31
Har aldri forstått meg på de som kjøper barnevogn først, og så velger bil ut ifra om den passer i bagasjerommet.

:+1: :D :+1: ;D :+1: ;) LOL

Har vel aldri forstått deg på de som får seg unge først, og så velger bil ut ifra om ungen passer i heller? :p

Cowboystrekk

Sedan og barnevogn går dårlig sammen. Vi hadde en sedan noen år med ganske romslig bagasjerom og barnevogn var et h... I og med at du heller ikke får stabla noe i høyden blir barnevogn det som spiser opp all plass. Finn heller en brukt TMS som har gått under 100k, da har du mulighet til å forlenge garantien med 3 år eller 60 000 km for 28 000, noe som helt klart er verdt det. Om du finner en S60\S85 2013\2014 med maks 95 000 km til 400ish har du gjort en god deal!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Jejl

Sitat fra: gljohnsen på mandag 15. januar 2018, klokken 08:06
Sitat fra: Elmo på søndag 14. januar 2018, klokken 23:57
Sitat fra: Jejl på søndag 14. januar 2018, klokken 22:31
Har aldri forstått meg på de som kjøper barnevogn først, og så velger bil ut ifra om den passer i bagasjerommet.

:+1: :D :+1: ;D :+1: ;) LOL


Har vel aldri forstått deg på de som får seg unge først, og så velger bil ut ifra om ungen passer i heller? :p
Gikk igjennom barnevogn-perioden med to stk fra ca 2010-2015, og vi valgte barnevogner etter vi hadde prøvd å legge dem inn i bilene vi hadde. Det er STOR forskjell på hvor mye plass de ulike vognene tar sammenslått, og hvor enkelt de kan slås sammen. Vi fikk selvfølgelig prøve ut om vognen passet i frunken på butikken før vi kjøpte, da vi ønsket oss en vogn som passet nedi der.

Magnus Hansen

Nå er jo heller ikke alle barnefamilier like i hvor de drar og hva annet enn barnevogn de må dra med seg. Det er i alle fall naturlig å tenke seg at skiboks kommer til å måtte bli nødvendig store deler av året med en barnevognn i bagasjerommet.

trykkertor

Drit i hele barnevognen og bruk bæresele.
Vi oppfostret 2 barn, 18mnd i mellom i en Suzuki Swift.
2 bakovervendte seter, 1 mellomstor hund. En sammenleggbar søskenvogn.
Kun skiboks hvis vi skulle på ferie, ellers ikke behov.

Ellers virker det som om mange ikke har sjangs på å fostre opp barn uten stasjonsvogn med permanent skiboks.
Hva i huleste er det dere absolutt skal drasse på hele tiden?

bmw2002

I stasjonsvogna kan vi sette barnevogn rett inn uten å styre med å ta av hjul. Du blir fort lei dersom du må styre veldig for å få plass.

Hadde kjøpt Jaguar I-Pace, evt brukt Tesla Model S hvis jeg skulle hatt elbil og barnevogn.

Lei en BMW 3 serie sedan på nabobil et par dager og prøv med barnevogn, barnesete etc.

geear

Det handler kun om å være løsningsorientert og ikke lage problemer utav alt mulig. Nå har jeg tre barn og jeg er sikker på at det ikke er bare jeg som har opplevd, spesielt med nummer en og to, å bruke altfor mye tid og/eller penger på å ordne seg etter en eller annen "sannhet" som gjelder for alle småbarnsforeldre.

Det var en her inne eller på Tryneboka som skulle få sitt første barn og var veldig usikker på om det gikk an å klare seg med Tesla Model S-en som han allerede hadde, eller om han måtte bytte til Model X...

ladov

Sitat fra: gr på mandag 15. januar 2018, klokken 17:42
Det handler kun om å være løsningsorientert og ikke lage problemer utav alt mulig. Nå har jeg tre barn og jeg er sikker på at det ikke er bare jeg som har opplevd, spesielt med nummer en og to, å bruke altfor mye tid og/eller penger på å ordne seg etter en eller annen "sannhet" som gjelder for alle småbarnsforeldre.

Det var en her inne eller på Tryneboka som skulle få sitt første barn og var veldig usikker på om det gikk an å klare seg med Tesla Model S-en som han allerede hadde, eller om han måtte bytte til Model X...
Han hadde vel lyst på en TMX da serru og lette etter en unnskyldning.. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Rolf Gjerdsjø

Man skal generelt være særdeles forsiktig med å sette seg til doms over andres behov for plass, barnevogn eller ikke. At noen har klart seg med en liten bil med unger i en eller annen tidsperiode er utelukkende anekdoter som i praksis er irrelevante for andres plassbehov.

Jeg har små barn og bukserer fremdeles barnevogn (TFK Joggster heter den største av dem), og vet at disse tar plass. Ja, jeg fikk den fint baki en Alfa Romeo Giulietta med litt plass til overs, men det betyr ikke at jeg innbiller meg at den ville gjort susen når hele familien skal på Trøndelagstur. Eller på hyttetur til Tuddal.

Saken er grei. Sedaner i dag har begrensninger i lukeåpninga og høyde i bagasjerommet. Antall liter blir lite interessant om man ikke får utnyttet dem. Barnevogner tar mye plass, men en fordel oppi det hele er at fra en 5-7 mnd alder på de små kan man gå over på paraplyttriller. De passer fint baki de fleste sedaner, og Yoyo Babyzen er den mest kompakte, ifølge min kone. Jeg vet iallefall at den er dritdyr (5 k). Om sedan fremdeles er en god løsning handler da om hvor mye annet man skal ha med seg. I vårt tilfelle er en S en god løsning som hovedbil, fordi den vil måtte frakte endel kofferter. Kofferter i flertall og sedan går sjeldnere godt sammen enn det gjør med mer høyde i bagasjerommet.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

navyelsen

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 16. januar 2018, klokken 04:52
De passer fint baki de fleste sedaner, og Yoyo Babyzen er den mest kompakte, ifølge min kone. Jeg vet iallefall at den er dritdyr (5 k).

Hihi, synes det er ironisk når noen som kjører en splitter ny Tesla S omtaler en barnevogn til 5000kr som "dritdyr"
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Klykken

En 1L melkkartong til 100kr er også dyr. Selv om 100kr ikke er mye. Vi kaster vel ikke penger rundt oss... :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Elmo

Trodde 5.000kr for barnevogn idag var "billig" jeg :o
"Ungene" snakker jo om at barnebarna "må ha" vogner til oppimot 10-11.000kr. Reiser til Sverige for å få dem ned i 8.000kr.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA