Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

...

Startet av ..., fredag 31. mars 2017, klokken 15:05

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

For å bringe tråden tilbake; "kompakt crossover/SUV" segmentet er det raskest voksende nisjen for biler med eksoshale og det kommer hauger og lass med eksoshaler fra alle produsenter. At elbiler også kommer i dette segmentet gir nærmest automatisk store muligheter for at man faktisk får solgt biler uten eksoshale også utenfor Norge.

Amoss

Sitat fra: Elmo på tirsdag 05. september 2017, klokken 16:20
Men hovedproblemet jeg forsøker å få frem er at mange nevner at de må ha AWD hengerfeste alllllt for mye.
Hvis man gjør søk på enkelte jeg har diskutert dette med tidligere i denne tråden så har en og samme person nevnt "må ha AWD" i 15 ulike innlegg og "må ha hengerfeste" i 21 ulike innlegg.
Det mener jeg er vel mye overkill (=besudling)

DET er sant, jeg tolket deg mer som at det ikke var interessant å opplyse om i det hele tatt. At det fra tid til annen kan være aktuelt å repetere seg selv er en ting, men det bør man så klart vise ett vist måtehold på.
Model S 85D

Acustica

Jeg studerte designet på Kona for å la det "synke" litt inn.

Ok proporsjoner, men:
- Det er noe med fronten og lyktene som ikke stemmer.
- Designet fra lavt på bakdør og rundt mot bakfanger fungerer overhodet ikke. Det er ser ut som den har fått en sykdom med de plastkladdene på hjørnet.

Jeg tror Kia Niro EV vil bli et bedre valg, selv om den også har utfordringer bakfra. Men hvem vet når den kommer.

Jorgensen

-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

bno

Så dette med fwd, men vurderer nå sterkt å signere kontrakten med forhandler idag. 64kw batteri tar denne opp i AE klassen og jeg trenger 2 biler men aldir mer fossil. Egentlig bestilte jeg to AE (å ja angrer går på avbestillingen) nå  går jeg for Kona (bilen altså) og med kønummer 236 så burde det være mulig å få bilen "tidlig."

trykkertor

Sitat fra: Jorgensen på onsdag 13. september 2017, klokken 13:05
Leser i Dagens Næringliv i dag at den elektriske KONA bare kommer med forhjulsdrift, ikke 4WD.
Det gjør meg ingenting. Da blir leveringskøen kortere for alle oss som kan håndtere en 2wd uten pigg på vinterføre.  ;D

DCool

Jeg greier ikke å google frem noen troverdige kilder som bekrefter 64kWh for Kona som DN hevder... Bør bli minst 50 KWh såvidt jeg har sett før, men inntil videre tar jeg påstanden til DN med en klype salt, når de ikke viser til en kilde i sin artikkel, og "ingen" andre nettsider bekrefter det samme.

Hvis den lanseres i mars som de også skriver, hvor raskt kan vi håpe på leveranser til Norge? Leaf bruker vel minst 4-6 måneder, så blir vel Q3 tidligst?
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation

ProsjektX

Denne her vil vel først leveres når de første Tesla Model 3 kommer til landet..? Hvordan vil prisen på denne da stå seg (330+) mot en model 3..? En greit utstyrt M3 vil vel ligge på rundt 350 (44.000 USD).

Vurderer selv Kona men har en følelse at det er bedre å holde til M3
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

bno


Counterpointer

Hadde vært greit med noe holdbar info snart!

Rykter om det ene og det andre er ikke veldig interessant .

Snart er det meste som står i min kontrakt avkreftet og jeg kunne like gjerne gått for Leaf....

SUV med 2wd er noe av det mest innkonsekvente jeg kan tenke meg.

tuono

I dagens papirutgave av DN sier han fra Hyundai Norge at de snarlig vil gå ut til de som har meldt sin interresse gjennom denne nettsiden der man får tildelt et nummer. Hensikten er å "vaske" listene i form av å tilby en faktisk reservasjon. Vil tro at de da kommer med mer etterrettelig informasjon.

Ypperlig anledning for 4x4 folket til å hoppe av.

Sjulimann

Fra artikkelen i DN:

Sitat– Det er 2000 som har meldt sin interesse for bilen. Vi skal snart starte opp med reservasjoner. Da får vi vasket denne listen, så får vi se hvor mange det blir da, sier Stenbo.

Så den reservasjonen jeg har lagt inn er egentlig ikke noe reservasjon?
2013 Leaf Tekna Gen2 (2017-2020)
2020 Tesla Model 3 Long Range AWD (2020- )

HPSE

forstår ikke denne reservasjonslisten som eg og ca 2000 andre står på.... Har signert intensjonsavtale på bilen og skal signere endelig kontrakt når pris og utstyr er klart... (64Kw utgaven)... men hva er poenget med listen der eg er på plass 4xx?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

DCool

Sitat fra: ProsjektX på torsdag 14. september 2017, klokken 09:36
Denne her vil vel først leveres når de første Tesla Model 3 kommer til landet..? Hvordan vil prisen på denne da stå seg (330+) mot en model 3..? En greit utstyrt M3 vil vel ligge på rundt 350 (44.000 USD).

Ja, vil tro de kommer rimelig samtidig, avhengig av hvor man står på venteliste selvfølgelig. Men hvis man skal ha long range versjonen av Tesla, blir den neppe under 400 i Norge. Dessverre er jo ingen av dem perfekte, Tesla 3 er fortsatt en litt for stor bil (med for liten bagasjeplass), og Kona er jo identisk størrelse som Ampera-e, noe som betyr at bagasjerommet er tilsvarende. Derfor har jeg størst forhåpninger til Kia Niro EV som er noe større enn Kona, men der har det vært helt stille siste måneder ift lansering av elektrisk versjon, så spørsmålet er når den kommer, hvor stort batteri den får (trolig lik neste generasjons Ioniq), og om bagasjerommet er like stort som bensinversjonen (427l) eller mindre...
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation

Knut Røe

Har lest omtrent alt som er å finne av info om Niro Ev. Det omtrent bekreftes att den får batteri og motor fra ioniq. Dvs 28 kWh netto.
Det vil si kastrert ved fødselen.
Fordelen kan nok bli lav pris og god tilgjengelighet, litt som med soul nå. Plenty tilgjengelig av den til enhver tid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA