Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lørdag 01. april 2017, klokken 10:27

« forrige - neste »

Elling Berg

Dersom jeg har forstått det rett kommer spesifikasjoner og pris i løpet av en måneds tid.

Mvh

Elling

Tellus

I-Pace til Geilo i julen.

Legg forøvrig merke til dette sitatet:
Sitat«Norske elbilkunder er verdens mest informerte og naturligvis også de mest krevende. Derfor vil Jaguar sørge for at bilen er perfekt tilpasset norske forhold. Hvis bilen fungerer under norske vinterforhold vil den fungere overalt», sier Jacob Moer Aanonsen, som håper å få produksjonsbilen til Norge så snart salget starter.

Nesten så man kan tro det kommer en eller annen løsning for tilhenger  ;)

http://www.mynewsdesk.com/no/landroversverige/pressreleases/norge-er-nok-en-gang-sentrum-for-jaguar-i-pace-concept-2343349

Stikkkontakt

543 km NEDC rekkevidde. Lurer på om det er tilfeldig at det er 1 km mer enn XP100D

Finnøy (Arne Johan Larsen)


bmw2002

Skulle gjerne hatt dobbelt så stort batteri, men vet at I-Pace dekker behovet mitt uansett. Og rekkevidde er ikke alt. Elsker i3 selv om rekkevidden er dårlig.

I-Pace blir nok en fantastisk bil!

Tellus

#140

Stikkkontakt

Det står flere steder på nettet at rekkevidden stod i det lekkede dokumentet.

Tellus

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 21. desember 2017, klokken 23:26
Det står flere steder på nettet at rekkevidden stod i det lekkede dokumentet.

Ja hvis det står på nettet må det jo være sant  :D

For to uker siden drev jaguar med optimaliseringsarbeid rundt I-Pace. Dette i følge en ledende jaguar ingeniør. Har vondt for å tro at offisielle tall skulle foreligge allerede nå.

Time will tell.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: bmw2002 på torsdag 21. desember 2017, klokken 22:34
Skulle gjerne hatt dobbelt så stort batteri, men vet at I-Pace dekker behovet mitt uansett. Og rekkevidde er ikke alt. Elsker i3 selv om rekkevidden er dårlig.

I-Pace blir nok en fantastisk bil!
Tviler ikke på at I-Pace blir en fantastisk bil, men lurer på om den blir priset kun for å være eksklusiv eller om tanken er en sterk utfordrer til kommende Model Y  og dermed en pris som tar høyde for noe volum.



mariowing

Det er anslått en produksjonskapasitet på 13 000 biler i året så prisingen vil nok legges slik at de selger omtrent så mange biler. Bare negativ omtale å få ut av å selge flere biler enn du kan levere, som Ioniq og Ampera.

http://europe.autonews.com/article/20170909/BLOG15/170909811
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

mariowing

Jeg tror nå (basert på at Insignia blant andre har sendt ut e-post om at endelige spesifikasjoner og mulighet for faktisk bestilling åpner opp i januar) at produksjonsversjonen av bilen vises på CES i Las Vegas. De viste også konseptet der i fjor og har tidligere vist konseptutgaver av F-Pace der. Farday Future skal også vise sin bil der i år.

Jaguar er naturlig nok ute etter maksimal oppmerksomhet og de får nok mer av det ved å vise den nå enn i Geneve i mars. USA virker også å være et viktig marked, da test kjøring av produksjonsbilen med utvalgte journalister og offisielle videoer (Ann fra Pasadena) ble laget under LA Autoshow ved månedsskifte november/desember.

https://www.google.no/search?q=i-pace+ces
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

bmw2002

Synes hele greiene er rart. Hvorfor sender Jaguar ut en e-post om lansering i mars dersom de skal vise bilen i januar og bestilling starter samtidig?

Håper virkelig ikke man blir tvunget til å bestille før alle detaljer om bilen er klar for å unngå å miste sin plass i køen.

Jeg vil gjerne ha komplett prisliste, detaljer rundt lading og hengerfeste før jeg bestiller.

mariowing

Jeg tror bestillingen starter i januar og at spesifikasjonene på utstyr etc er klare da men at ytelse osv ikke bekreftes før bilen vises i mars. Jeg tror også at det blir biler nok til alle i 2018 så dersom du velger å ikke bestille i januar så får du allikevel bil uttpå høsten. Det er også en mulighet at det åpnes kun for bestilling av den utgaven som heter "First Edition" nå i januar og de resterende utgavene i mars. Det må jo være en grunn til at den heter First Edition... Personlig har jeg et håp og drøm om å kjøre i-Pace når jeg skal på ferie 2. juli :-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Stikkkontakt

Sitat fra: mariowing på lørdag 23. desember 2017, klokken 07:46
Jeg tror bestillingen starter i januar og at spesifikasjonene på utstyr etc er klare da men at ytelse osv ikke bekreftes før bilen vises i mars. Jeg tror også at det blir biler nok til alle i 2018 så dersom du velger å ikke bestille i januar så får du allikevel bil uttpå høsten. Det er også en mulighet at det åpnes kun for bestilling av den utgaven som heter "First Edition" nå i januar og de resterende utgavene i mars. Det må jo være en grunn til at den heter First Edition... Personlig har jeg et håp og drøm om å kjøre i-Pace når jeg skal på ferie 2. juli :-)

First Edition er kanskje en modell som er forutbestemt med tanke på utstyr? At man ikke kan legge til mer?

mariowing

Det tror jeg også og som en følge av det tidlig levering. De kan begynne produksjonen "enkelt" allerede nå ved å lage noen tusen identiske biler før de utvider produksjonslinjen med flere varianter og valg. Det er vel slik Tesla gjør med Model 3.  Det samme var det vel med nye Leaf, den kom i en Launch Edition som kunne bestilles først og leveres tidlig før de øvrige modellene/utgavene hvis jeg forsto det riktig.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA