Skrevet av Emne: Produksjonsversjon av I-Pace  (Lest 15490 ganger)

bmw2002

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Produksjonsversjon av I-Pace
« Svar #90 på: tirsdag 26. september 2017, klokken 20:14 »
Jeg har lest at det er 25 000 som har betalt depositum. Husker dessverre ikke kilden.

Stikkkontakt

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #91 på: fredag 10. november 2017, klokken 08:45 »
Informasjon fra Tyskland sier at bilene som kommer i 2018 ikke får 3-fas lader,men at dette først kommer våren 2019. Da legger ihvertfall jeg bestillingen på is. 16A 1-fas er for spinkelt. (Har ikke 32A i garasjen)

turfsurf

• Gold Member
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
« Svar #92 på: fredag 10. november 2017, klokken 09:15 »
Har du virkelig ett behov for å lade bilen fullt over natten til daglig? Vi lader vår X100D på 16A, og er det behov så er det bare å ta noen minutter SuC for man kommer hjem.
Model X 100D 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)

Stikkkontakt

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #93 på: fredag 10. november 2017, klokken 10:03 »
Har du virkelig ett behov for å lade bilen fullt over natten til daglig?

Nei, men av og til før man legger ut på lengre tur er det greit å ha muligheten. De med saktelader vil om dette stemmer bli annenrangs på bruktmarkedet.

Tellus

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #94 på: fredag 10. november 2017, klokken 12:33 »
Informasjon fra Tyskland sier at bilene som kommer i 2018 ikke får 3-fas lader,men at dette først kommer våren 2019. Da legger ihvertfall jeg bestillingen på is. 16A 1-fas er for spinkelt. (Har ikke 32A i garasjen)

Har du noen referanse for denne informasjonen. Jeg har tidligere lest at det sannsynligvis kommer 3-fase lading.

Leser stadig flere referanser til at I-Pace vil få 120kW CCS hurtiglading. Det skal i følge et tysk elbilforum også være bekreftet fra Jaguar Østerrike at I-Pace i første omgang får 11kW  AC hjemmelading og at det senere skal komme 22KW AC lading. Det siste er helt klart 3 fase (3x32A). 11kW tipper jeg er 48A enfase, men kan i teorien være 3x16 A.

Når jeg tenker meg om så er det vel mest sannsynlig at 11kW lading er 3-fase også. 48 en-fase er det vel ikke mange som har mulighet til å legge inn.

Stikkkontakt

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #95 på: fredag 10. november 2017, klokken 12:59 »
Jeg er usikker på hva som egentlig menes. Det er mulig det er 32A som kommer senere. Om Launch-utgaven får 16A 3-fas så er det vel ok. 22kw i garasjen er vel de færreste som har/trenger med mindre man kjører drosje.

Tellus

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #96 på: fredag 10. november 2017, klokken 16:14 »
Jeg har 16A 1 fase i dag hjemme og har mulighet til å legge opp 3x16A hvis jeg trenger det. Er langt fra sikkert at jeg kommer til å gjøre det. 16A holder egentlig lenge til mitt bruk.

TorAtle

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #97 på: søndag 12. november 2017, klokken 21:19 »

Nei, men av og til før man legger ut på lengre tur er det greit å ha muligheten. De med saktelader vil om dette stemmer bli annenrangs på bruktmarkedet.
Det høres ikke ut som noe stort problem. Skal du ut på langtur dagen etter og ikke rekker å lade fullt opp med 16A, stikk en tur innom hurtiglader.
2014 BMW i3

knut.aulie

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #98 på: søndag 12. november 2017, klokken 23:28 »

Det høres ikke ut som noe stort problem. Skal du ut på langtur dagen etter og ikke rekker å lade fullt opp med 16A, stikk en tur innom hurtiglader.
Topplading på hurtiglader er både sent og uøkonomisk .

Bedre å lade på hurtiglader før du kommer hjem dagen før og så topplade hjemme på liten kurs.

TorAtle

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #99 på: mandag 13. november 2017, klokken 19:04 »
Bedre å lade på hurtiglader før du kommer hjem dagen før og så topplade hjemme på liten kurs.
Selvsagt. Det går an å forutse at man ikke rekker å lade ferdig før man står der morgentrøtt på utfartsdagen med halvladet bil  ;D
2014 BMW i3

mariowing

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #100 på: mandag 13. november 2017, klokken 19:22 »

Jeg har ikke daglig behov og det er løsbart ved å lade enten før man kommer hjem eller når man drar dagen etter. Men hurtiglading er bortkastet tid så det beste synes jeg er å komme hjem med tomt batteri og så ha fullt dagen etter. Et annet like viktig scenarie er hvis du overnatter et sted på tur og de har mer enn 3,6 kW å tilby. Da vil i alle fall jeg veldig gjerne få så mye som mulig i løpet av den tiden bilen allikevel står parkert på hotellet og jeg sover. Igjen for å slippe å bruke tid på hurtiglader.

Tredje scenarie er at det er kø på hurtigladeren, da kan man koble seg på Type  2 punktet som de fleste hurtigladerene nå ser ut til å ha og faktisk få såpass strøm at det monner litt mens man står i kø.

Så jeg håper virkelig at bilen får 11 kW lader slik i3 og Tesla har. For meg er det langt viktigere enn det sagnomsuste hengerfestet. Vi er alle forskjellig :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

bmw2002

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #101 på: mandag 13. november 2017, klokken 21:03 »
Synes det er rart hvis en bil med så stort batteri ikke får 11 kW lading. Dette, pris og farge er det jeg er mest spent på.

Sponzo

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #102 på: tirsdag 14. november 2017, klokken 19:48 »
Virker som at jaguar HR laget noe VR greia

mariowing

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #103 på: tirsdag 14. november 2017, klokken 19:51 »
På bilmessen i Frankfurt hadde de et rom med VR briller hvor man kunne se en god del ulike VR filmer av bilen. Jeg har ikke sjekket den du viser til her, men de filmene som var i Frankfurt var i alle fall ganske bra laget. Ikke noe ny info for oss som følger med men bra presentert.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017