Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Endelig bestilling av I-Pace

Startet av bmw2002, onsdag 08. mars 2017, klokken 21:39

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: TM på tirsdag 25. april 2017, klokken 21:22
Det er vel ikke opplagt. Deres hotline fortalte før jeg innbetalte at det var tidspunkt for innbetaling som definerte prioritet. Men poenget mitt er at jeg oppfatter det som useriøst at de ikke informerer om hvilken prioritet vi har. Det er vel det minste de kan gjøre for potensielle kunder som låner dem penger rentefritt. Ser ikke bort fra at jeg kansellerer hvis de ikke snarest avklarer dette. (De har lovet å sende det på e-post 2 ganger).

Spiller det ekstremt stor rolle om du får første eller femte bil da? Skjønner at man ikke gidder vente 2mån ekstra, men jeg tror vi snakker ganske lite forskjell her. Kansellere hele bilen fordi du ikke vet om du er på topp 10-lista eller ikke høres noe dramatisk ut, spør du meg!
ioniq 5

Trond.m

Vi snakker vel mer om nr 10 eller 500.
Jeg kansellerte Model 3 av samme grunn, og har ikke angret et sekund  ;)

HelectriC

Sitat fra: TM på tirsdag 25. april 2017, klokken 21:43
Vi snakker vel mer om nr 10 eller 500.
Jeg kansellerte Model 3 av samme grunn, og har ikke angret et sekund  ;)

Den eneste som taper på det er vel du? Du får hverken Model 3 eller I-Pace, men du kanskje ikke er interessert egentlig?
ioniq 5

geear

Ser ingenting i vilkårene til jaguar om at man kan kansellere refusjon og få pengene igjen slik som hos Tesla?

daktari

Hm, fra epost den 27.jan: "Nå vil du få muligheten til å sikre deg en produksjons-plass ved innbetaling av et depositum.
Dette vil være uforpliktende inntil tilbud og kontrakt kan spesifiseres og signeres."

6. Februar: "Jeg vil samtidig gjøre oppmerksom på at reservasjonsbeløpet vil stå på sperret konto uten at det påløper renteavkastning. Reservasjonsbeløpet vil bli motregnet den endelige kjøpesummen. Din valgte forhandler tar kontakt med deg så snart det er mulig å spesifisere bilen og fullføre kjøpet.

Hvis du har spørsmål angående prosessen, eller hvis du ønsker å få tilbakebetalt reservasjonsbeløpet før signering av kjøpsavtale og ordrebestilling, ber vi om at du ringer til vår Hotline på: 23 68 21 00"

Fra epost 10. Feb, bekreftelse : "Hvis du ønsker å få tilbakebetalt reservasjonsbeløpet før signering av kjøpsavtale og ordrebestilling, ber vi om at du ringer til vår Hotline på: 23 68 21 00."

Kommer til å bli rimelig overrasket hvis de på "hotline"  sier nei til tilbakebetaling. De sa nemlig det gikk fint i februar.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Ketil Monssen

https://laautoshow.com/vehicle/jaaguar-vehicle-debut/

Mye tyder på at Jaguar velger å lansere produksjonsversjonen av I-Pace samme plass som konseptet ble lansert i 2016- LA motor show 1-10 des. 2017

Lucid

Håper det stemmer. Det må snart komme informasjon om endelig spec, priser, bestilling og leveranser snart.
Tesla Model YP hvit/sort 11.22 - ?
VW e-golf 12.20 - ?
Hyundai Ioniq 06.18 - ?
Tesla Model YP blå/sort reservert 14.03.19

bmw2002

Det har hele tiden vært sagt fra Jaguar at bilen skulle presenteres i slutten av 2017.

Håper de arrangerer en visning av bilen i Oslo før endelig bestilling.

Det ble sagt at endelig bestilling skulle skje rundt Q1/Q2 2018.

ludwig_holberg

Siste nytt: Visning på bilmessen i Geneve 8. - 18. mars, og videre:

"Ifølge Jaguar starter lanseringen av bilen kort tid etter visningen i Geneve. Når de første kundene skal få bilene sine er ennå uklart. Det som har vært kommunisert til nå, er andre halvår 2018. Men kanskje går det enda raskere.

Leveringstid er det store problemer for mange nye elbiler. Vil Jaguar klare å levere til alle som vil ha bilen?

– Vi forventer å få gode volumer av biler. Norge er et prioritert marked for I-Pace. Fabrikken har lagt merke til den unike posisjonen elbiler har her til lands. Vi skal klare å levere mange biler neste år, naturligvis også i 2019 og videre."

http://www.side3.no/motor/bekreftet-jaguar-i-pace-kommer-i-mars-2018/3423397353.html

mariowing

Side3 skriver nå levering av i-Pace i mars. Dersom de tar i mot bestillinger i januar (og det har mange (meg inkludert) fått informasjon om at de vil gjøre) så er ikke det usannsynlig. Jeg tipper at de som bestiller "First Edition" som trolig blir en bil med alt utstyr og få eller ingen tilvalg nå i januar kan få den levert i mars. Hadde i så fall vært helt konge!

http://m.side3.no/motor/lyst-pa-ny-elbil-sa-lang-tid-tar-det-fr-du-far-bil/3423400226.html
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Elling Berg

Dersom jeg har forstått det rett fra den norske importøren, får forhandlere besøk av produksjonsbil i feb/ mars. De får egen bil i mai, og de første kundene i juni.

Mvh

Elling

lr-80

Fra Jaguar Norge nå i dag:

Nytt år. Ny lansering. Vi gleder oss spesielt til lanseringen av vår nye helelektriske Jaguar I-PACE, og det håper vi at du også gjør.

Med nettopp denne lanseringen i tankene så ønsker vi å informere deg om at våre Jaguar forhandlere vil begynne å ta kontakt med dere som har innbetalt depositum nå på nyåret. På grunn av antall innbetalt depositum, så vil tidspunktet du vil bli kontaktet variere i forhold til hvilken forhandler du har valgt.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Trond.m

Snakket med min forhandler i dag. De ventet priser i løpet av kort tid...sannsynligvis denne uken  :+1:

Imagine

#43
Spennende om prisene kommer denne uken.
Har hørt av noen som kjenner noen som kjenner noen fortelle at det kommer tre versjoner. En simpelt utstyrt til kr 600-650, en mellomversjon til noe midt i mellom og en toppversjon til ca drøyt 800. Sistnevnte kan ikke velges utstyr til. Jeg tipper de fint klarer å levere en I-Pace i 2018 til en som bestiller i mai også? Disse listegreiene er rimelig stressende og litt tåpelige. Og jeg synes det hadde vært greit å se/prøve den før et eventuelt kjøp.

Counterpointer

Giles Lentham som er merkeansvarlig for Jaguar Europa, var meget tydelig gjentatte ganger på Aker brygge visningen. Jaguar selger ikke dårlig utstyrte biler og hvertfall ikke I-Pace. I tillegg ville det bli mulig å plukke det utstyret en ønsker i tillegg til standardpakker.
Vi snakket lenge med ham og jeg tror han har en del å si i denne sammenhengen. Men det vil jo vise seg om den blir kun tre utgaver eller mer variasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA