Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Import av Bolt

Startet av Radiobil1, tirsdag 07. mars 2017, klokken 15:42

« forrige - neste »

kammiz

leveringstiden er nok stikkordet for en evt suksess her ja!
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

tuono

Ifølge annonsen: Ingen issues med lading, kort leveringstid og bedre garantivilkår med hensyn til "forhandlertvang" enn alle andre.
Ser ikke noen grunn til å tvile på den delen av annonseteksten. Gammelt og innarbeidet firma som har fiffla og styrt med Chevrolet i en mannsalder og vel så det.
Prisen er en annen ting.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95647842

kammiz

altså, hurtigladekontakten på chevrolet bolt ER annerledes. men et adapter kan som sagt løse dette.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Homecast

Sitat fra: kammiz på onsdag 03. mai 2017, klokken 08:18
altså, hurtigladekontakten på chevrolet bolt ER annerledes. men et adapter kan som sagt løse dette.

Tipper de ikke aner hva de prater om

De kan nok ikke forskjell på CCS type 1 og CCS type 2..

Så blir nok noen irriterte kunder som skal hurtiglade
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

kaiat

Chevrolet Bolt eksporteres jo også til Sør-Korea og jeg er ikke sikker på om de der bruker amerikansk eller europeisk Combo-plugg. Det er selvsagt mulig at den har europeisk, men jeg dekodet det VIN-nummeret som er oppgitt i annonsen og det er til en nordamerikansk Bolt.

Det blir nok noen irriterte kunder, ja.

gigafactory

Type 1 i Sær-Korea også  ;D

Arha

Har sendt mail til Bergheim Auto og spurt om de er klar over problemet, får se hva de svarer.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

kammiz

noen skrev i en annen tråd her inne at de bygger om til riktig kontakt. Det er neppe særlig dyrt, hvis det kun er den fysiske kontakten som er annerledes. Så det er jo en fin løsning isåfall.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Måkemannen

Hvordan er det med garantitiden på en slik "moddet" Bolt? Vil merkeverksted i det hele tatt ta i en slik bil?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


Zuexi

Sitat fra: Måkemannen på søndag 07. mai 2017, klokken 13:47
Hvordan er det med garantitiden på en slik "moddet" Bolt? Vil merkeverksted i det hele tatt ta i en slik bil?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk
Garanti er det jo Bergheim som står ansvarlig for. Har uansett 5 års reklamasjon i hht. lovverket. Om de har andre garantiordning enn Opel for batteri/drivverk ville jeg sjekket nøye opp før evt kjøp. Ville igrunn vært rart hvis de hadde gitt deg dårligere vilkår enn Opel.

Måkemannen

Sitat fra: Zuexi på søndag 07. mai 2017, klokken 16:09
Sitat fra: Måkemannen på søndag 07. mai 2017, klokken 13:47
Hvordan er det med garantitiden på en slik "moddet" Bolt? Vil merkeverksted i det hele tatt ta i en slik bil?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk
Garanti er det jo Bergheim som står ansvarlig for. Har uansett 5 års reklamasjon i hht. lovverket. Om de har andre garantiordning enn Opel for batteri/drivverk ville jeg sjekket nøye opp før evt kjøp. Ville igrunn vært rart hvis de hadde gitt deg dårligere vilkår enn Opel.
Er litt ugunstig å reise helt til andre siden av landet for en årlig service. Merkeverksted er for meg under en mil unna.

Uten service på merkeverksted/forhandler gjelder vel heller ikke garantien?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


tuono

Annonsen er jo tydelig på veldig mange ting.

Garanti:
Alle våre biler leveres med gode garantivilkår. I tillegg til våre standard garantier kan vi levere tilleggs garantier. Våre garantier gjelder i hele Norge og arbeidet kan utføres der du bor.

Lading:
Chevrolet Bolt leveres med en standard ladekabel, som kan brukes i en husholdningskontakt (jordet stikkontakt på 2,3 kW) som passer til en Schuko-plugg. På offentlige ladestasjoner som har AC-ladere, må du ta med din egen ladekabel. På offentlige hurtigladestasjoner som har DC-ladere trenger du ikke å ta med egen ladekabel, i og med at det allerede er en kabel integrert.

Annonsering:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95647842

Forhandleren er det vel mindre grunn til å engste seg for enn den gjengse Opel-forhandler.

Trond.m

Ja tydeligere kan det vel ikke bli:

"Alle våre biler leveres med gode garantivilkår."   ;D

Ville ikke stolt på at Bergheim er i stand til å oppfylle garantivilkårene de neste 8 år. Det er tross alt noe annet med garantier som er gitt gjennom Opel Norge. Skulle den lokale Opel forhandleren lukke dørene, så vi Opel Norge overta ansvaret.




tuono

Ja...de har jo vist seg å være en klippe med hensyn til å inngi tillit så langt....

mzziaz

Om de finner en løsning på hurtiglading og dab, tror jeg import av Bolt kan bli en stor greie i Norge.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA