Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

AWD blir ikke produsert før desember 2017 eller mars 2018:-[

Startet av Skvulp, onsdag 29. mars 2017, klokken 10:10

« forrige - neste »

Tellus

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 21. januar 2018, klokken 11:59
De første AWD VIN er registrert: https://electrek.co/2018/01/20/tesla-model-3-dual-motor-fleet-registered/

Tror dette er de første kundebilene, når de er i den ordinære VIN-serien. Men så klart vil de første gå til Tesla ansatte.

Kundene bør nok håpe at dette er testproduksjonsbiler  ;)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Tellus på mandag 22. januar 2018, klokken 20:20Kundene bør nok håpe at dette er testproduksjonsbiler  ;)
Jeg håper heller testproduksjonsbilene allerede er produsert. Gjerne noen titalls.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

geear

Neppe essensielt med luftfjæring på Model 3 siden den ikke er så forferdelig tung, men selv RWD-utgaven er 1610/1730kg, hvis tallene jeg har kommet over er riktige, og AWD blir vel enda tyngre, så det blir nok ikke feil heller med luftfjæring.

Taffelman

Hadde tidligere BMW 3-serie M-Sport (RWD & lav bakkeklaring), og den var i tillegg til å være beinhard, nær ubrukelig i litt nysnø. Å kunne heise opp bilen så den kommer over snøen istedet for å ploge eller "strande" gir mye bedre fremkommelighet på vinteren, og er grunn nok til at jeg ønsker luftfjæring. Hvis luftfjæringen også gir litt bedre flyt over telehivene på våren, så er det en bonus.
X75D
TM3 LR AWD

geear

Åpenbart flere fordeler med luftfjæring, men spørsmålet på forrige side var om det var nødvendig på en så "liten" bil. :)

1000kwh

Sitat fra: Taffelman på mandag 22. januar 2018, klokken 23:53
Hadde tidligere BMW 3-serie M-Sport (RWD & lav bakkeklaring), og den var i tillegg til å være beinhard, nær ubrukelig i litt nysnø. Å kunne heise opp bilen så den kommer over snøen istedet for å ploge eller "strande" gir mye bedre fremkommelighet på vinteren, og er grunn nok til at jeg ønsker luftfjæring. Hvis luftfjæringen også gir litt bedre flyt over telehivene på våren, så er det en bonus.
Jeg synes min 75D med luft er ganske hard på normal og gradvis stivere jo høyere man tar luftfjæringen. Så det er ikke noe "flyt" over telehivene akkurat :P det er mest for å komme over med bilen..

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

JorEl

Herlig, om AWD og luft hadde kommet snart til Norge.
Gleder meg, til vi kan leke oss med bestilling av TM3, med forskjellige optioner og priser. Ønsker Elon sol og vind i ryggen :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Står jo på Tesla sidene at de skal starte med produksjonen av AWD i år. Og nå observeres det altså noen få AWD modeller. Kan det være at disse er laget på "samlebåndet" eller er de bare produsert for hånd?
Kan det være at når Tesla stoppet opp med produksjonen for litt siden, at de implementerte AWD utstyret på produksjonslinjen sin?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

HKS

Tror nok både P og D modeller kommer ganske fort.
Dette (og spesielt P) er modeller hvor Tesla lett kan få opp inntjeningen per bil.
Tesla Model 3 Long Range

kristtorp

Elon svarer på Twitter at AWD ikke blir produsert før de har nådd 5000 biler i uken, han antar rundt Juli.

https://twitter.com/elonmusk/status/982849024083484673

ludwig_holberg

Høres veldig bra ut. Nå er nok juli sikkert optimistisk for 5000 biler i uka, men bør ikke bli alt for lenge etter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA