Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

LEAF Manager virker den på e-NV200 også?

Startet av Hallvard Paulsen, onsdag 22. mars 2017, klokken 22:14

« forrige - neste »

Hallvard Paulsen

Hei
Som KIA Soul eier har jeg det siste året (siden jeg kjøpte KIAen) gått rundt og misunt andre ELbil-eiere at de har diverse fungerende (i Norge) apper de kan bruke til å "styre" bilen på forskjellig vis.

Nå har jeg blitt eier av en Nissan e-NV200 (som skal disponeres av andre i familien), og da tenkte jeg at ENDELIG kan man benytte seg av en app..

Men så går jeg inn i google play og der ser det ut til at Nissan sin originale app er bare dri...! (Har aldri sett en app som har scora så dårlig på google play). Derimot er det mange som skryter fælt av en "3. part" app som heter "LEAF Manager".

Spørsmålet er om denne kan brukes også på e-NV200?

En annen ting er om den er særlig nyttig. Det jeg er mest interessert i er jo å bruke den til en slags halvautomatisk kjørebok. Finnes denne funksjonaliteten?

Angående registrering: Forstår det slik at man registrer seg via samme web side som for den originale Nissan appen.  Der ser det ut til at man bare må legge inn VIN nummeret. Betyr det at alle som vet VIN nummeret på min bil kan styre den via appen/web sidene?

pudderjagar

Du må ha VIN nummeret men i tillegg må du legge inn brukarnavn og passord på navigasjonen i bilen. Dermed kan bare dei som har bruker og pass kobble seg til bilen.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Hallvard Paulsen

OK, da forstår jeg det slik at appen fungerer på e-NV200 også!  :+1: :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA