Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Video av Jaguar iPace

Startet av Sponzo, onsdag 15. mars 2017, klokken 22:42

« forrige - neste »

mariowing

Sitat fra: jkirkebo på søndag 04. mars 2018, klokken 10:00
Det siste jeg vil at skal skje om batteriet er kaldt og jeg skal kjøre langt er at en bremser med bremsene når jeg slipper pedalen. Da kaster man jo vekk energien, og med kaldt batteri er det enda mindre tilgjengelig i utgangspunktet. Foretrekker heller at den kun motorbremser det som er mulig slik som på Tesla og (gamle) Leaf. Om det er begrenset regen tilgjengelig merker jeg det med en gang, og legger heller om kjørestilen for å minimere behovet for (kraftig) regen.

Det siste jeg vil er å kollidere fordi bilen ikke retarderer så mye som den pleier å gjøre bare fordi det er kaldt i været. Det synes jeg er langt viktigere å unngå enn å miste noen potensiell watt.

Forøvrig forstår jeg ikke helt hvordan energien kastes vekk slik du skriver, poenget er jo at den bremser mekanisk hvis ikke batteriet er klart for å ta i mot energien. Så den energien får du uansett ikke men du får en forutsigbar bil. Mulig jeg misforsto deg eller at jeg har misforstått noe annet :)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017



Frank_M

Sitat fra: Super-SS på tirsdag 06. mars 2018, klokken 07:30
Sitat fra: Sponzo på tirsdag 06. mars 2018, klokken 07:21
https://youtu.be/ZjdqTyBGjyQ

100% på batteriet og 240 km kjørelengde? ???

nei... vierhonderdentachtig km = 480 km ;)
denne kjørelengden er bekreftet andre steder også...
--
2018 Jaguar I-pace HSE

Orbit

Super-SS tenker vel på displayet ca 01:10 ut i videoen. Demobil med bare 568km på telleren. Tipper den har sett mye tung høyrefot og kaldt vær, så ikke rart GOM gir så lav rekkevidde som beste anslag.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Super-SS

Sitat fra: Orbit på tirsdag 06. mars 2018, klokken 08:30
Super-SS tenker vel på displayet ca 01:10 ut i videoen. Demobil med bare 568km på telleren. Tipper den har sett mye tung høyrefot og kaldt vær, så ikke rart GOM gir så lav rekkevidde som beste anslag.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Bra forklaring  :+1:


Magnus Hansen

Tesla killer?!?  >:( frustrende at elbiler skal ansees som et eget marked. Hvorfor ikke argumentere for at dette en bil som konkurrerer mot tilsvarende diesel og bensinbiler? Men det sier vel noe om at de ikke har alt for store ambisjoner for salget av denne bilen. Noe også planlagt produksjonsvolum tilsier.

geear

Sitat fra: fantonsen på søndag 04. mars 2018, klokken 07:47
Er ikke helt fornøyd med måten Jaguar her har løst det med tanke på regenerering hvis denne videoen viser det endelige resultatet.

Ca. 1:30 inn i den første videoen viser han en meny som kan sette regenerering til høy eller lav.
Men så vidt jeg kan se, så kan ikke denne skrus helt av.
Pluss at en må inn i menyer på skjermen for å kunne endre dette mens en kjører. Det blir ikke enkelt!
Det er langt ifra alltid jeg vil regenerere når jeg slipper "gass"-pedalen. Ofte vil jeg da bare trille med minst mulig friksjon...

Da liker jeg mye bedre måten min e-golf gjør dette på.
Av som standard, og enkel justering på girspaken ( i 4 nivåer ) under kjøring.
Ikke så mange som tillater coasting som VW, og jeg savnet det omtrent fem minutter etter jeg fikk Tesla (ser ut som Jag'en har samme setup). Nå kjører jeg alltid e-Golfen i B, altså omtrent som standard regen i Tesla.

Tror dessuten veldig mange misforstår funksjonaliteten i VW. Flere her på jobb har e-Up og e-Golf, og de fleste driver og veksler på girspaken inn mot rundkjøringer osv., på tross av at den regenererer på bremsepedalen også...



Stikkkontakt


Krabbe 2

Jeg er helt enig.

Men er solid lakk bra? Tenker jo at denne bilen fortjener Metallic lakk.
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

Tellus

Solid og metallic skal ha like mye klarlakk så når det gjelder slitestyrke så skal det ikke være noen forskjell.

Jeg hadde nok gått for en metallic hvis jeg ikke skulle ha hvit. Synes den hvite perlemor metallic fargen fort blir litt trist da den har et skjær av grått/grønt i seg. Har hatt anledning til å se på to biler samtidig med de to hvitvariantene.

HelectriC

#44
Kan ikke folk lære å filme skikkelig, gå ikke å se på sånn dritt i vertikal aaaaa, Vertical Video Syndrome >:(
ioniq 5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA