Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prøvekjøring

Startet av rolandvg99, onsdag 05. april 2017, klokken 19:15

« forrige - neste »

rolandvg99

Har nå en Evalia 7-seter på prøve. Rekkevidden var bedre enn fryktet i 7°C. Kjørte 90 km og hadde da 25% igjen på batteriet. To stigninger på 500 høydemeter og et snitt på 17 kWh/100 km de 30 første km. Hadde >19 kWh/100 km med Kia Soul og 14,4 kwh/100 km med Ioniq på samme 30 km strekning. Evalia kjørte uten varmeanlegg på store deler av turen der de to andre hadde alt på auto og 21°C på tempen.

Etter mye prat om mangel på aktiv temperaturkontroll på 7-seter ble jeg beroliget da jeg fant innstillinger for å slå denne av/på. Ser ut som om Evalia blir min nye bil. Venter uansett til høsten med et endelig valg.
"I like soul with a capital S"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA