Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lørdag 01. april 2017, klokken 10:27

« forrige - neste »

bmw2002

Jeg har lest at det er 25 000 som har betalt depositum. Husker dessverre ikke kilden.

Stikkkontakt

Informasjon fra Tyskland sier at bilene som kommer i 2018 ikke får 3-fas lader,men at dette først kommer våren 2019. Da legger ihvertfall jeg bestillingen på is. 16A 1-fas er for spinkelt. (Har ikke 32A i garasjen)

turfsurf

Har du virkelig ett behov for å lade bilen fullt over natten til daglig? Vi lader vår X100D på 16A, og er det behov så er det bare å ta noen minutter SuC for man kommer hjem.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stikkkontakt

Sitat fra: turfsurf på fredag 10. november 2017, klokken 09:15
Har du virkelig ett behov for å lade bilen fullt over natten til daglig?

Nei, men av og til før man legger ut på lengre tur er det greit å ha muligheten. De med saktelader vil om dette stemmer bli annenrangs på bruktmarkedet.

Tellus

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 10. november 2017, klokken 08:45
Informasjon fra Tyskland sier at bilene som kommer i 2018 ikke får 3-fas lader,men at dette først kommer våren 2019. Da legger ihvertfall jeg bestillingen på is. 16A 1-fas er for spinkelt. (Har ikke 32A i garasjen)

Har du noen referanse for denne informasjonen. Jeg har tidligere lest at det sannsynligvis kommer 3-fase lading.

Sitat fra: Tellus på mandag 25. september 2017, klokken 07:38
Leser stadig flere referanser til at I-Pace vil få 120kW CCS hurtiglading. Det skal i følge et tysk elbilforum også være bekreftet fra Jaguar Østerrike at I-Pace i første omgang får 11kW  AC hjemmelading og at det senere skal komme 22KW AC lading. Det siste er helt klart 3 fase (3x32A). 11kW tipper jeg er 48A enfase, men kan i teorien være 3x16 A.

Når jeg tenker meg om så er det vel mest sannsynlig at 11kW lading er 3-fase også. 48 en-fase er det vel ikke mange som har mulighet til å legge inn.

Stikkkontakt

Jeg er usikker på hva som egentlig menes. Det er mulig det er 32A som kommer senere. Om Launch-utgaven får 16A 3-fas så er det vel ok. 22kw i garasjen er vel de færreste som har/trenger med mindre man kjører drosje.

Tellus

Jeg har 16A 1 fase i dag hjemme og har mulighet til å legge opp 3x16A hvis jeg trenger det. Er langt fra sikkert at jeg kommer til å gjøre det. 16A holder egentlig lenge til mitt bruk.

TorAtle

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 10. november 2017, klokken 10:03
Sitat fra: turfsurf på fredag 10. november 2017, klokken 09:15
Har du virkelig ett behov for å lade bilen fullt over natten til daglig?

Nei, men av og til før man legger ut på lengre tur er det greit å ha muligheten. De med saktelader vil om dette stemmer bli annenrangs på bruktmarkedet.
Det høres ikke ut som noe stort problem. Skal du ut på langtur dagen etter og ikke rekker å lade fullt opp med 16A, stikk en tur innom hurtiglader.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Counterpointer

Sitat fra: TorAtle på søndag 12. november 2017, klokken 21:19
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 10. november 2017, klokken 10:03
Sitat fra: turfsurf på fredag 10. november 2017, klokken 09:15
Har du virkelig ett behov for å lade bilen fullt over natten til daglig?

Nei, men av og til før man legger ut på lengre tur er det greit å ha muligheten. De med saktelader vil om dette stemmer bli annenrangs på bruktmarkedet.
Det høres ikke ut som noe stort problem. Skal du ut på langtur dagen etter og ikke rekker å lade fullt opp med 16A, stikk en tur innom hurtiglader.
Topplading på hurtiglader er både sent og uøkonomisk .

Bedre å lade på hurtiglader før du kommer hjem dagen før og så topplade hjemme på liten kurs.

TorAtle

Sitat fra: knut.aulie på søndag 12. november 2017, klokken 23:28
Bedre å lade på hurtiglader før du kommer hjem dagen før og så topplade hjemme på liten kurs.
Selvsagt. Det går an å forutse at man ikke rekker å lade ferdig før man står der morgentrøtt på utfartsdagen med halvladet bil  ;D
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

mariowing

Sitat fra: TorAtle på søndag 12. november 2017, klokken 21:19
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 10. november 2017, klokken 10:03
Sitat fra: turfsurf på fredag 10. november 2017, klokken 09:15
Har du virkelig ett behov for å lade bilen fullt over natten til daglig?
Det høres ikke ut som noe stort problem. Skal du ut på langtur dagen etter og ikke rekker å lade fullt opp med 16A, stikk en tur innom hurtiglader.

Jeg har ikke daglig behov og det er løsbart ved å lade enten før man kommer hjem eller når man drar dagen etter. Men hurtiglading er bortkastet tid så det beste synes jeg er å komme hjem med tomt batteri og så ha fullt dagen etter. Et annet like viktig scenarie er hvis du overnatter et sted på tur og de har mer enn 3,6 kW å tilby. Da vil i alle fall jeg veldig gjerne få så mye som mulig i løpet av den tiden bilen allikevel står parkert på hotellet og jeg sover. Igjen for å slippe å bruke tid på hurtiglader.

Tredje scenarie er at det er kø på hurtigladeren, da kan man koble seg på Type  2 punktet som de fleste hurtigladerene nå ser ut til å ha og faktisk få såpass strøm at det monner litt mens man står i kø.

Så jeg håper virkelig at bilen får 11 kW lader slik i3 og Tesla har. For meg er det langt viktigere enn det sagnomsuste hengerfestet. Vi er alle forskjellig :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

bmw2002

Synes det er rart hvis en bil med så stort batteri ikke får 11 kW lading. Dette, pris og farge er det jeg er mest spent på.

Sponzo

Virker som at jaguar HR laget noe VR greia


mariowing

På bilmessen i Frankfurt hadde de et rom med VR briller hvor man kunne se en god del ulike VR filmer av bilen. Jeg har ikke sjekket den du viser til her, men de filmene som var i Frankfurt var i alle fall ganske bra laget. Ikke noe ny info for oss som følger med men bra presentert.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Tellus

Går rykter om at JLR kommer med elektriske nyheter i Los Angles denne uken.

"Well Robert Llewelyn is out in la for some JLR news. Tweeted the following.

Woke up in Los Angeles. Weird how that can just happen. It's only 23c today. Brrrr. I'm here to see @JLR_News new electric vehicles at the #LAAutoShow. Very exciting."

Produksjonsversjonen av I-Pace ?, en ny elektrisk modell ?, eller kun lansering av en hybrid ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA