Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Video av Jaguar iPace

Startet av Sponzo, onsdag 15. mars 2017, klokken 22:42

« forrige - neste »

Clandrel

#45
Ser den er fulladet og viser 346km rekkevidde :o
Det er litt mer enn en Tesla X 75d, men ikke mye. Stemmer dette?

ludwig_holberg

Rekkevidden virker å være et anslag basert på forbruk den siste tiden. De fleste testbiler kjøres vel hardt.

Nordlands

Har sett en annen video hvor det sikkert var nullstilt, 100% og nøyaktig 480 km.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Clandrel

Bilen vil aldri ha 480km. Det er rated og ikke typical.
Spørsmålet er hva som er realistisk rekkevidde, i virkeligheten.

Stikkkontakt

Sitat fra: Clandrel på lørdag 17. mars 2018, klokken 19:53
Bilen vil aldri ha 480km. Det er rated og ikke typical.
Spørsmålet er hva som er realistisk rekkevidde, i virkeligheten.

Hva vil den ha da?
Et sommerforbruk på 150-160w/km bør vel være mulig?

Vind

En tysk video, Litt lignende noen av de tidligere fra testkjøring, men noen fine vinkler på bilder - og flinke gutter som prater om bilen. Ikke for vanskelig tysk om du husker litt fra skolen, og Ian snakker litt engelsk, men det er det samme han sier hver gang...

https://youtu.be/tGRNc11IdrE
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

ludwig_holberg

366km rekkevidde der på 90%. 14km under S85D. Litt bedre enn S75D isåfall, om det tallet er sammenlignbart med typical range i S.

Vind

Sitat fra: ludwig_holberg på søndag 18. mars 2018, klokken 23:04
366km rekkevidde der på 90%. 14km under S85D. Litt bedre enn S75D isåfall, om det tallet er sammenlignbart med typical range i S.
Nå er jo rekkeviddemåleren veldig preget av brukerens kjøring, og de ble vel ikke akkurat kjørt i eco modus rundt kjeglene.  Der er jo videoen fra California, hvor de faktisk kjører nesten 500 km en mye bedre referanse til faktisk rekkevidde.

Jaguar vil knytte rekkevidden til brukerprofiler, så forskjellige sjåfører vil få forskjellig rekkevidde basert på kjørestil.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -


JaguarPace

Synes dette er en av det bedre review`ene. Dette selv om han bruker litt av reklamefilmene som er laget, både i begynnelsen og slutten.

https://www.youtube.com/watch?v=CxPUzwYJg44
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

AJ82

Når kan man forvente tester iform av "skikkelige" prøvekjøringer?

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

bmw2002

Pressen får tilgang til biler for langtidstest i mai har jeg lest

4Matic Fanatic



Vind

En bra video med mye (untatt hengerfeste) tilgjengelig ekstrautstyr.

https://youtu.be/RlTZjgx43IA

Å ha navnet sitt på innstegslistene må være toppen for de av oss som husker litt dårlig.

Ellers ser jo både sykkelholder, taktstativ, gummimatter og bagasjeromsmatter veldig bra ut.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA