Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lørdag 01. april 2017, klokken 10:27

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

#375
Hei folkens..  :)

Har spec'a opp en S med et lite minimum av ting man trenger.

Det eneste jeg er redd jeg kommer til å savne fra Golf'en er adaptiv cruise - noen som kan si hva "Adaptive Speed Limiter" fra standardutstyret under Førerassistanse er?

EDIT: Nevermind, fant det i beskrivelsen. 


Andre72

Sitat fra: jorn.nik på fredag 09. mars 2018, klokken 16:01
Har du sett nye A6?? Annet enn på bilder mener jeg...

Nei. Men en kompis var i Geneve og rapporter om svært høy standard!

Halfdan2005

Sitat fra: P85TMS på fredag 09. mars 2018, klokken 22:06
Generelt tips til dere som sitter og konfigurerer S. Dropp felger hvis dere ikke absolutt ser noe dere må ha. Få bilen levert på 18" 1022 felger, vreng av dekkene og legg på vinterdekk. S modellen blir ikke levert før til vinteren likevel. Så handler dere sommerhjul til våren og kan velge og vrake i ettermarkedet.

Jeg signerte kontrakt på en S i forrige uke og forhandler har indikert levering i oktober. Helt greit i henhold til min nåværende leasing avtale.

4Matic Fanatic

#378
Ja... nå var naturligvis ikke selgeren jeg snakket med på Nardo Bil i TRD onsdag spesialist på Jaguar, men han nevnte også oktober om jeg ikke somla for lenge med å signere. Men bilselgere er nå bilselgere og Jaguar er nå ikke akkurat noen volumprodusent - trodde ikke jeg skulle måtte vente 9 måneder på eGolf'en min heller da den ble bestilt  :-)

Forresten - noen som vet dimensjonene på de 18"-dekkene?
Om man skulle vurdere å kjøpe org. 18" og bytte til vinterdekk?

Hårek

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 09. mars 2018, klokken 22:50
Forresten - noen som vet dimensjonene på de 18"-dekkene?
Har lest at det er 235/65-18. Se "Felger til iPace" tråden.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Mao

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 09. mars 2018, klokken 22:50
Forresten - noen som vet dimensjonene på de 18"-dekkene?
Om man skulle vurdere å kjøpe org. 18" og bytte til vinterdekk?

I 20" er dimensjonen 245/50.
I 18" skulle det vel bli 245/60-18 som er nærmest i rulleomkrets, men du kan også bruke f.eks 235/65-18 som gir ca. 1,6 % større rulleomkrets.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Stikkkontakt

Sitat fra: Hårek på fredag 09. mars 2018, klokken 23:02
Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 09. mars 2018, klokken 22:50
Forresten - noen som vet dimensjonene på de 18"-dekkene?
Har lest at det er 235/65-18. Se "Felger til iPace" tråden.

Det stemmer.
På klistrelappen i førerdøren står følgende dimensjoner:
235/65-18
245/50-20
255/40-22

Oddaa

Sitat fra: jkirkebo på fredag 09. mars 2018, klokken 12:38
Jo, det kan du godt si. Men HUD er en ganske sjelden opsjon da, og ikke noe mange har som et "must".
Alle premium-produsenter tilbyr vel HUD? Og de fleste «ordinære»? HUD foran elektrisk justerbart ratt ved 10 av 10 tilfeller om du spør meg.
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

4Matic Fanatic

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 09. mars 2018, klokken 23:21
Sitat fra: Hårek på fredag 09. mars 2018, klokken 23:02
Har lest at det er 235/65-18. Se "Felger til iPace" tråden.
Det stemmer.
På klistrelappen i førerdøren står følgende dimensjoner:
235/65-18
245/50-20
255/40-22
Toppers, takk for det!  :-)

jkirkebo

Sitat fra: Oddaa på fredag 09. mars 2018, klokken 23:23
Sitat fra: jkirkebo på fredag 09. mars 2018, klokken 12:38
Jo, det kan du godt si. Men HUD er en ganske sjelden opsjon da, og ikke noe mange har som et "must".
Alle premium-produsenter tilbyr vel HUD? Og de fleste «ordinære»? HUD foran elektrisk justerbart ratt ved 10 av 10 tilfeller om du spør meg.

Det tilbys ja, men stort sett på de dyreste modellene vel? Du finner f.eks ikke HUD på utstyrslista til BMW i3, selv om BMW er en premiumprodusent.

Ellers hver sin smak. Jeg vil ikke ha noe i synsfeltet i vinduet, og hadde ikke betalt en krone for HUD. Hadde faktisk valgt bort både det og skinninteriør selv om begge hadde vært sk. "no-cost" options.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bmw2002

BMW tilbyr HUD på de fleste modeller, men ikke i3.

Og HUD er helt fantastisk, det er det eneste jeg savner i vår i3 som har veldig lite utstyr. Hadde Model 3 kommer med HUD på alle biler hadde dette fremstått som nyskapende. Nå som bilen hverken har HUD eller instrumentpanel fremstår den som en billigbil.

bmw2002


JaguarPace

#387
Sitat fra: P85TMS på fredag 09. mars 2018, klokken 20:24
Jeg har valgt 10veis justerbare og her står det litt forskjellig.
Hvis jeg velger uten varme, så står det
SitatMinnefunksjonen registrerer opptil tre posisjoner for fører- og forsetepassasjersetene, sidespeilene og rattet (når rattstamme med elektrisk justering er montert). Alt med et knappetrykk.
Og velger jeg med varme så står det:
SitatManuell justering av hodestøttene. Minnefunksjonen registrerer opptil tre posisjoner for fører- og forsetepassasjersetene, sidespeilene og rattet. Alt med et knappetrykk.

Så velger man setevarme, så får man el.justerbar rattstamme.. ?!? :o

Ser at de nå har fjernet "rattet" fra denne konfigurasjonen! :-1: Selv på Windsor skinn med 18-veis justering og varme forran/bak. :o Vært en del feil informasjon fra Jaguar på dette området, og er usikker på hva vi nå egentlig får? ::)

"Minnefunksjonen registrerer opptil tre posisjoner for fører- og passasjersetene og sidespeilene. Alt med et knappetrykk".
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

JaguarPace

Sitat fra: P85TMS på tirsdag 13. mars 2018, klokken 20:39
Ser de har endret nå, ja. Da endrer de nok brukermanualen også der finnes følgende:
SitatCONVENIENCE MODE

Når førerdøren åpnes ved hjelp av smartnøkkelen eller nøkkelfri åpning, starter bilens elektriske system fjernbetjeningsmodusen. Følgende systemer aktiveres:

1.posisjonsminne for sete
2.sete- og rattstammejustering
3.innvendige og utvendige lys
4.instrumentpanel
5.strømuttak

Tipper ingen får el. justerbar rattstamme. Ingen stor sak, men synd hvis folk som behøver slikt av ulike årsaker har blitt fortalt at bilen har denne funksjonen.

Enig med deg, ingen stor sak. Men som du sier kan dette være misledende for noen under bestilling.
Satser på det ikke er for mye misledende info ute å går. Gleder meg uansett stort til å motta bilen i Sep/Okt. :)
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

Counterpointer

Sånn for ordens skyld, har jeg sjekket First ed bilen som står hos Insignia nå. Rattjustering er manuell desverre, de kan lett endre på dette siden F-pace har elektrisk, men det tror jeg ikke de gjør. Litt skuffende men til å leve med.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA