Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Zoe vs Ioniq

Startet av AppleKnocker, onsdag 08. mars 2017, klokken 14:11

« forrige - neste »

AppleKnocker

Jeg starter med å avsløre en dårlig bevart hemmelighet, nemlig at jeg er en Ioniq fanboy uten å eie bilen. Jeg var på nippet til å bestille en, men endte på Zoe ZE40. Pga rekkevidde.

Med glimt i øyet vil jeg likevel utfordre Ioniq eiere til å kjøre Oslo(området)-Geilo i ett strekk. Jeg klarte det nesten med Zoe i 24 minus. Valgte en rute som går over Dagali og 1100moh, 24 mil totalt og 800 netto høydemeter. Jeg manglet 2 kwh på å klare det.

Få avgårde en Ioniq og gjennomfør samme rute uten å lade som bevis at jeg kjøpte feil bil  :laugh:
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

zbk

Opp til denne distansen er Zoe helt konge. Doble distansen så hadde jeg valgt Ioniq, hver gang, pga lading som faktisk kan brukes på langtur.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

moby666

Kjører Oppegård-Gol på denne årstiden greit. Tror ikke jeg kommer noe lenger enn det med vanlig kjøring + comfort. Dvs Oslo - Ål er ca samme lengden.
Men lader jeg 10 min på (et av stedene) sokna, halingporten, flå, bromma, nesbyen eller gol så kommer jeg glatt til Geilo og da har jeg kjørt betydelig mer komfortabelt enn i enn Zoe ;)

RS

Helt Enig. Ioniq ser mye mye penere og er en behagelig bil å kjøre. Kjører aldri mer enn 150-160 km iløpet av en dag.

AppleKnocker

Sleng på hengerfeste, større batteri og app så nærmer vi oss den komplette elbil.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

larsif

Prøvde Zoe flere ganger,
valgte Ionic pga ladetid OG Renault sin litt arrogante holdning til Norge
sitt IT nett som Tesla ordnet mens Renault ikke bryr seg.
Tror vi ville valgt Zoe`en dersom den biten var i orden,
selv om fruen likte Ionic videoen til Nyland (som dermed ble sterkt medvirkende til valg av Ionic)

Elmo

Sitat fra: AppleKnocker på onsdag 08. mars 2017, klokken 16:42
Sleng på hengerfeste, større batteri og app så nærmer vi oss den komplette elbil.

Tesla model 3 :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA