Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lørdag 01. april 2017, klokken 10:27

« forrige - neste »

Tellus

Jeg har nå også fått høre at spesifikasjoner og priser er klare i løpet av januar. Det vil bli mulig å bestille bilen.

Vet ikke mer om prising utover at prisen skal være konkurransedyktig sammenlignet med Tesla sine modeller.

Tipper startpris rundt startpris på Tesla Model S 75.

Tor Ping

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 23. desember 2017, klokken 07:33
Synes hele greiene er rart. Hvorfor sender Jaguar ut en e-post om lansering i mars dersom de skal vise bilen i januar og bestilling starter samtidig?

Håper virkelig ikke man blir tvunget til å bestille før alle detaljer om bilen er klar for å unngå å miste sin plass i køen.

Jeg vil gjerne ha komplett prisliste, detaljer rundt lading og hengerfeste før jeg bestiller.

Må si meg enig i det. For meg er det ikke aktuelt å bestille før alle tekniske detaljer er på plass. Det ideelle hadde vært om prising og detaljer rundt E tron også var klare før evt bestilling slik at man kunne sammenligne og ta et valg.

Håper det går greit å slippe forbi seg folk i køen for så å hoppe inn igjen når all info foreligger :)

bmw2002

Personlig vil jeg helst plukke ekstrautstyr selv. Men så er jeg jo litt rar som har en BMW med utstyr for 250 000 uten å ha skinn.

Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på lørdag 23. desember 2017, klokken 10:44

Tipper startpris rundt startpris på Tesla Model S 75.

Og ingen med vettet i behold kjøper en Jaguar før en Tesla. Med Teslaen slipper man jo å drasse rundt på et kjempestort batteri som man sjelden har bruk for.

mariowing

#154
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 23. desember 2017, klokken 12:12
Og ingen med vettet i behold kjøper en Jaguar før en Tesla. Med Teslaen slipper man jo å drasse rundt på et kjempestort batteri som man sjelden har bruk for.

Vektforskjellen mellom 75 og 90 utgaven av Model X er 90 kilo eller en økning på 4%.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_X

Det synes jeg er til å leve med hvis det medfører 6-7 mil ekstra rekkevidde. I mitt kjøremønster så utgjør det fort forskjellen på om jeg kan kjøre tur/retur uten lading eller om det må legges inn et ladestopp.

Utover det kan jeg komme på svært mange gode grunner til at folk med vettet i behold bør kjøpe Jaguar fremfor Tesla.

https://m.facebook.com/?_rdr#~!/profile.php?id=520029151412856&ref=content_filter

Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Stikkkontakt

Det var selvsagt ironi, men ironi er vel dårlig når folk ikke tar den

mariowing

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 23. desember 2017, klokken 14:17
Det var selvsagt ironi, men ironi er vel dårlig når folk ikke tar den
Men for min del gleder jeg meg veldig til Jaguaren. Jeg har lengtet en stund etter å helelektrifisere husstanden og jeg har hele tiden syntes at Tesla ikke er premium nok. Jeg er nok først og fremst preget av en ultimat turnoff  fra min onkels tidlige Model S. Den var helt hårreisende med tanke på panel gaps og lister som hang på halv åtte.

Takk for oppklaringen og beklager at jeg ikke tok den :-) Har selv hatt to Model S og kjører nå i3 mens jeg venter på i-Pace. Droppet Model S pga både dårlig kvalitet på bilene men ikke minst håpløs lang ventetid på verksted og generelt mitt-på-treet service fra det lokale servicesenteret.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

bmw2002

Det er mye utstyr som ikke er nevnt i de ulike utstyrsnivåene. Antar derfor at man må betale ekstra for:
- mørke vinduer
- 360 kamera (ryggekamera er standard)
- selvkjøring (kun ACC er nevnt på SE utgaven)
- ulike sikkerhetspakker (mulig disse er standard)

Oppvarmede seter foran er forøvrig ekstrautstyr på F-Pace.


bmw2002

Vet ikke om dette er interessant, men kommer nå over ganske mange artikler om I-Pace på Twitter for tiden:
https://www.storia.me/en/@eeluke/jaguar-i-pace-lets-1hmjaw

bmw2002

Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 26. desember 2017, klokken 07:59
Det er mye utstyr som ikke er nevnt i de ulike utstyrsnivåene. Antar derfor at man må betale ekstra for:
- mørke vinduer
- 360 kamera (ryggekamera er standard)
- selvkjøring (kun ACC er nevnt på SE utgaven)
- ulike sikkerhetspakker (mulig disse er standard)

Oppvarmede seter foran er forøvrig ekstrautstyr på F-Pace.

Er vel bekreftet at disse tingene er standard på HSE utgaven. Mørke vinduer og sikkerhetspakker er standard på alle.

Stikkkontakt

#160
Sandven får produksjonsbilen i butikken 22.februar.
Den fåe IKKE 3-fas lading. Det er en dealbreaker for meg. Tror jeg dropper bestillingen.

oll1954

Noen som vet hvilke dekkdimensjoner det er snakk om for hhv 18 og 20" vinterhjul?
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

Xander

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 10. januar 2018, klokken 09:53
Sandven får produksjonsbilen i butikken 22.februar.
Den fåe IKKE 3-fas lading. Det er en dealbreaker for meg. Tror jeg dropper bestillingen.
Hva betyr det? Hvorfor bryr bilen seg om hvor mange faser du har?
Hvis du monterer en hjemmelader så er det vel den som takler 1,2 eller 3 fas. Så er det vel spørsmålet hva denne hjemmeladeren leverer og hva bilen klarer å ta imot fra hjemmeladeren?
Om du har en 22kw hjemmelader (på 3 fas), så burde du vel kunne bruke denne selv om bilen kun maks tar imot 11kw?
Er jeg helt på jordet?

automat

1-fase eller 3-fase lading er i utgangspunktet ikke så interressant. Det er ladehastigheten som er viktig. 1-fase gir bare opp til 7,4kW AC-lading. Høyere ladehastighet krever 3-faselader i bilen, samt 3-fase ladestasjon.

Det er ikke nødvendigvis hjemme man behøver høy ladehastighet.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

mariowing

Sitat fra: automat på onsdag 10. januar 2018, klokken 13:08
1-fase eller 3-fase lading er i utgangspunktet ikke så interressant. Det er ladehastigheten som er viktig. 1-fase gir bare opp til 7,4kW AC-lading. Høyere ladehastighet krever 3-faselader i bilen, samt 3-fase ladestasjon.

Det er ikke nødvendigvis hjemme man behøver høy ladehastighet.

Hvis det nå er slik at bilen har 1-fase lader på 32 amp (230 volt?) og jeg har 3-fase 16 amp 400 volt ladeboks hjemme - hvor mye strøm kan bilen trekke ut av min ladeboks? Regner med at det er noen med bedre elektrikkerkompetanse enn meg som kan svare :)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA