Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Video av Jaguar iPace

Startet av Sponzo, onsdag 15. mars 2017, klokken 22:42

« forrige - neste »

Sponzo

Tenkte at det var på tide å opprette en egen tråd for videoer



mariowing

Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Tellus

Ian Callum sier da virkelig " Now already 200 prototypes and production versions are testing around the world."
:o :o

http://www.dailymotion.com/video/x5f8inp_jaguar-i-pace-first-drive-of-electric-suv-concept-simple-world_auto

mariowing

Ja det hørte jeg også! Verker i fingrene etter å poste den hos Tesla Model 3 fanboysene men tørr ikke i frykt for å bli slått heleløs


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

kjølholdt

men hva med lading på langtur , de må jo komme opp med en løsning på dette. 90 min for fullt batterier for lenge
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

mariowing

Ny reklamevideo hvor Jaguar vektlegger racing erfaringene opp mot det å produsere elbil. Det sies ikke så mye nytt men en snutt med "vindtunnel" var ny for meg i alle fall.

https://youtu.be/mm1fXo2ft0s


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Stikkkontakt

Sitat fra: mariowing på søndag 28. mai 2017, klokken 01:21
Ny reklamevideo hvor Jaguar vektlegger racing erfaringene opp mot det å produsere elbil. Det sies ikke så mye nytt men en snutt med "vindtunnel" var ny for meg i alle fall.

https://youtu.be/mm1fXo2ft0s


Sent from my iPhone using Tapatalk

Videoen forklarer ganske enkelt hvorfor bilen har grill. :)

Tellus


Ulle

2017 X75d AP2.5 MCU1
2017 BMW i3 94ah

Trond.m

#12
Fikk en latterlig epost fra Jaguar. Det virker som om de er umåtelig stolte av å ha "funnet opp" en måte å bremse bilen på uten å bruke mekaniske bremser, mao. regenerering. Imponerende  ::)  Vet ikke hvem som var først ute med det, men trillingene hadde det iallefall i 2011. Og bare 7 år senere så har Jaguar klart det samme !

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=2Nx9AsfbhYg

Stikkkontakt

Ja, denne mailen var noe skikkelig nonsens.
Men Jaguar har vel tidligere sagt at den skal regenerere med opptil 150kw. Det er vel vesentlig mer enn andre elbiler slik at den kan nyttiggjøre seg av enda mer av den kinetiske energien.

Espen Hugaas Andersen

#14
Sitat fra: TM på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:45
Fikk en latterlig epost fra Jaguar. Det virker som om de er umåtelig stolte av å ha "funnet opp" en måte å bremse bilen på uten å bruke mekaniske bremser, mao. regenerering. Imponerende  ::)  Vet ikke hvem som var først ute med det, men trillingene hadde det iallefall i 2011. Og bare 7 år senere så har Jaguar klart det samme !

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=2Nx9AsfbhYg
Elbilene fra 1890-1910 hadde også regen.

Men om den har 150 kW så er det veldig bra. Model S/X har bare 60 kW. Så klart, det er ikke så ofte man vil ha behov for 150 kW regen, men det muliggjør å vente ganske lenge før en sving med å bruke regen, og altså bremse hardt. (Så klart, hvis det ikke er glatt.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA