Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lørdag 01. april 2017, klokken 10:27

« forrige - neste »

bmw2002

Sitat fra: Vind på mandag 14. august 2017, klokken 06:40
Dette er den samme bilen som var i Norge før sommeren. Den hadde den fargen på de første utstillingene.

Nei, se på panseret, det er likt som på "spionbildene" av den maskerte bilen, parkeringssensorer er på plass også.  Dette er ikke samme bil som jeg så i Oslo på Astrup Fearnley.

Orbit

Bilen som var i Oslo hadde ikke en gang vindusviskere..... Den grå på de nye bildene har dette.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Tellus


Definitivt en produksjonsversjon ja. Bildet kommer fra denne artikkelen.

https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/day-jaguars-design-director-ian-callum

quote:
In the same place, Callum views a version of the production I-Pace, which had reached its final design gateway. There are concerns about panel fit here and there; the model has various arrows stuck on to indicate areas that need his consideration. This is important stuff. The company's CEO, Ralf Speth, grew up in manufacturing jobs and is a stickler for accurate build. There's much discussion about a trim glitch on a bonnet edge that I can hardly see (but Speth would). Solutions are proposed and found, but there will be more discussion before "the grown-ups" see the car.


Tellus

#79
Bildene og videoen er tatt fra TechFest show. Fortsatt koseptbilen, men denne gang i hvit dress :D


https://www.youtube.com/watch?v=VwjWh6cVoRE


bmw2002

Overrasket dersom de har fått 25 000 depositum.

Glad jeg bestilte tidlig i såfall.

bmw2002

Jaguar lanserer racing serie basert på I-Pace. Ser man på bildene her så er dette produksjonsversjonen av bilen med litt annen front, diffuser og vinge.

https://www.autocar.co.uk/car-news/motorsport-formula-e/jaguar-i-pace-etrophy-racing-series-support-formula-e-next-year


Tellus


Tellus

#85
Leser stadig flere referanser til at I-Pace vil få 120kW CCS hurtiglading. Det skal i følge et tysk elbilforum også være bekreftet fra Jaguar Østerrike at I-Pace i første omgang får 11kW  AC hjemmelading og at det senere skal komme 22KW AC lading. Det siste er helt klart 3 fase (3x32A). 11kW tipper jeg er 48A enfase, men kan i teorien være 3x16 A.

Når jeg tenker meg om så er det vel mest sannsynlig at 11kW lading er 3-fase også. 48 en-fase er det vel ikke mange som har mulighet til å legge inn.

bmw2002

Sitat fra: Tellus på torsdag 21. september 2017, klokken 21:08
Jaguar I-Pacec will be in the show rooms early next year !


Hmm det ble sagt på visningen i Oslo at forhandlere skulle få de første bilene samtidig som de første kundene. Det ble også sagt at bestilling ble Q1/Q2. Tviler sterkt på at det blir utlevert noen biler før slutten av Q2.

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på mandag 25. september 2017, klokken 21:51
Sitat fra: Tellus på torsdag 21. september 2017, klokken 21:08
Jaguar I-Pacec will be in the show rooms early next year !


Hmm det ble sagt på visningen i Oslo at forhandlere skulle få de første bilene samtidig som de første kundene. Det ble også sagt at bestilling ble Q1/Q2. Tviler sterkt på at det blir utlevert noen biler før slutten av Q2.

Juni 2018 er vel det mest konkrete vi har hørt.

Troald

Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Tellus

Tja, akkurat det er vel kun en spekulasjon fra green car report sin side, men jeg jeg er enig i at Jaguar neppe kan ha mottatt depositum fra såpass mange. I Norge alene er det vel kanskje rundt 1000 personer som har betalt depositum. At forhandlere reserverer har jeg ikke hørt noe om. Tipper at tallet 25.000 er en blanding av betalende og ikke betalende reservasjoner.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA