Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lørdag 01. april 2017, klokken 10:27

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: P85TMS på torsdag 08. mars 2018, klokken 21:27
Manuelt justerbart ratt? Både tilt og teleskop da i det minste?
3-fase lader er helt ufattelig at de har klart å ikke få med.

Et lite skudd for baugen for de som mener at Jaguar er så mye mer "premium" enn Tesla kanskje? På Teslaen får man ihvertfall el-justering med minne som standard både på ratt, speil og seter (selv med stofftrekk). Manuell justering av seter og ratt er ganske lite "premium" i mine øyne, og el-justering med minne er en av de tingene vi setter absolutt mest pris på med Teslaen. Greit med manuell justering på en billigbil som Leaf, men ikke på en bil til 600k+. Da bør ihvertfall el-justering være tilgjengelig som ekstrautstyr til en fornuftig pris (og uten en masse bindinger til annet utstyrt man ikke vil ha).

Førstemann ut med en fornuftig priset elbil med >50kWh batteri, 4WD, app, oppvarmet ratt og el-justering av speil/ratt/stoffseter med minne får høyst sannsynlig mitt navn på kontrakten. Da åker Leafen ut, men neppe før. Foreløpig ser det ut som Model 3 blir første mulighet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Andre72

Jeg tror at for mange dreier premium følelsen seg om en totalpakke. Selv med manuell rattstamme så tror jeg veldig mange vil få godfølelsen i en I-Pace. Jeg ble iallefall positivt innstilt til den. Og jeg har eid 7 dyre tyske biler opp igjennom årene.

mariowing

Sitat fra: jkirkebo på fredag 09. mars 2018, klokken 00:01

Et lite skudd for baugen for de som mener at Jaguar er så mye mer "premium" enn Tesla kanskje? På Teslaen får man ihvertfall el-justering med minne som standard både på ratt, speil og seter (selv med stofftrekk).

Det er bare å banke på dashbordet på en Model S og en I-PACE så kan egentlig premium diskusjonen de to i mellom legges død ;-) Setene i I-PACE kan også oppgraderes til 18-veis elektriske og med kjøling så igjen knockout seier til I-PACE. Kan fortsette sånn lenge men hvis justering av rattstammen er det som avgjør premium så vinner Tesla på walkover :-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på fredag 09. mars 2018, klokken 00:01
Sitat fra: P85TMS på torsdag 08. mars 2018, klokken 21:27
Manuelt justerbart ratt? Både tilt og teleskop da i det minste?
3-fase lader er helt ufattelig at de har klart å ikke få med.

Et lite skudd for baugen for de som mener at Jaguar er så mye mer "premium" enn Tesla kanskje? På Teslaen får man ihvertfall el-justering med minne som standard både på ratt, speil og seter (selv med stofftrekk). Manuell justering av seter og ratt er ganske lite "premium" i mine øyne, og el-justering med minne er en av de tingene vi setter absolutt mest pris på med Teslaen. Greit med manuell justering på en billigbil som Leaf, men ikke på en bil til 600k+. Da bør ihvertfall el-justering være tilgjengelig som ekstrautstyr til en fornuftig pris (og uten en masse bindinger til annet utstyrt man ikke vil ha).
Når du skal komme med kritikk (som er høyst betimelig) så må du sortere og ikke blande ting sammen.
Setene er elektriske justerbare og med flere minner. Det er også kjøling (HSE/FE) i dem som skinnseter egentlig MÅ ha etter min mening.
Deler fullt ut oppfatningen at rattregulering burde vært el.

Men PLEASE ikke bland inn Leaf som ikke har lengdejustering, det er for dumt.

Kjørte nylig en X og el justering var fint men rattet kom ikke langt nok ut mot meg, satt stadig og dro i den lille elektriske spaken..... Og jeg har ikke lange ben eller korte armer

Tellus

Kona kommer med mulighet for HUD. Ingen av Tesla modellene har mulighet for HUD.

Konklusjon : Hundai er mer premium enn Tesla.

Og slik går no dagan......

PionerThink

 :+1: :D
Heldigvis er fruen og jeg like høye(eller lave), så det er ikke en manuell regulering av rattet som avgjør hvilken bil vi kommer til å kjøpe :P
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

jkirkebo

Sitat fra: Tellus på fredag 09. mars 2018, klokken 09:03
Kona kommer med mulighet for HUD. Ingen av Tesla modellene har mulighet for HUD.

Konklusjon : Hundai er mer premium enn Tesla.

Og slik går no dagan......

Jo, det kan du godt si. Men HUD er en ganske sjelden opsjon da, og ikke noe mange har som et "must". At man slipper å manuelt regulere alt mulig rart etter at kona kjørte bilen forrige gang (vi har veldig forskjellig innstilling selv om det bare skiller 2cm på høyden mellom oss) er dog noe man veldig fort blir veldig avhengig av ;) Manuell rattjustering på en bil i en slik prisklasse blir litt det samme som at en bil til halve prisen kommer med manuelle vindusheiser. Hvilke biler i 300k-klassen gjør det i dag? Og om jeg kunne valgt mellom el-justering av ratt og el-vinduer hadde jeg tatt el-justering av rattet hver gang. Vindusheisene brukes en gang pr. skuddår, nå som nesten alle bompengeinnkrevinger og parkeringshus er basert på skiltgjenkjenning ;)

På meg virker det som om Jaguar har lagt litt vel mye energi på design og materialer (masse opsjoner på interiør og eksteriør) og litt for lite på mer basic bekvemmelighetsfunksjoner. Får håpe det kommer i en facelift ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elbildilla

Noen som har fått noe mer info om pakken "Adaptive Dynamics with Dynamic Mode and Configurable Dynamics"?

Lurer nemlig på om det er verdt å legge i de ekstra 9400 for å få mer utbytte av bl a. luftdempingen. Ut fra det lille som finnes av info, virker det som om at med kun "Aktiv luftdemping" uten Adaptive Dynamics, er den "aktive" delen at den senker bilen automatisk i hastigheter over 105 km/t. Eller er det noe mer "aktivitet" i denne dempingen?

Luftdemping med Dynamics-pakken: Vil man også kunne velge komfort-demping, altså mykere demping enn standard med kun luftdemping uten denne pakken?

En selger sa at han hadde hørt at bilen var satt opp med sportslig demping, dvs at den er relativt fast. Hadde vært greit å kunne velge litt mer komfort på humpete underlag.

Noen som har gjort seg noen tanker rundt Dynamics-pakkene og luftdemping, evt. erfaring fra andre biler?
Eller er dette bare noe man bare fikler litt med første perioden, for så å støve ned?

Info fra konfiguratoren:
Adaptive Dynamics optimaliserer kjørekomfort og dynamiske kjøreegenskaper med variabel dempere.  Systemet overvåker flere sensorer som analyserer vertikale hjulposisjoner, bilens akselerasjon, rattbevegelser samt bruk av gass- og bremsepedaler for å justere demperinnstillingene.  Dette skaper en optimal balanse mellom komfort, raffinement og smidighet.

Hvis bilen er utstyrt med Adaptive Dynamics lar Configurable Dynamics-systemet deg skreddersy gassrespons, rattbelastning og demperstivhet på I‑PACE.  Velg Dynamic Mode for å forbedre  de sportslige egenskapene til I‑PACE.

jorn.nik

Sitat fra: Andre72 på torsdag 08. mars 2018, klokken 21:36
Jeg og fruen var på visningen av I-Pace i Trondheim i går.

Positivt:
- Flott eksteriør. Moderne. Sharp. Kompakt.
- Bra interiør. Moderne og fint. Ikke på høyde med f.eks nye A6, men langt bedre enn f.eks tesla.
- Gode seter både foran og bak.
- Godt ratt. Manuelt justerbart er litt kjipt, men ikke noe stort problem.
- Stilig med enormt glasstak.
- Imponerende god benplass både foran og bak.

Negativt:
- Bilen oppleves (for meg) som ganske trang, spesielt bredden i baksetet.
- Ikke imponerende bagasjerom. Tallet på 650 liter som verserer er fullstendig feil - garantert!
- Frunken er ekstremt liten. Egentlig ikke plass til noenting - kanskje en ladekabel?

Jeg ser for meg at bilen blir veldig bra å kjøre. Med svært stor akselavstand, 400hk, 4wd, luftfjæring osv så bør dette bli en kongebil på vegen. Den er et hakk under tyskerne i ren opplevd kvalitetsfølelse, men samtidig et godt stykke over tesla.

Både jeg og fruen ble enige om å ikke legge inn en bestilling på I-Pace men vente og se hva E-Tron blir. Jeg tipper den blir så mye større at den kommer tettere opp til min 2013 5-serie. Også tror (håper) jeg den blir på høyde med den nye Audi A6 angående interiør og fit and finish.
Har du sett nye A6?? Annet enn på bilder mener jeg...


Sent from my iPhone using Tapatalk

JaguarPace

#369
Sitat fra: jkirkebo på fredag 09. mars 2018, klokken 00:01
Sitat fra: P85TMS på torsdag 08. mars 2018, klokken 21:27
Manuelt justerbart ratt? Både tilt og teleskop da i det minste?
3-fase lader er helt ufattelig at de har klart å ikke få med.

Et lite skudd for baugen for de som mener at Jaguar er så mye mer "premium" enn Tesla kanskje? På Teslaen får man ihvertfall el-justering med minne som standard både på ratt, speil og seter (selv med stofftrekk). Manuell justering av seter og ratt er ganske lite "premium" i mine øyne, og el-justering med minne er en av de tingene vi setter absolutt mest pris på med Teslaen. Greit med manuell justering på en billigbil som Leaf, men ikke på en bil til 600k+. Da bør ihvertfall el-justering være tilgjengelig som ekstrautstyr til en fornuftig pris (og uten en masse bindinger til annet utstyrt man ikke vil ha).

Førstemann ut med en fornuftig priset elbil med >50kWh batteri, 4WD, app, oppvarmet ratt og el-justering av speil/ratt/stoffseter med minne får høyst sannsynlig mitt navn på kontrakten. Da åker Leafen ut, men neppe før. Foreløpig ser det ut som Model 3 blir første mulighet.

Skjønner ikke helt dette med at I-Pace ikke har el. justering av ratt?
Her er det som blant annet står under info i pakken når man velger sportseter i Windsor skinn og 18 mulige justeringer på sete:

"Minnefunksjonen registrerer opptil tre posisjoner for fører- og forsetepassasjersetene, sidespeilene og rattet. Alt med et knappetrykk".

Når rattet er med i minnefunksjonen, så må det vel være med Elektrisk justering? Just saying... ;)

PS! Har forresten bestilt I-Pace med sportseter i Windsor skinn.. 8)
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

S.S

Når sant skal sies, så har jeg bare justert rattet i min X5 en gang. Trikset er å ikke vise andre sjåfører hvordan det justeres, så med den godt sjulte justeringshendelen skal nok det gå utmerket.
Jeg har hatt 2 Tesla S, en 14 S85, og en 15 P85D med nextgen interiør, og ingen av de var i nærheten av kvaliteten på interiøret til I-Pace.  Windsor leather med dobbelsøm overalt ser fantastisk ut, tror ikke hverken MB eller Audi når opp her.
Jeg har alltid vært BMW-fan, men denne tror jeg vil tilfredstille.
Synd med de tinga der Jaguar burde gjort bedre, men totalpakken og entusiastbilfølelsen tror jeg blir vanskelig å overgå.
Skal bli spennende å se hva Audi kommer med og! Gleder meg til å få prøve begge.
Sportsbil:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

S.S

Fant det samme, ang. rattjustering.  Jeg har sendt mail, til både min forhandler og importøren, for en ukes tid siden og spurt, men det er kanskje ikke så viktig å svare.  Noen med mer info, eller er dette bare noe vi som har vært naive nok til å betale for Launch Edition ikke får?

Får håpe bilen på visningen ikke var korrekt utstyrt til å være en First Edition, men hadde vært hyggelig å få komplette spesifikasjoner på hva vi har kjøpt.  Så langt har det meste av info kommet herfra og ellers på nettet. Takk, alle sammen!

Du kan ikke vise dette vedlegget.

JaguarPace

Ser at på S utgaven med "bare" 8-veis justering av setet, er det ikke mulig med el.justering av ratt stamme uansett. På SE utgaven og oppover, virker det som at med valg av setevarme får man også el.justering av ratt stamme. Når det står; "når rattstamme med elektrisk justering er montert", tolker jeg som at man ikke får el.justering av rattstamme uansett.
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

GreenBeHH

Sitat fra: Elbildilla på fredag 09. mars 2018, klokken 12:58
Noen som har fått noe mer info om pakken "Adaptive Dynamics with Dynamic Mode and Configurable Dynamics"?

Lurer nemlig på om det er verdt å legge i de ekstra 9400 for å få mer utbytte av bl a. luftdempingen. Ut fra det lille som finnes av info, virker det som om at med kun "Aktiv luftdemping" uten Adaptive Dynamics, er den "aktive" delen at den senker bilen automatisk i hastigheter over 105 km/t. Eller er det noe mer "aktivitet" i denne dempingen?

Luftdemping med Dynamics-pakken: Vil man også kunne velge komfort-demping, altså mykere demping enn standard med kun luftdemping uten denne pakken?

En selger sa at han hadde hørt at bilen var satt opp med sportslig demping, dvs at den er relativt fast. Hadde vært greit å kunne velge litt mer komfort på humpete underlag.

Noen som har gjort seg noen tanker rundt Dynamics-pakkene og luftdemping, evt. erfaring fra andre biler?
Eller er dette bare noe man bare fikler litt med første perioden, for så å støve ned?

Info fra konfiguratoren:
Adaptive Dynamics optimaliserer kjørekomfort og dynamiske kjøreegenskaper med variabel dempere.  Systemet overvåker flere sensorer som analyserer vertikale hjulposisjoner, bilens akselerasjon, rattbevegelser samt bruk av gass- og bremsepedaler for å justere demperinnstillingene.  Dette skaper en optimal balanse mellom komfort, raffinement og smidighet.

Hvis bilen er utstyrt med Adaptive Dynamics lar Configurable Dynamics-systemet deg skreddersy gassrespons, rattbelastning og demperstivhet på I‑PACE.  Velg Dynamic Mode for å forbedre  de sportslige egenskapene til I‑PACE.


Jeg har bestilt HSE Launch Edition og den har luftfjæring.  Hadde ønske om å få legge dette til på utstyrslisten, men det går ikke på LE bestillingen.  Det var spesielt Adaptive Dynamics jeg ville valgt (men den kunne ikke velges uten Configuarable Dynamics).  Jeg måtte ha endret min bestilling og ville mistet mange måneder på levering.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

Stikkkontakt

Sitat fra: A3etron15 på fredag 09. mars 2018, klokken 20:36
Ser at på S utgaven med "bare" 8-veis justering av setet, er det ikke mulig med el.justering av ratt stamme uansett. På SE utgaven og oppover, virker det som at med valg av setevarme får man også el.justering av ratt stamme. Når det står; "når rattstamme med elektrisk justering er montert", tolker jeg som at man ikke får el.justering av rattstamme uansett.

S har 8-veis justering av setene, men denne er manuell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA