Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lørdag 01. april 2017, klokken 10:27

« forrige - neste »

Counterpointer

Facit får vi kanskje utpå høsten en gang. Kan jo bli morsomt å se hvem som får rett. Bilblader har et godt grunnlag, men jeg synes stort sett de er vel optimistiske.

Husker Motor skrev om Tesla i 2011 at den skulle koste 300 k når den kom.

Nå nylig ble prisen på Ampera antatt av mange til 270 k

Osv dette er bare de to jeg husket spesifikt i farten.

Men jeg kan ikke huske at noen har spådd høyere pris i bilblader.

Tar gjerne korreksjon på det ovenstående

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 16. mai 2017, klokken 21:34
Alle forhandlere som uttaler seg om pris gjør det på ren spekulasjon, akkurat som alle her inne.

Personlig tror jeg at de største engelske bilbladene som har gått ut med en pris på 60 000 pund vet mer enn en norsk forhandler.

Men det kan være ren gjetting fra disse også

Antagelsene i Tyskland som jeg vil tro er svært kvalifisert gjetting sier 60-70000 euro(inkl moms) for både Audi e-tron, MB EQC og X3 EV. Jaguar kan ikke legge seg langt over disse i pris.

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 16. mai 2017, klokken 18:12
5 % står det på Jaguar sine sider.
5% hva? Den er 35cm kortere, 13cm smalere og noe lavere.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer


mariowing

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 15. mai 2017, klokken 22:26
Altså, utifra de siste to linkene: I-Pace er en konkurrent til Model 3, Model S *og* Model X? Kjekt å vite...

Den er i alle fall mer en konkurrent til de tre enn til Leaf, Golf og Ampera ;-) Den plasserer seg fint mellom de tre Tesla modellene når det gjelder størrelse, formfaktor, ytelse og trolig pris. Jeg vil si at det er et alternativ som tar opp i seg gode ting fra alle tre bilene men selvfølgelig ikke er en 100% kopi av noen av dem.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

mariowing

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 16. mai 2017, klokken 22:13
Facit får vi kanskje utpå høsten en gang. Kan jo bli morsomt å se hvem som får rett. Bilblader har et godt grunnlag, men jeg synes stort sett de er vel optimistiske.

Husker Motor skrev om Tesla i 2011 at den skulle koste 300 k når den kom.

Nå er vel ikke Tesla og Musk best kjent for å underdrive så at Motor bommet med 150' to år før lanseringstidspunktet kan vel like gjerne skyldes et eller annet Musk postet på Twitter ;-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

mariowing

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 16. mai 2017, klokken 18:12
5 % står det på Jaguar sine sider.

Hvor fant du dette? Det jeg fant her https://www.jaguar.no/om-jaguar/konseptbiler/i-pace/faq sier:

"...men vi antar at I-PACE vil bli priset 10-15% høyere enn en Jaguar F-PACE med samme motoreffekt og utstyr"

Og det ligger vel en lang tråd et annet sted her om hva en Jaguar F-PACE egentlig koster med og uten mva, avgifter, i Tyskland, England og så videre.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 16. mai 2017, klokken 22:13
Facit får vi kanskje utpå høsten en gang. Kan jo bli morsomt å se hvem som får rett. Bilblader har et godt grunnlag, men jeg synes stort sett de er vel optimistiske.

Husker Motor skrev om Tesla i 2011 at den skulle koste 300 k når den kom.


Det ble hevdet at den skulle koste 50000$ og dollar stod i 5-6 kr. Regnestykket var enkelt

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 16. mai 2017, klokken 23:35
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 16. mai 2017, klokken 22:13
Facit får vi kanskje utpå høsten en gang. Kan jo bli morsomt å se hvem som får rett. Bilblader har et godt grunnlag, men jeg synes stort sett de er vel optimistiske.

Husker Motor skrev om Tesla i 2011 at den skulle koste 300 k når den kom.


Det ble hevdet at den skulle koste 50000$ og dollar stod i 5-6 kr. Regnestykket var enkelt
Jepp, enkelt og alt for lavt.

Ting blir stort sett dyrere enn  vi tror.

bmw2002


Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 16. mai 2017, klokken 23:58
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 16. mai 2017, klokken 23:35
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 16. mai 2017, klokken 22:13
Facit får vi kanskje utpå høsten en gang. Kan jo bli morsomt å se hvem som får rett. Bilblader har et godt grunnlag, men jeg synes stort sett de er vel optimistiske.

Husker Motor skrev om Tesla i 2011 at den skulle koste 300 k når den kom.


Det ble hevdet at den skulle koste 50000$ og dollar stod i 5-6 kr. Regnestykket var enkelt
Jepp, enkelt og alt for lavt.

Ting blir stort sett dyrere enn  vi tror.
50k gjaldt S40. Og det var etter 7500 USD insentiv fra myndighetene i USA. Det ble nok solgt noen få Model S til denne prisen, men det varte ikke lenge.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

turfsurf

Må huske at det var en 40kWh utgave av Model S og. Startprisen på den var ikke så høy.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

@ turf og Espen

Det er det som er poenget mitt. Når noen spår en pris så vil jeg at det skal være den som selges og heller ikke en ribbet pris. Dette er generelt for bilbransjen og ikke kun for elbiler. Men fordi elbiler lanseres så tidlig og pris er så viktig blir dette et større poeng.

Ofte så trekker en fra amerikanske skattefordeler ol som er helt uinteressant for oss.

Prisen jeg vil vite på iPace er en ferdig registrert bil med det som trengs, dvs det jeg må betale.

Som et eksempel så oppgis fremdeles prisen på Opel Ampera-e av journalister til 289 men de fleste, meg inkludert betaler 330.

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 20. mai 2017, klokken 13:58
@ turf og Espen

Det er det som er poenget mitt. Når noen spår en pris så vil jeg at det skal være den som selges og heller ikke en ribbet pris. Dette er generelt for bilbransjen og ikke kun for elbiler. Men fordi elbiler lanseres så tidlig og pris er så viktig blir dette et større poeng.

Ofte så trekker en fra amerikanske skattefordeler ol som er helt uinteressant for oss.

Prisen jeg vil vite på iPace er en ferdig registrert bil med det som trengs, dvs det jeg må betale.

Som et eksempel så oppgis fremdeles prisen på Opel Ampera-e av journalister til 289 men de fleste, meg inkludert betaler 330.

Så du mener at f.eks BMW skal oppgi pris på 5-serie med utstyr og ikke uten.? Blir jo litt vrient når det skiller 300.000 kr på hvor mye utstyr den enkelte kunde velger..

turfsurf

Kunne godt hatt fra-til da, men det og hadde blitt litt morsomt for f.eks 5 serie.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA