Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

...

Startet av ..., fredag 31. mars 2017, klokken 15:05

« forrige - neste »

telcontar

Sitat fra: Crown på torsdag 29. juni 2017, klokken 18:06
Sitat fra: telcontar på torsdag 29. juni 2017, klokken 15:00
Blir nok å inngå kontrakt her også i løpet av uka. Skulle visst være mulig å få hengerfeste på den også.

4WD og hengerfeste :-o Det tror jeg ikke før jeg ser det svart på hvitt :) Tenk om de gidder å produsere nok biler også da...

Jeg spurte ikke om h.feste, er noe selger opplyste om selv. Så den er nok ganske sikker


Spajderman

Spurte forhandler om dette med app, han visste ikke noe om det foreløpig. Satte meg på liste, så får vi se hvor lenge jeg blir stående på den...

Ionisert

http://minkona.no

KONA electric
I løpet av første halvår 2018 vil Hyundai Motor også lansere en elektrisk utgave av KONA, helt nye KONA electric. Vi vil dele flere detaljer så snart dette er klart, men vi kan allerede nå love gode rekkeviddealternativer og korte ladetider.


Etter hva jeg ser så er det total mangel på bagasjeromplass som gjør denne uaktuell for oss...

Spajderman

Er vel omtrent på høyde med alternativene? Eller har jeg misforstått helt?

Troald

Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Trond.m

Det står vel ingen steder at den elektriske utgaven får 4WD. Så det blir vel høyst sannsynlig ikke det, og heller ikke hengerfeste.

Bfs

Det er tydelig at det har mye å si hvilken forhandler man kontakter her.

Min sa at forhandlerne ikke har fått noe konkret info på rekkevidde, pris, plass mm.,og at de forhandlerne som tilbyr kontrakter osv. med spesifikasjoner kun baserer seg på antakelser og rykter.

De tilbød at jeg kunne være førstemann som gikk bilen hos dem hvis jeg la ned depositum, men det er foreløpig lite lukrativt når man allikevel har en relativt tidlig køplass hos Hyundai sentralt.

Goggen123

Noen som vet om Kona blir levert med app? Vet at Ioniq ikke har det per i dag, men Kona ligger jo litt lengre frem i tid.

Counterpointer

Sitat fra: Goggen123 på lørdag 26. august 2017, klokken 16:53
Noen som vet om Kona blir levert med app? Vet at Ioniq ikke har det per i dag, men Kona ligger jo litt lengre frem i tid.
Problemet er ikke bilen eller utstyr i den. Det er mangelen på vilje hos Huyndai til å sette opp en server som styrer det og ressurser til å drifte dette. Huyndai har app i Asia. Trist hele greia

Cydonia

Fra april 2018 må vel alle nye biler i EU ha automatisk nødanrop (eCall) så bilen må uansett ha SIM/telefon-enhet. Synd om det ikke blir app-mulighet, det burde nesten tas for gitt på en ny elbil i 2018 for å ikke være "gammeldags". Dette kan nesten avgjøre valget mellom å bestille Kona eller en annen bil.
Hyundai KONA electric 2018

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: TM på fredag 14. juli 2017, klokken 15:49
Det står vel ingen steder at den elektriske utgaven får 4WD. Så det blir vel høyst sannsynlig ikke det, og heller ikke hengerfeste.
Tja, generelt står det veldig lite uansett. Når Hyundai tester en elbil med 4WD i Tyskland er sannsynligheten stor for at det er en Kona prototype.
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,29501.msg597938.html#msg597938

Goggen123

Sitat fra: Cydonia på søndag 27. august 2017, klokken 09:31
Fra april 2018 må vel alle nye biler i EU ha automatisk nødanrop (eCall) så bilen må uansett ha SIM/telefon-enhet. Synd om det ikke blir app-mulighet, det burde nesten tas for gitt på en ny elbil i 2018 for å ikke være "gammeldags". Dette kan nesten avgjøre valget mellom å bestille Kona eller en annen bil.

Ja det vil være synd, og dumt at man i 2018 fortsatt må inngå kompromisser (velge bort noe) når man  skal kjøpe elbil.  Har sagt til meg selv at jeg aldri skal ha elbil som ikke har app, så da blir det vel ny Leaf igjen...

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Goggen123 på søndag 27. august 2017, klokken 13:55
...
Ja det vil være synd, og dumt at man i 2018 fortsatt må inngå kompromisser (velge bort noe) når man  skal kjøpe elbil.  Har sagt til meg selv at jeg aldri skal ha elbil som ikke har app, så da blir det vel ny Leaf igjen...
Tja, jeg dropper gjerne en app hvis rekkevidde/pris er bedre enn alternativene :) Får se hva rekkevidde og pris blir til slutt.

tuono

Nå håper jeg at jeg ikke blir misforstått.....men etter 20 000 kilometer og snart ett år med Ioniq (og ingen kjennskap til øvrige elbiler).....Kan noen forklare litt hva det er i disse appene? Lurer fælt på hvilke funksjoner man ikke får som faktisk utgjør tunga på vektskålen for noen med hensyn til å bestemme seg for å ikke kjøpe en bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA