Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Storsatsning på nye ladestasjoner fra Grønn Kontakt i 2017

Startet av goggo, tirsdag 07. mars 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

sylwester

Det er jo derfor 63kW Chademo egentlig er 50kW. Regner ikke med at Soul vil ha mer enn 400V
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Glan

Ser nå ut til at grønn kontakt er i full gang med å overta laderne fra cirkle k da de denne uken har tatt over cirkle k telemarksporten sine ladere bl.a. Tipper de kommer til å ta over drifta på alle cirkle k stasjonene.

goggo

Ja jeg leste et eller annet sted at GK skal overta alle "Statoil laderne" i løpet av kort tid. Tror det var på GK sine FB sider eller noe.  Vi får håpe disse laderne blir mere driftssikre nå - jeg regner med at GK har et bedre system for drift og overvåkning.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Orbit

Sitat fra: Glan på søndag 30. april 2017, klokken 15:14
Ser nå ut til at grønn kontakt er i full gang med å overta laderne fra cirkle k da de denne uken har tatt over cirkle k telemarksporten sine ladere bl.a.
Var innom den laderen i går. Selve laderen var en eldre type med lite leselig skjerm, men fungerte uansett fint med RFID.

MEN: Laderen er uvanlig plassert, på langsiden av en enkelt parkeringsplass. I tillegg stod det en avskiltet Polo på naboplassen. Får håpe GK får ordnet litt bedre plass rundt laderen. Slik det er nå, er det umulig å lade samtidig på AC og DC, evt gjøre klar tilkobling på DC dersom den andre pluggen er i bruk.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Lars C. Krogenæs

Da er 2 stk. Veefil ladere satt opp på COOP obs bygg på Rud i Bærum. Strøm er ikke koblet til enda, men kommer nok i løpet av noen dager :-)
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Panduck

Sitat fra: goggo på søndag 30. april 2017, klokken 15:30
Ja jeg leste et eller annet sted at GK skal overta alle "Statoil laderne" i løpet av kort tid.

Lurer på hvordan det er med de "rene chademoladerene", på Minnesund står det kun "1 chademo" på appen, mens det er to der. Tror ikke det er kortleser på disse laderne.

Lars C. Krogenæs

Minnesund skal være på GK sitt nett....

Foreløpig er Circle K Fornebu, Circle K Sandvika, Circle K Klett, Circle K Mjøsstranda, Circle K Telemarksporten, Circle K Minnesund, Circle K Sekkelsten og Circle K Økern "oppgradert" til GK.

Circle K har vel endel forskjellige ladere fra den spede begynnelse. Kan nok tenkes at GK bytter ut disse for å få enklere administrasjon og noen gamle er vel også vanskelige å kople opp til GK sine systemer.

https://gronnkontakt.no/2017/05/gronn-kontakt-overtar-driften-av-16-ladestasjoner-hos-circle-k/
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Panduck

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 05. mai 2017, klokken 10:05
Minnesund skal være på GK sitt nett....

Circle K Minnesund CHAdeMo: 1 av 1 ledig

Det er to chademoladere på Circle K Minnesund, iallefall var det det inntil ganske nylig. Den ene er den "opprinnelige" laderen, kun Chademo, ikke CCS.

Akuratt samme på Økern.

Glan

De begynner å få dårlig tid om de skal holde denne planen da under halvparten av disse laderne har dukket opp og forrige lader ble åpnet 9 aug.
Da bør det bli fortgang snart.
Hva tror folket om dette?

JorgenM

#24
NY Grønn Kontakt hurtiglader på Circle K Steinkjer er åpen nå. 2 stk CCS og 2 stk Chademo så det ut til.

Cirkle K ligger litt utenfor E6, men kommer man sørfra fortsetter man rett frem der 4-felts ender i en rundkjøring og etter 4-500 meter ser man Circle K.

Denne er helt ny og ikke noe de har overtatt.

Den andre hurtigladeren på Steinkjer er også utenfor E6 og litt vanskelig å finne...

Namsos neste håper jeg... (så kan jeg ta byturen dit i 20-30 minus også uten å være nervøs..)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

pudderjagar

GK la ut eit kart for framtidige ladestasjonar. Er da nokon som har linken til kartet eller lasta da ned?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!


gigafactory

#27
GK på FB:
Sitat
God morgen!
I dag åpner vi vår første 120kW lader på Circle K Lier E18 (Kjellstad) og i den sammenheng lurer vi på om det er noen med biler med ladeeffekt over 50 kW som vil være med å teste? Feks noen med en Kia Soul eller en Hyundai Ioniq. Strømmen skrus på ca kl 13.30 så send oss gjerne en melding om dette er interssant og passer for deg :)

Prisen på denne vil være 3,5 kroner i minuttet. Det vil også være to 50 kW ladere ved siden av med normal pris.

Dette er minst to tomler opp fra meg  :+1: :+1:

Og angående E6 nordover:

Sitatvi har åpnet lader på Circle K Harran i dag, og fortsetter å åpne ladere som perler på en snor på E6 de nærmeste ukene. Følg med!

Orbit

Vi som har lekt oss på åpne AR-ladere har fått litt raskere lading med 120kW lader også på 50kW-biler, da standard hurtiglader begrenser effekten på lav SOC på grunn at 125A max. 120kW betyr vel at laderen kan gi max 400V og 300A. Batteri på lav spenning (<350V) krever >140A for å nå 50kW, noe de vanlige hurtigladerne ikke klarer. I praksis ikke mer enn 10% raskere lading, så det forsvarer ikke 40% høyere pris. Kommer nok likevel snart til å teste GK også, for å finne ut hvor mye lading på lav SOC er begrenset av effekt eller strøm.

Uansett, 120kW blir nok noe jeg kan utnytte om et års tid  :D
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ArneS

Det som hadde vært interessant å teste er en CCS bil (Ampera-e), for det er her en kan utnytte effekten.
CHAdeMO er sertifisert for max 62,5 kW (500V@125A) men CCS standarden er sertifisert for 100kW (500V@200A)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA