Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lørdag 01. april 2017, klokken 10:27

« forrige - neste »

bmw2002

i-pace vil sannsynlig komme i 3 utstyrsnivåer. Selv det laveste nivået vil være greit utstyrt. Dette ifølge en Jaguarselger

Trond.m

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 20. mai 2017, klokken 19:51
i-pace vil sannsynlig komme i 3 utstyrsnivåer. Selv det laveste nivået vil være greit utstyrt. Dette ifølge en Jaguarselger
Ja, når en selger har sagt det, så kan vi gå ut fra at det stemmer  ;)

bmw2002

De første i-Pace bilene bygges nå:

"Stracke said the first I-Paces are being built now. The vehicle will launch this year in Europe and arrive next year in the U.S."

Antar de mener lansering i år, ikke levering.

http://www.autonews.com/article/20170613/BLOG06/170619897/jaguar-ramps-up-fine-tunes-i-pace-to-outduel-tesla

Orbit

At de bygges hos Magna Steyr istedet for Jaguar sine egne fabrikker betrakter i alle fall jeg som et pluss for kvaliteten!
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Tellus

Wolfgang Ziebart talks about the Jaguar I-Pace during Berlin e-Prix 2017

https://www.youtube.com/watch?v=ZFy5Ik9lr30

bmw2002

Morsomt å få endel detaljer rundt bilen. Interessant hvordan de trekker frem de tingene de har gjort bedre enn Tesla rundt design/konstruksjon.

daktari

Interessant. Dette kan bli en kul bil.
Hovedpunkter:
- startet prosjektet lenge før de var sikre på at elbil skulle ta av.
- 30-150 har jobbet med prosjektet i konseptfasen og 1. og 2. prototyperunde.
- utviklet fra et blankt ark - 4 års utvikling (rekordraskt). hadde ikke motor eller batteri eller noe da de startet.
- batteripakken er høyere og smalere enn Tesla
- beslutning fra start at bilen skal bare ha 2 motorer - gir designfrihet til å plassere hjul for awd uten kompromisser (rwd el. fwd trenger annen vektfordeling)
- 3 meters hjulavstand på 4,68 m bil. gir økt stabilitet og agilitet
- hurtiglading: 50kw kom opp som et eksempel, dette er ikke limit! Miskommunisert pga dagens infrastruktur-begrenseninger  (Chademo og andre). Bilen kan hurtiglade mye raskere!
- han har mange detaljer å fortelle om alt det kule de har fått til på motorer etc.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

mariowing

Veldig artig video, synd han ikke fikk snakke mer for han sier jo på slutten at han har masse å fortelle om motorene :-) Også betryggende å se at han er soleklar på ladehastighet!
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Counterpointer

Kjenner at det blir interessant med visningseventet på Aker brygge 20. juni

Espen Hugaas Andersen

#54
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 14. juni 2017, klokken 07:45Morsomt å få endel detaljer rundt bilen. Interessant hvordan de trekker frem de tingene de har gjort bedre enn Tesla rundt design/konstruksjon.
Annerledes, ikke nødvendigvis bedre. Forskjellige biler har forskjellige behov, og ender dermed opp med forskjellige løsninger.

F.eks vil det at batteripakken er høyere bety at bilen får høyere tyngdepunkt. Da kan den rulle rundt lettere. Og det at de ikke tilpasser for RWD er helt greit når man skal selge noen titusen i året. Men man vil kunne slite med tilstrekkelig etterspørsel om man skal produsere hundretusener av biler og man kun selger dyre utgaver.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

turfsurf

IPace ser ut til å bli en flott bil. Mangel på SC nettverk, mangel på tre like seter bak og ukjent autonomi er killer for min del dog.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

bmw2002

Setene i produksjonsversjonen blir helt sikkert annerledes enn konseptutgaven. Veldig få biler har vel uansett helt like seter bak.

Mao

MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Robert Sund

Sitat fra: Tellus på tirsdag 13. juni 2017, klokken 23:12
Wolfgang Ziebart talks about the Jaguar I-Pace during Berlin e-Prix 2017

https://www.youtube.com/watch?v=ZFy5Ik9lr30
Jeg er imponert. Det er tydelig at han skjønner og vet hva han driver med. Jeg håper det gir Jaguar samme muligheter som Ghosn forløste i Nissan.

Lang akselavstand (i forhold til treghetsmoment rundt vertikal akse) gir en fordel til (utover det han nevnte); det går kortere tid fra styrerespons på framaksel til bakakselen flytter bilen sideveis i samme retning. Mulig dette var implisitt i det han sa. Dette er en meget gunstig egenskap. Selv med ett forlenget batteri ligger det tilrette (pun intended) for flotte kjøreegenskaper.

Jeg tror de har gjort et fornuftig valg ved å gjøre bilen attraktiv i sin nisje selv om det reduserer antall konfigurasjoner. Det kan hende at de uansett ikke vil ha for mange konfigurasjoner til å begynne med.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA