Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Import av Bolt

Startet av Radiobil1, tirsdag 07. mars 2017, klokken 15:42

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Arha på onsdag 03. mai 2017, klokken 14:34
Har sendt mail til Bergheim Auto og spurt om de er klar over problemet, får se hva de svarer.

Jeg sendte følgende spørsmål som melding i annonsen på finn.no den 2.mai:   
"Det står at den kan DC-hurtiglades med kabelen på hurtigladestasjoner. Hvilken hurtigladeplugg er det på denne ?? "
Ikke hørt en puch så langt.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Arha

Ikke hørt noe jeg heller, sendte en mail fra annonsen om hurtigladingen.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

sylwester

Jeg gjetter at den støtter CCS. Utifra teksten i annonsen ser det ut til at den skal ta 50kW DC hurtiglading og på wikipediasidene til Volt så står det jo at den har Combo.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

jkirkebo

Sitat fra: sylwester på tirsdag 09. mai 2017, klokken 00:53
Jeg gjetter at den støtter CCS. Utifra teksten i annonsen ser det ut til at den skal ta 50kW DC hurtiglading og på wikipediasidene til Volt så står det jo at den har Combo.

Bolt har Type 1 CCS (combo), Volt har Type 2 CCS. Forskjellig plugg, samme system. Hurtigladerne i Europa har Type 2 CCS, så biler med Type 1 CCS kan ikke bruke disse.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

Nettopp derfor vi ønsker å få svar fra Bergheim om hvordan de har tenkt å løse det jkirkebo ;) :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

sylwester

Så annonsen lyver litt siden man risikerer å kjøpe en bil man må frakte til USA for å hurtiglade.. Ja da blir du litt vanskelig å dra på langtur
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

brako79

Sitat fra: sylwester på tirsdag 09. mai 2017, klokken 10:06
Så annonsen lyver litt siden man risikerer å kjøpe en bil man må frakte til USA for å hurtiglade.. Ja da blir du litt vanskelig å dra på langtur
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Måkemannen

Sitat fra: sylwester på tirsdag 09. mai 2017, klokken 10:06
Så annonsen lyver litt siden man risikerer å kjøpe en bil man må frakte til USA for å hurtiglade.. Ja da blir du litt vanskelig å dra på langtur

Zuexi

Stod det ikke på FB gruppa at kontakten blir bygget om til norsk CCS standard?

edakcots

Har fått svar fra Bergheim.
De "bygger" om til combo her hjemme. i grunn ingen hokus pokus, så i dag har jeg bestilt både bil og utstyr for å bygge om selv.
Er ingen store forskjeller på bilen ellers, bortsett fra at det er kulere med Chevy enn Opel emblemet i front for min del:)
Bestilte Opel i høst og venter bil inn snart, men etter mailen fra Opel før helgen har jeg innsett at Opel har tatt litt vann over hode her hjemme. De var nok ikke klar over responsen... Jeg kommer helt sikkert til å kjøpe ut den AE'n som er bestilt, men den havner på finn.no kjapt.
Jeg hjelper gjerne andre som ønsker Bolt hjem hit. Har importert Leaf og andre biler fra USA tidligere, så det er ikke noe problem.
Bare send meg en personlig melding, så skal jeg se hva jeg kan hjelpe til med...
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

kammiz

så du velger å selge ampera-e for å kjøpe en bolt til høyere pris ?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

simon.s

Kommer nok til å bli en del AE på finn etter hvert :P
2019 Tesla Model 3 SR+
e-Golf 2018 solgt
Opel Amper-e bestilt med full pakke. KANSELERT

mzziaz

Sitat fra: edakcots på tirsdag 09. mai 2017, klokken 14:27
Har fått svar fra Bergheim.
De "bygger" om til combo her hjemme. i grunn ingen hokus pokus, så i dag har jeg bestilt både bil og utstyr for å bygge om selv.
Er ingen store forskjeller på bilen ellers, bortsett fra at det er kulere med Chevy enn Opel emblemet i front for min del:)
Bestilte Opel i høst og venter bil inn snart, men etter mailen fra Opel før helgen har jeg innsett at Opel har tatt litt vann over hode her hjemme. De var nok ikke klar over responsen... Jeg kommer helt sikkert til å kjøpe ut den AE'n som er bestilt, men den havner på finn.no kjapt.
Jeg hjelper gjerne andre som ønsker Bolt hjem hit. Har importert Leaf og andre biler fra USA tidligere, så det er ikke noe problem.
Bare send meg en personlig melding, så skal jeg se hva jeg kan hjelpe til med...
Importerer du sjøl?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Trond.m

Høres ut som en dårlig løsning å importere selv. Tror iallfall ikke det er lønnsomt. Den dagen bilen skal selges tror jeg man må betale tilbake det man eventuelt sparte på kjøpet. Hvem vil kjøpe en hjemme-ombygd Bolt uten original DAB radio og dårligere garanti enn Ampera-e ?

Knut Røe

Hva ser du ut til å havne på omtrent prismessig på Bolt?
Bilpris + frakt, 20-30 lapper bare i frakt sikkert?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA