Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

...

Startet av ..., fredag 31. mars 2017, klokken 15:05

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

På siste eNV200 og Mitsubishis senere trilling utgaver kan man starte klimaanlegg med fjernkontroll på nøkkel.
Enkelt og greit; må ikke ha app. Hvorfor er ikke denne enkle, geniale løsningen kopiert av andre som for eksempel Hyundai/Kia? (Eller når elbilen er blitt så gammel at man ikke ønsker å betale dataabonnementet for app tilgang for bilen...)

Counterpointer

Sitat fra: Finnøy på torsdag 31. august 2017, klokken 22:36
På siste eNV200 og Mitsubishis senere trilling utgaver kan man starte klimaanlegg med fjernkontroll på nøkkel.
Enkelt og greit; må ikke ha app. Hvorfor er ikke denne enkle, geniale løsningen kopiert av andre som for eksempel Hyundai/Kia? (Eller når elbilen er blitt så gammel at man ikke ønsker å betale dataabonnementet for app tilgang for bilen...)
Dette kan du på Ampera-E også. Den har i tillegg app.

Ulempen er selvfølgelig rekkevidde, samt mangel på tilbakemelding (hvertfall på Ae )

Trond.m

Og på BMW i3 har du en ledig knapp på nøkkelen som kan "programmeres" til å starte klimaanlegget. Men i tillegg har du app (i-remote) for varme og andre funksjoner som låsing av dører etc. som er gratis i hele bilens levetid (sim kortet er integrert og betales av BMW). Tror ikke noen har bedre (billigere) løsning.

kaiat

Zoe har vel også mulighet for å starte klimaanlegget fra nøkkelen om jeg ikke husker feil?

THE

Zoe kan starte klima fra nøkkel også, men går bare 5 minutter. Forvarming på Zoe kan også startes uten at bilen er tilkoblet strøm (hvis man har over 50% på batteriet).

Hadde med 1 års abonnement på app med mulighet til å starte forvarming m.m., men syntes funksjonalitet var for dårlig og ustabil til at jeg ville betale for det.

Det siste 1,5 år har jeg brukt gratisversjonen av appen som gir meg tilgang til å se ladestatus, få epost ved uventet avslutning av lading og en del andre saker. Forvarming har jeg enten programmert på skjermen i bilen når jeg har parkert (når jeg vet avreisetidspunkt) eller startet fra nøkkel.

Hvis Kona ellers hadde vært en bil jeg ville ha, så hadde jeg nok ikke droppet å kjøpe den pga. mangel på app, men jeg ville nok irritert med jevnlig over mangelen. Selv med den begrensede funksjonaliteten på appen til Zoe , så er den nyttig.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Bra med tilbakemeldinger fra alle muligheter som finnes på de ulike modellene. Vi får håpe noen med kontakt med bilfabrikanter formidler dette videre.

krl

Mercedes B Electric har også denne muligheten. Men du ser ikke fra avstand om oppvarming startet.

tuono

Da føler jeg meg veldig godt oppdatert på appfronten. Mange takk alle sammen.

Nå får vi bare lene oss tilbake å avvente for å se hva vi egentlig venter på.
Sitter med en følelse av at vi heller ikke med Kona vil se noen direkte revolusjon innen elbil. Vi vil få en velbygget og gjennomført kompakt-suv med tohjulstrekk og rekkevidde i området der Ampera-E ligger nå. Kanskje med kakken mer omfattende elektronikk/software enn Ioniq. Noe som holder i massevis for meg.

Counterpointer

Sitat fra: tuono på lørdag 02. september 2017, klokken 08:24
.......
Sitter med en følelse av at vi heller ikke med Kona vil se noen direkte revolusjon innen elbil. Vi vil få en velbygget og gjennomført kompakt-suv med tohjulstrekk og rekkevidde i området der Ampera-E ligger nå.
Har den rekkevidde i klasse med Ae er det en revolusjon i seg selv. Men har den ikke awd så er den plutselig uinteressant desverre

Sjulimann

2013 Leaf Tekna Gen2 (2017-2020)
2020 Tesla Model 3 Long Range AWD (2020- )

Trond.m

Sitat fra: Sjulimann på søndag 03. september 2017, klokken 00:54
Hvorfor er awd så viktig?
Rart spørsmål  ;) . Det er jo klart at 4wd har betydning for mange på grunn av framkommelighet om vinteren. SUV er jo utviklet for 4wd, men fordi mange bare synes det ser tørf ut, så lages mange nå med 2-hjulsdrift. Egentlig en lite egnet karosseri-form med tanke på støy, kjøreegenskaper og forbruk. Blir litt som Kia Soul, som sluker strøm i høye hastigheter.

Elmo

Sitat fra: TM på søndag 03. september 2017, klokken 05:38
Det er jo klart at 4wd har betydning for mange på grunn av framkommelighet om vinteren.

Ca én gang hver fjerde vinter ;)  Med tracktion control er det i praksis ikke nødvendig lenger.
AWD er for folk som ikke kan/klarer kjøre bil etter forholdene.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Viking800

Sitat fra: Elmo på søndag 03. september 2017, klokken 10:22
Sitat fra: TM på søndag 03. september 2017, klokken 05:38
Det er jo klart at 4wd har betydning for mange på grunn av framkommelighet om vinteren.

Ca én gang hver fjerde vinter ;)  Med tracktion control er det i praksis ikke nødvendig lenger.
AWD er for folk som ikke kan/klarer kjøre bil etter forholdene.

Troller du, eller er du "seriøs"?

Elmo

Helt seriøst ment var det ikke. Enhver må selvfølgelig følge sine egne ønsker og behov.

Men jeg syns det er ganske utrolig at nesten enhver tråd her for tiden, uansett underforum, ender opp med argumenter om hvorfor/at man MÅ HA AWD, hengerfeste og skistativ. 
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Sitat fra: ...... på søndag 03. september 2017, klokken 12:50
Høyst sannsynlig fordi det ikke tilbys i normal prisklasse enda og det er dermed stor udekket etterspørsel etter dette.
Men kan dere ikke bare vente å se ?? Vente med å kjøpe bil til det er en som tilfredsstiller ønsker og "behov" ??
Og ikke gjenta til det kjedsommelig hva man selv MÅ ha. Det er ikke så veldig interessant.
Det som ER interessant i en tråd som denne er hvilket utstyr som ER bekreftet vel ??!!!
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA