Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Plass til barnevogn, barn og bagasje i Model 3 for langturer?

Startet av georglu, fredag 07. april 2017, klokken 14:14

« forrige - neste »

georglu

Jeg har reservert meg til en Model 3 og tenker å bruke bilen på langtur med barn, barnevogn og bagasje. Noen som tror det blir vanskelig med den bagasjeromsløsningen de har valgt/kommer til å velge?

Det er litt en deal breaker for meg om det ikke går. Håper det kommer noe demo-modeller kjapt til Norge slik at man kan få testet før bestilling.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

RuneW

Sitat fra: georglu på fredag 07. april 2017, klokken 14:14
Jeg har reservert meg til en Model 3 og tenker å bruke bilen på langtur med barn, barnevogn og bagasje. Noen som tror det blir vanskelig med den bagasjeromsløsningen de har valgt/kommer til å velge?

Det er litt en deal breaker for meg om det ikke går. Håper det kommer noe demo-modeller kjapt til Norge slik at man kan få testet før bestilling.

Det høres ut som en brukt TMS er et bedre valg for deg.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på fredag 07. april 2017, klokken 15:43
Sitat fra: georglu på fredag 07. april 2017, klokken 14:14
Jeg har reservert meg til en Model 3 og tenker å bruke bilen på langtur med barn, barnevogn og bagasje. Noen som tror det blir vanskelig med den bagasjeromsløsningen de har valgt/kommer til å velge?

Det er litt en deal breaker for meg om det ikke går. Håper det kommer noe demo-modeller kjapt til Norge slik at man kan få testet før bestilling.

Det høres ut som en brukt TMS er et bedre valg for deg.
Det er ikke bare bare å skifte fra en ny 300 tusen kr bil til en 500 +++ bruktbil

georglu

Sitat fra: RuneW på fredag 07. april 2017, klokken 15:43
Sitat fra: georglu på fredag 07. april 2017, klokken 14:14
Jeg har reservert meg til en Model 3 og tenker å bruke bilen på langtur med barn, barnevogn og bagasje. Noen som tror det blir vanskelig med den bagasjeromsløsningen de har valgt/kommer til å velge?

Det er litt en deal breaker for meg om det ikke går. Håper det kommer noe demo-modeller kjapt til Norge slik at man kan få testet før bestilling.

Det høres ut som en brukt TMS er et bedre valg for deg.

Selvsagt, men jeg vil egentlig heller ha en ny Model 3 enn en brukt Model S.

1. Model 3 er (sannsynligvis) rimeligere enn en ny Model S
2. Model 3 er fysisk mindre (20% mindre enn Model S sies det)
3. En brukt Model S i Model 3-prisklasse finnes sannsynligvis ikke eller så har den ikke AP eller AP 2.0 (vil helst ha AP 2.0 eller bedre)
4. Model 3 vil komme med tilhengerfeste (ikke egentlig en deal breaker for Model S, men kunne vært praktisk)

Med mitt kjørebehov (litt småkjøring i hverdagen + langkjøring noen få ganger i år), så er en premiumbil a la Model S noe overkill. Om jeg kan få en godt spekket Model 3 til 400-500.000 kr og det er mulig med bagasjeplass for en småbarnfamilie, så hadde det vært gull. En Toyota Auris stv og VW Golf stv burde være i samme klasse som Model 3 (riktignok ikke stv, men likevel) og der er det bra med plass for en småbarnfamilie.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Amoss

Sitat fra: georglu på fredag 07. april 2017, klokken 14:14
Jeg har reservert meg til en Model 3 og tenker å bruke bilen på langtur med barn, barnevogn og bagasje. Noen som tror det blir vanskelig med den bagasjeromsløsningen de har valgt/kommer til å velge?

Det er litt en deal breaker for meg om det ikke går. Håper det kommer noe demo-modeller kjapt til Norge slik at man kan få testet før bestilling.

Tror nok det kan gå, men kan bli trangt å få inn barnevogna ut ifra hva vi har sett så langt. Og selvfølgelig avhengig av hvor mange barn det er snakk om...

Er som det har blitt sagt før her mulig Model S er ett bedre valg for folk med barnevognbehov - i alle fall bagvogner. Eller om det ikke haster, vente på Model Y. Denne skal bli en "SUV"/"CUV" (les: litt høy stasjonsvogn).
Model S 85D

RuneW

Sitat fra: knut.aulie på fredag 07. april 2017, klokken 15:55
Sitat fra: RuneW på fredag 07. april 2017, klokken 15:43
Sitat fra: georglu på fredag 07. april 2017, klokken 14:14
Jeg har reservert meg til en Model 3 og tenker å bruke bilen på langtur med barn, barnevogn og bagasje. Noen som tror det blir vanskelig med den bagasjeromsløsningen de har valgt/kommer til å velge?

Det er litt en deal breaker for meg om det ikke går. Håper det kommer noe demo-modeller kjapt til Norge slik at man kan få testet før bestilling.

Det høres ut som en brukt TMS er et bedre valg for deg.
Det er ikke bare bare å skifte fra en ny 300 tusen kr bil til en 500 +++ bruktbil

For det første blir det antageligvis 300+++ for  en TM3 og for det andre snakker vi ikke om 500+++ om ett år og ikke minst: når TM3 er sluppet.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

georglu

Sitat fra: Amoss på fredag 07. april 2017, klokken 18:27
Sitat fra: georglu på fredag 07. april 2017, klokken 14:14
Jeg har reservert meg til en Model 3 og tenker å bruke bilen på langtur med barn, barnevogn og bagasje. Noen som tror det blir vanskelig med den bagasjeromsløsningen de har valgt/kommer til å velge?

Det er litt en deal breaker for meg om det ikke går. Håper det kommer noe demo-modeller kjapt til Norge slik at man kan få testet før bestilling.

Tror nok det kan gå, men kan bli trangt å få inn barnevogna ut ifra hva vi har sett så langt. Og selvfølgelig avhengig av hvor mange barn det er snakk om...

Er som det har blitt sagt før her mulig Model S er ett bedre valg for folk med barnevognbehov - i alle fall bagvogner. Eller om det ikke haster, vente på Model Y. Denne skal bli en "SUV"/"CUV" (les: litt høy stasjonsvogn).

Jeg må senest bytte bil neste år, leaser bil til august 2018, så blir nok litt lenge å vente på Model Y.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

MyMuffin

Jeg er oppvokst med en far som ikke likte stasjonsvogner og hadde således alltid sedaner (volvo 240, audi 100 og tilslutt A6 sedan.
Tobarnsfamilie og dette gikk alltid fint (inkl. Europa rundt tur).

Kjører per dags dato med model S og har ett barn. Men forventer at det kommer en unge til etterhvert.

Min erfaring med model S et at her har du knallbra med plass. Bagvogn (når barna er minst) kan fort bli litt snaut i en Model 3 på langtur. Men jeg skal uansett få det til. Jeg antar at bagvogner får plass i model 3, men at bagasjerommet da fort er fullt.

Her kan jo skiboks være ett godt tilskudd? :) og frunken foran hjelper jo også.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

georglu

Sitat fra: MyMuffin på fredag 07. april 2017, klokken 19:15
Jeg er oppvokst med en far som ikke likte stasjonsvogner og hadde således alltid sedaner (volvo 240, audi 100 og tilslutt A6 sedan.
Tobarnsfamilie og dette gikk alltid fint (inkl. Europa rundt tur).

Kjører per dags dato med model S og har ett barn. Men forventer at det kommer en unge til etterhvert.

Min erfaring med model S et at her har du knallbra med plass. Bagvogn (når barna er minst) kan fort bli litt snaut i en Model 3 på langtur. Men jeg skal uansett få det til. Jeg antar at bagvogner får plass i model 3, men at bagasjerommet da fort er fullt.

Her kan jo skiboks være ett godt tilskudd? :) og frunken foran hjelper jo også.

Jeg satser egentlig også på at det skal gå. Vi har Bugaboo-vogn og den kan pakkes ganske flat også med bagdel. Jeg tenker at det også må bli litt plass i frunken, men jeg må nok regne med ganske full bil. Jeg vil helst unngå takboks, men kanskje en hengerboks kan være noe. En del X-eiere med slike har jeg skjønt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

ladov

Se på det på denne måten, det blir billigere å sette takboks på en TM3 enn å 'oppgradere' til TMS. ;)


For meg er mulighet til takboks et must. Kommer nok ikke til å bruke den til mer enn 4-5 turer i året men det å *ikke* ha mulighet til takboks vil gjøre det svært vanskelig å ha TM3 som eneste bil..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

THE

Takboks og tilhengerfeste for å trekke tilhenger er et must for min del. Takboks vil nok stå på bilen hele vinteren da vi vil ha bruk for den de fleste helger. Håper å slippe jevnlig bruk av takboks utenom skisesongen,  men det forutsetter et ganske stort bagasjerom og en noenlunde praktisk innlastingsåpning. Er spent på å se om de har gjort noen forbedringer med innlasting sammenlignet med det som ble vist for et år siden.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

georglu

Hvordan tenker dere muligheten for takstativ? Model S med glasstak har ikke mulighet for det og jeg har forstått det sånn at taket på Model 3 skal lages på samme måte. Det er sannsynlig at vi ser hverken takluke og fester til takstativ på Model 3.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

ladov

Elon sa ja på twitter. Ingen øvrige detaljer annet enn at spørsmålstiller spurte om '60-100lbs'.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Olaf

Lenge siden siste post her, men er det mulig å få plass til en barnevogn ala emmaljunga inn i bagasjerommet? På en eller annen måte uten å vippe baksetene fremover? Og blir det veldig trangt for passasjer når man har bakovervendt barnesete i baksetet? Model 3 blir litt ukurant som solo bil for min families del.

Mazzbot

Såklart mindre plass enn Model s , men mest plass i 3 iforhold til andre biler . Skal også bruke den som familie bil ☺️ Tror ikke det blir noe problem med vogn og bagasje !
Tesla model 3 reservert 31/3 .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA