Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

5års service, er Snapdrive OK?

Startet av bjodnes, torsdag 23. mars 2017, klokken 17:14

« forrige - neste »

...

Bra guide!

Og som alltid når det gjelder oljeskift, sørg for at du får løsnet påfyllingspluggen før du skrur ut tappepluggen. ;)

65lars

Veldig bra, takk skal dere ha!
En vakker sommerdag snart, skal jeg gjøre alt dette selv, FØR jeg evt. tar bilen inn på første service, som vel vil være en (nesten) 2-års service  - hos autorisert verksted etc.  :)
:+1:
Trilling, bestilt KIA

oggaman

Er det noen som har skiftet girolje selv. Er det vanskelig?

erik e

Ingen bil er det lettere og skifte gearolje på.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

oggaman

Er det så enkelt som dette:
1. jekk opp bilen
2. skru ut "fylle på" skruen
3. skru ut "renne ut" skruen
4. skru inn "renne ut" skruen
5. fylle på ny olje
6. skru inn "fylle på" skruen
7. jekk ned bilen

oggaman

Finner ikke originaloljen noen plass. Amazon har den, men sender ikke til Norge. Får jeg kjøpt av forhandler, eller skal jeg ta sjansen på en annen olje? F.eks: Castrol ATF Multivehicle som fyller JASO 1A standard og Mitsubishi SP II,IIM, III, PA, J3, SP IV.

Bør/må jeg bytte pakninger? Noen som vet hvilke pakninger som passer?

Kjelli

Jeg spurte motorforum om dette og fikk følgende svar:

Oljen du henviser til brukes ikke i Norge.  (MZ320200 girkasseolje )
Alternativ bruker vi Valvoline ATF som dekker samme krav.  Pris er kr. 241,- m/mva. pr. liter  (lagervare)

Litt dyrt I forhold til Amazon, men forferdelig mye enklere :)

Kjell


nilsen33

Har bestemt meg for å skifte diff olje selv. Men hvordan får jeg oljen fra plastikkannen og inn i girboksen. Vet at det finnes en form for pumper, men har ikke funnet det på biltema o.l. Noen som har et forslag (gjerne med link til produkt som kan brukes)?


nilsen33


Kjelli

Byttet endelig oljen på min i går :).
Jeg stakk innom motorforum og kjøpte 2 pakninger samt en liter olje, totalprisen ble 275kr.
Pakningene var aluminium, og bunnpluggen min hadde ikke pakning montert fra før.
Brukte oljepumpen som linket til rett ovenfor her (fra biltema), fungerte greit med den.

arthur

Nettopp hatt fireårs service på min Miev og det kostet 2.490 kroner. Siden jeg hadde service på bilen så var det halv pris på EU-kontroll som da sparte meg for 400 kroner. Utført hos Motorforum i Drammen og med henvisning hva jeg fikk service for hos andre som de da matchet på pris. I utgangspunktet var vel deres pris i overkant av 4.000.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

arthur

Nja, MF levert absolutt ikke hva angår informasjon, oppfølgning og koordinering for makan til rotete opplegg skal man lete lenge etter. En service og EU-kontroll som skulle ha vært gjort ferdig på en dag endte opp med et opphold på to arbeidsuker selv om ikke dette i sin helhet kan klandres MF. De klarte også miste nøkkelen i bakken, chippen borte og jeg måtte kjøre til verkstedet (50 kilometer t/r) for å gi dem reservenøkkelen. Ingen unnskyldninger eller form for kompensasjon, skyldte på ferieavviking og nyansatte.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA