Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Slippe gassen charge problem?

Startet av Henke, fredag 10. mars 2017, klokken 16:58

« forrige - neste »

Orbit

Etter å ha justert litt på lufttrykket på en Shell-stasjon hvor pumpen tydeligvis var veldig misvisende, endte jeg opp med 3.2 foran og 3.5 bak på Blizzak NV 19" på lørdag. Selv om dette var utilsiktet, ruller det mye bedre (som forventet), og jeg tror ikke dette er for høyt trykk så lenge det er norske hastigheter og jeg passer på å slippe ut litt luft når det blir mer enn en håndfull plussgrader til våren. Det er fremdeles bul på dekksiden fra nedtrykket av vekten, og hele mønsteret ligger flatt mot bakken (har ikke målt lengden på kontaktflaten). Får heller ingen trykkstigning (fra temperaturstigning) ved kjøring på motorvei, som tyder på at det er lite deformasjon (og derfor mindre energitap).

En liten forbruksmåling i dag Ski - Oslo sentrum via Mosseveien i fartsgrense++ ga 9.9 kWh/100km i forbruk (våte/saltede veier, men ellers fine forhold), med kjøring i EcoPro+ (for at ikke oppvarming skulle påvirke resultatet, normal ville jeg hatt på varme og dermed høyere forbruk). Kjørte på snø og is i høyfjellet i helgen, og det var stabilt og fint. To be continued.....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

PionerThink

Fant litt om dekktrykk i denne tråden som igjen refererer til en artikkel på dinside.no: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,13703.msg215743.html#msg215743
Her sier de en økning på 10% på std sommerdekk, noe som tilsier at man da egentlig bør kjøre på max+ ref tabellen i linken over. Så kan man ytterliggere legge på 10% for vinterdekk, noe som gjør at man da kan ha ca 2,8 framme og 3,3 bak.
Sier vi at man i utgangspunktet har litt for lite foran ref tabell, så er ikke 3,0 foran og 3,3 bak så langt borte i fra det jeg vil prøve meg på tror jeg ???
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

LeafSwe

#77
Nya Nokian WR D4, 8,6mm mönsterdjup.
Batteritemp 13grader
2,3 vs 2,8 bar. i3 REX 2016.

3P+
3SR+

Orbit

Har du testet disse dekkene på snø/is? Er det stor forskjell fra "nordiske" vinterdekk?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

LeafSwe

Sitat fra: Orbit på onsdag 15. november 2017, klokken 15:59
Har du testet disse dekkene på snø/is? Er det stor forskjell fra "nordiske" vinterdekk?


Not tested that yet. D4 more road noise compared to blizzak NV(nordic) Little less road noise compared to blizzak lm500(european)
D4 good handling on dry road (only i tested yet)
3P+
3SR+

Toalmar

Helt klart stor forskjell på hvilken Regen de forskjellige dekkmerkene gir. Har en ny I3 på lån i helgen og denne har Nokian vinterdekk. Nesten ikke Regen på de i det hele tatt. Min har Blizzak og de har mye mer Regen. Fremkommeligheten har jeg ikke merket stor forskjell på, synes kanskje Nokian sine dekk sitter dårligere på isete asfalt.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA