Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lørdag 01. april 2017, klokken 10:27

« forrige - neste »

PionerThink

Nå har et av de norske bilmagasinene også vært med på prøvekjøring:
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=49039

Ser spennende ut dette :+1:
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Stikkkontakt

Frykter Jaguar blir for dyr. Utifra det vi vet er det hippsomhapp med i-pace vs e-tron. Jeg kommer nok til å velge den billigste. Dvs billigst etter at jeg har fått med det jeg vil ha.

bmw2002

Sitat fra: Tor Ping på onsdag 06. desember 2017, klokken 11:31
I denne artikkelen nevnes det en "single-motor version" og en "twin-motor version". Jeg har fått med meg at det har vært spekulert i en modell med mindre en 90kw batteri, men ikke at det har vært snakk om en "single-motor".
Hvis prisene det spekuleres i er riktig er jeg også litt skuffet, hhv GBP 60k og GBP 85k. Det betyr vel i så fall at en 4wd med minimalt med utstyr vil overstige NOK 800K.

Skuffende hvis innstegsversjonen får kun bakhjulstrekk.  Dette stemmer dårlig med det jeg ble fortalt under visningen i Oslo, men de kan jo ha ombestemt seg.

Ikke imponert over Model S med bakhjulstrekk og brede dekk på snøføre, så må nok ha 4WD.

Tor Ping

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 06. desember 2017, klokken 13:18
Sitat fra: Tor Ping på onsdag 06. desember 2017, klokken 11:31
I denne artikkelen nevnes det en "single-motor version" og en "twin-motor version". Jeg har fått med meg at det har vært spekulert i en modell med mindre en 90kw batteri, men ikke at det har vært snakk om en "single-motor".
Hvis prisene det spekuleres i er riktig er jeg også litt skuffet, hhv GBP 60k og GBP 85k. Det betyr vel i så fall at en 4wd med minimalt med utstyr vil overstige NOK 800K.

Skuffende hvis innstegsversjonen får kun bakhjulstrekk.  Dette stemmer dårlig med det jeg ble fortalt under visningen i Oslo, men de kan jo ha ombestemt seg.

Ikke imponert over Model S med bakhjulstrekk og brede dekk på snøføre, så må nok ha 4WD.

Ja, det er uaktuelt med noe annet enn 4wd. Håper det ikke er tilfelle at det kommer en 2wd, jeg har ikke sett dette nevnt andre steder. Hvis det er tilfelle er det da en annen motor? De kan vel ikke bruke en på 200hk.

Frank_M

om prisen blir såpass høy for 4WD og minimalt med utstyr så blir nok andre bilmerker og med forbrenningsmotor/plug-in-hybrid mer aktuelt... men får se i mars når fasiten foreligger.
--
2018 Jaguar I-pace HSE

bmw2002

Ingen andre medier skriver noe om single motor. Det kan selvfølgelig være at dette er en misforståelse. Det har jo vært snakk om ulike motorstørrelser. 320, 400 og 500hk

Strøm Tycoon

Sitat fra: daktari på onsdag 06. desember 2017, klokken 09:52
Hva var det han Patel kalte den, TT-car, t... and trial?

MotorTrend har også testet førproduksjonsmodellen.
http://www.motortrend.com/news/2019-jaguar-i-pace-first-look-review/

Car And Driver også.
https://www.caranddriver.com/reviews/2019-jaguar-i-pace-electric-suv-prototype-ride-review

Min selger sa det kommer kamuflerte biler til Oslo i vinter, men ikke for publikum.

TT = Tool Trial

Det betyr at bilen er bygd i den kommende produksjonslinje. Det trinnet Tesla hoppet over for Model 3.

daktari

Aha, ja eller Tesla selger alle TT-bilene?!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

bmw2002

Tror ikke på Car Magazine når de snakker om single motor i I-Pace.

En på Facebook har vært på fabrikken og sett I-Pace, ingen informasjon om en motor.

En variant med en motor krever mer testing og høyere kostnader på en bil som produseres i begrenset antall.

Dette skal være en high-end bil, gir ikke mening med 200hk eller 2WD.

Ingen andre medier skriver om singel motor. Autoexpress skriver derimot 60K for dobbel motor og 400hk.

Kanskje er 60K for laveste utstyrsnivå, 80K for høyeste nivå med alt utstyr.

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på onsdag 06. desember 2017, klokken 22:08
Aha, ja eller Tesla selger alle TT-bilene?!

Ja, de gjør vel egentlig det? Leste om noe som visst var en fantastisk nyhet her om dagen. Model 3 hadde fått radio via OTA oppdstering. Hvilken annen bilprodusent slipper unna med å selge en bil til 50000$ uten radio?

daktari

Sjekket Tesla sine UK-priser. En basis X75 koster £70.500,- men det er inkl. £12.500,- VAT. Mao. er grunnprisen £58.000,-
X100 er £87.200,- men uten VAT £71.700,-

En litt mindre Jaguar bør jo bli litt billigere enn X, og jeg håper sterkt £60.000,- må være et forslag inkludert mva.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

bmw2002

Jaguar får 84,7 kW nettokapasitet på batteri. På sikt vil det komme en versjon med mindre batteri også. Vekta er 400kg mindre enn Model X.

I hastigheter under 30km/t vil den lage en knurrelyd.

https://fleetworld.co.uk/jaguar-likely-to-offer-cheaper-fleet-version-of-i-pace-electric-car/

bmw2002

Har hørt fra flere kilder at pris på bilen kommer rett over nyttår

Trond.m

#133
Sitat fra: bmw2002 på torsdag 14. desember 2017, klokken 21:07
Har hørt fra flere kilder at pris på bilen kommer rett over nyttår
Vet ikke hvilke kilder du tenker på, men dette er hva Jaguar Norge skrev i sitt informasjonsskriv 6.12.

"Mer informasjon om Jaguar I-PACE, som fulle spesifikasjoner og priser, vil kunngjøres i forhold til lanseringen i mars 2018."

Jeg tolker dette som at prisene vil komme i mars og sannsynligvis rett Geneva Motor Show 8-18. mars. Det er ventet at norske kroner vil styrke seg vesentlig mot våren, så det er kanskje i kundenes interesse at prisen ikke fastsettes for tidlig.

bmw2002

Sitat fra: TM på torsdag 14. desember 2017, klokken 21:27
Vet ikke hvilke kilder du tenker på, men dette er hva Jaguar Norge skrev i sitt informasjonsskriv 6.12.

"Mer informasjon om Jaguar I-PACE, som fulle spesifikasjoner og priser, vil kunngjøres i forhold til lanseringen i mars 2018."

Jeg tolker dette som at prisene vil komme i mars og sannsynligvis rett Geneva Motor Show 8-18. mars.

Lest på Facebook hos forhandler (husker ikke hvilken) og på Twitter.

Tror grunnprisen kommer før, men mulig detaljer med utstyr etc kommer senere. Men det kan jo selvfølgelig være falske rykter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA