Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

...

Startet av ..., fredag 31. mars 2017, klokken 15:05

« forrige - neste »

bno

Sitat fra: DCool på torsdag 14. september 2017, klokken 21:21
Sitat fra: ProsjektX på torsdag 14. september 2017, klokken 09:36
Denne her vil vel først leveres når de første Tesla Model 3 kommer til landet..? Hvordan vil prisen på denne da stå seg (330+) mot en model 3..? En greit utstyrt M3 vil vel ligge på rundt 350 (44.000 USD).

Ja, vil tro de kommer rimelig samtidig, avhengig av hvor man står på venteliste selvfølgelig. Men hvis man skal ha long range versjonen av Tesla, blir den neppe under 400 i Norge. Dessverre er jo ingen av dem perfekte, Tesla 3 er fortsatt en litt for stor bil (med for liten bagasjeplass), og Kona er jo identisk størrelse som Ampera-e, noe som betyr at bagasjerommet er tilsvarende. Derfor har jeg størst forhåpninger til Kia Niro EV som er noe større enn Kona, men der har det vært helt stille siste måneder ift lansering av elektrisk versjon, så spørsmålet er når den kommer, hvor stort batteri den får (trolig lik neste generasjons Ioniq), og om bagasjerommet er like stort som bensinversjonen (427l) eller mindre...
Kjapt innpå, man skal ikke se vekk fra at det er samme batteripakke som blir lvert til Kona fra LG som den som sitter i AE. Alt øvrige fysisk stemmer mellom disse to bilene mht. akkuat det....

DCool

Sitat fra: tiger`n på torsdag 14. september 2017, klokken 22:00
Har lest omtrent alt som er å finne av info om Niro Ev. Det omtrent bekreftes att den får batteri og motor fra ioniq. Dvs 28 kWh netto.

Ja, men det må jo være den lovede oppgraderte ioniq sin batteripakke som menes, selv om det stemmer at de vanligvis har referert til dagens ioniq batteripakke.  Men det er så lite at det ikke er realistisk, man lanserer ikke en crossover sent i 2018 med 28kwh batteri, og en rekkevidde godt under dagens ioniq. Men spørsmålet er jo hvor stort batteri ioniq 2.0 får, og når det kommer... Vil tippe maks 50 kwh. Samtidig er det ikke logisk at Kona skal få noe særlig større batteri enn Niro, som er en litt større bil, og er derfor jeg tviler litt på "lovede " 64 kwh foreløpig. Heldigvis viser jo gm og tesla at det er mulig å produsere store batterier i rimelige biler allerede nå, så får håpe det får dem til å lansere kraftigere saker enn det Nissan kom med hvert fall.
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation


Counterpointer


Gordon Retriever

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 14. september 2017, klokken 18:55
SUV med 2wd er noe av det mest innkonsekvente jeg kan tenke meg.

En lokal bilselger mener 2WD SUV er helt avgjørende for å komme opp den bratte, men godt brøytede veien til bydelen der han selv bor.  :laugh:


Trond.m

Selv om den ikke får 4WD, så tror jeg nok det blir stor interesse for en slags SUV med 64 kW batteri til en fornuftig pris. (Rundt 350')

hemi

Er ikke suv med FWD........

Det er en heva polo crosscountry ish ting :p



aaa3

Ok, det er helt greit at mange der ute ikke syns dette blir en bra bil. Noen av oss er fortsatt interessert i bilen, og vi trenger ikke å lese mer eller mindre morsomme synsinger.
Hvis dere har behov for å fortsette kan dere jo åpne en egen tråd "Synspunkter fra oss som ikke liker en bil vi ikke har sett".

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: aaa3 på lørdag 30. september 2017, klokken 13:17
Ok, det er helt greit at mange der ute ikke syns dette blir en bra bil. Noen av oss er fortsatt interessert i bilen, og vi trenger ikke å lese mer eller mindre morsomme synsinger.
Hvis dere har behov for å fortsette kan dere jo åpne en egen tråd "Synspunkter fra oss som ikke liker en bil vi ikke har sett".
+ 1 :+1:

Carkub

Sitat fra: aaa3 på lørdag 30. september 2017, klokken 13:17
Ok, det er helt greit at mange der ute ikke syns dette blir en bra bil. Noen av oss er fortsatt interessert i bilen, og vi trenger ikke å lese mer eller mindre morsomme synsinger.
Hvis dere har behov for å fortsette kan dere jo åpne en egen tråd "Synspunkter fra oss som ikke liker en bil vi ikke har sett".
Det at man ikke mener bilen blir en fullverdig SUV betyr vel ikke nødvendigvis at man ikke tror det blir en bra bil? Jeg kunne godt tenkt meg et alternativ med 4WD, mulighet for takstativ og hengerfeste, men selv om dette ikke kommer på Kona synes jeg fremdeles det er en spennende bil som jeg tror har potensiale til å selge bra. Og alle synspunkter i denne tråden gjelder jo en bil vi ikke har sett..?
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Fakta. Oversikten over såkalte SUV'er med 2WD er lang, finnes i alle størrelser og er absolutt ikke spesiell for Huyndai:
Q2, Q3, X1, X3, C4 Aircross, Duster, EcoSport, Kuga, HR-V, ix35, Tucson, F-Pace, Stonic, Sportage, CX-3, CX-5, GL-A, Countryman, Paceman, ASX, Outlander, X-Trail, Crossland-X, Mokka X, Grandland X, 2008, 3008, 5008, Yeti, Kodiaq, Rav4,  Tiguan

Counterpointer

Sitat fra: Carkub på lørdag 30. september 2017, klokken 14:56
Sitat fra: aaa3 på lørdag 30. september 2017, klokken 13:17
Ok, det er helt greit at mange der ute ikke syns dette blir en bra bil. Noen av oss er fortsatt interessert i bilen, og vi trenger ikke å lese mer eller mindre morsomme synsinger.
Hvis dere har behov for å fortsette kan dere jo åpne en egen tråd "Synspunkter fra oss som ikke liker en bil vi ikke har sett".
Det at man ikke mener bilen blir en fullverdig SUV betyr vel ikke nødvendigvis at man ikke tror det blir en bra bil? Jeg kunne godt tenkt meg et alternativ med 4WD, mulighet for takstativ og hengerfeste, men selv om dette ikke kommer på Kona synes jeg fremdeles det er en spennende bil som jeg tror har potensiale til å selge bra. Og alle synspunkter i denne tråden gjelder jo en bil vi ikke har sett..?
Godt sagt!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA