Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lørdag 01. april 2017, klokken 10:27

« forrige - neste »

S.S

Suger, iallefall for meg, om vi som kjøper Launch Edition ikke får f. eks. rattjustering, men senere versjoner får det.
Også litt worried angående lademulighetene, hadde vært fint med en lovnad fra Jaguar at når multiladere (11 el 22 kW) kommer, kan vi oppgradere til en fornuftig penge.

Tellus

Har ingen tro på at vi kan oppgradere for en "fornufig penge", men det er lov å håpe selvfølgelig.

Litt overasket over at det ikke er motor på rattinnstilling med minne, da dette finnes på 14 veis innstillingen op F-Pace. Kan jo være de ikke fikk det på plass på disse tidlig show case modellene og at det vil være der for kundebilene. I og med at det finnes skriftelig så burde det jo komme.

Pilot

Skjønner ikke hvorfor så mye støy rundt manuell rattjustering.

I-Pace er fullspekket med så mange gadgets (ref. manual) at dette anser jeg som et bagatell. En bruker ikke mer enn 10sek på å justere rattet.

Jeg har prøvekjørt Tesla flere ganger og fravær av basic ting som regnsensor og generell lav opplevd kvalitet (ikke å nevne manglende hode og benplass i baksetet på en 5m bil) gjorde at jeg gikk for Jaguar. AP med brå oppbremsing grunnet fantom objekter var ganske så hårreisende.

HelectriC

Sitat fra: Pilot på onsdag 14. mars 2018, klokken 11:08
Skjønner ikke hvorfor så mye støy rundt manuell rattjustering.

I-Pace er fullspekket med så mange gadgets (ref. manual) at dette anser jeg som et bagatell. En bruker ikke mer enn 10sek på å justere rattet.

Jeg har prøvekjørt Tesla flere ganger og fravær av basic ting som regnsensor og generell lav opplevd kvalitet (ikke å nevne manglende hode og benplass i baksetet på en 5m bil) gjorde at jeg gikk for Jaguar. AP med brå oppbremsing grunnet fantom objekter var ganske så hårreisende.

Grunn er nok todelt, dels sto det tidligere i spec at det skal være elektrisk, dels så er det vanlig i denne bilklass å ha slikt. Easy entry/exit f.eks. er fantastisk og fungerer kun komplett med elektrisk rattstamme.
ioniq 5

S.S

Nå fra importøren:

«Skrivefeil. Ingen I-Pace får elektrisk justerbart ratt».  OK.  Ingen problem, jeg justerer rattet dit jeg vil ha det, og glemmer hele greia. Bare litt kjip løsning på en så dyr bil.

Lading: Kunne ikke si noe om fremtiden eller oppgradering senere.  7,4 kW enfas som gjelder.
Vi får håpe at neste års biler ikke får 22 kW da...





THE

Får jo virkelig håpe at neste års modell får både 22 kW AC lading og større tilhengervekt. Det vil gjøre iPace til en enda bedre bil enn det den allerede er.

Når det gjelder elektrisk justering av ratt er det en funksjon jeg ikke visste at jeg hadde bruk for før jeg begynte å bruke den. Med to sjåfører med veldig ulik høyde er det fantastisk å ha minne på både seter, speil og ratt. Kunne tenkt meg minne på sladrespeilet også nå som jeg er blitt så bortskjemt ellers.

Hvis jeg hadde vært den eneste bruker av en bil, så hadde jeg ikke brukt penger på elektrisk justering med minne på noe som helst.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Hasse73

Spurte Motorpool om rattjusteringen igår, og fikk bekreftet at det blir elektrisk justering (med minnefunksjon) allerede på Launch Edition.

geear

Sitat fra: Pilot på onsdag 14. mars 2018, klokken 11:08
Jeg har prøvekjørt Tesla flere ganger og fravær av basic ting som regnsensor og generell lav opplevd kvalitet (ikke å nevne manglende hode og benplass i baksetet på en 5m bil) gjorde at jeg gikk for Jaguar. AP med brå oppbremsing grunnet fantom objekter var ganske så hårreisende.
Alle har regnsensor nå, kom med OTA-oppdatering rett rundt årsskifte. Min hadde noen brå oppbremsinger over bakketopper med motsol i fjor, men etter oppdateringer nå i år har det vært helt fraværende.

S.S

Som Hasse sier...
Det bekrefter mitt inntrykk, at om du spør 3 forskjellige personer innen Jaguarsystemet samme spørsmål, får du 3 forskjellige svar.
Det betyr da vent og se.
Får hape dette blir en av de positive overraskelsene ved levering da!

4Matic Fanatic

Hvor mye av karosseri og -deler er i aluminum, noen som vet? Dører, panser, alt?

Pilot


Counterpointer

Sitat fra: Hasse73 på onsdag 14. mars 2018, klokken 19:03
Spurte Motorpool om rattjusteringen igår, og fikk bekreftet at det blir elektrisk justering (med minnefunksjon) allerede på Launch Edition.
Hmmm

Spør om du kan få det skriftlig. Og får du det vil jeg gjerne ha en kopi

Nordlands

Jeg synes 5055 er fine, ville gjerne hatt de til vinterhjul, men frykter de blir sjeldne og da bare mulig å kjøpe dyrt fra forhandler. Ellers ser dette ut som en S - det har vært lite å se av de.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

HelectriC

Mulig det er tatt opp tidligere, men S har vel ikke lyktespylere? Er lyktene da begrensede i styrke slik Tesla har det?
ioniq 5

Nordlands

#404
Kravet slår vel inn når lysstyrken er mer enn 2000 lumen, så lysene er nok svakere. S vil forøvrig også ha lyktespylere dersom det er oppgradert til signature lykter, som var mulig for de som var tidlig ute og i andre land.

Edit: Det ser også ut som S standardlykter har reflektor, mens de andre har linse.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA