Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EV 2011

Startet av Ken, tirsdag 18. januar 2011, klokken 23:55

« forrige - neste »

Ken

Sakset fra EVGuide.nu
EV2011
Den årlige samlingen

- med venner
av kjøretøy med elmotorer og batterier
går i år av stapelen 2. - 5. juni.

Dette er ved Kristi Himmelfartsdagen, og den ordentlige
Anton Bech har allerede reservert 10 hytter hos Aså Camping
som ligger midt mellom Fredrikshavn og Ålborg og 65 km fra Hirtshals.


Jeg foreslå at vi spare plass og antall kategorier ved å endre navn på kategori til EV 201x og legge inn årets EV treff som nytt emne
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

ravn

Jeg stiller med Rangeren iallefall.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

benny

Jag kommer från Göteborg

Ken

Jeg kommer ikke i år. Noe har dukket opp. Ikke Johannes med Ranger heller.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Tenkte å ta Johannes sin Ranger plass med SAM'en, men ser at det krasjer med RAR, i tillegg til at jeg enda ikke har Litium cellene mine på plass. :-[

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

El rayo

#5
Sitat fra: Elmo på fredag 27. mai 2011, klokken 20:41
Er litt spent på turen Sandefjord-Larvik + Hirtshals-Asaa uten lading :o
Jeg også, bra vi ikke skal kjøre over Himmelbjerget. Håper på medvind. Her er det ikke rom for å kjøre feil! Boogie (tror jeg) tipset om en bensinstasjon i Hjørring, men det er en avstikker fra korteste vei.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

#6
Her er min kjøreplan med 2000 modell Th!nk til EV2011 Asaa, Danmark:   
Avreise Oslo: kl 06:00
Energi: 100%

Ankomst Drammen: kl 06:45
Distanse:   48km motorvei, kupert
Energi: 28%
Ladepause:   3t
         
Avreise Drammen: kl 09:45
Energi: 95%

Ankomst Sandefjord: kl 11:00
Distanse: 78km
Energi: 10%
Ladepause:   5t           

Avreise Sandefjord: kl 16:00
Energi:100%

Ankomst Larvik: senest kl 16:30
Distanse: 17km
Energi: 80%

Fergeavgang Larvik: kl 17:30
Ankomst Hirtshals: kl 21:15

Avreise Hirtshals: kl 21:30
Energi: 78%

Ankomst Asaa: kl   23:00
Distanse: 65 km småveier, flatt
Energi: 10%

Sitat fra: Elmo på søndag 22. mai 2011, klokken 15:37
Sitat fra: Boogie på fredag 13. mai 2011, klokken 09:32
Hvorfor ikke bruke gamle E18 gjennom Holmestrand og Sande? Da kan du holde "eco-speed", samt at det er noe kortere...

I følge "reiserute" på GuleSider er det da bare 70km mellom Drammen og ladeplassen i Sandefjord
Men... er det mange bommer som man slipper å betale på?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Elmo

Sitat fra: Elmo på søndag 22. mai 2011, klokken 15:37
I følge "reiserute" på GuleSider er gamle E18 gjennom Holmestrand bare 70km mellom Drammen og ladeplassen i Sandefjord
Sitat fra: El rayo på fredag 27. mai 2011, klokken 21:28
Men... er det mange bommer som man slipper å betale på?

Jeg forstod ikke helt spørsmålet tror jeg ???   Gratis bommer er vel ingen hindring? ;D

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Ingen hindring, men muligens ekstra tilfredstillende å kunne passere dem.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Baltor

Sitat fra: El rayo på fredag 27. mai 2011, klokken 21:28
Ankomst Asaa: kl   23:00
Distanse: 65 km småveier, flatt
Energi: 10%

Kjørte fra Hirtshals, via Tversted, til Åhlbæk og tilbake til Hirtshals i går og i dag. En bruker endel mindre strøm i Danmark enn i Norge, asfalten er mindre ru, dessuten er det jo paddeflatt. Men en må ta med vinden i regnestykket. Østover ca 0,8Ah pr kilometer, vestover mer enn 1,2.
Det er mange lademuligheter i Hirtshalsområdet, også 3 fase.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

El rayo

#10
Sitat fra: Baltor på søndag 29. mai 2011, klokken 15:39
Det er mange lademuligheter i Hirtshalsområdet, også 3 fase.
Supert! Men lademulighetene er ikke med i http://ladestik.dk/viskort.php

Hvor finner vi dem?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Elmo

Sitat fra: Baltor på søndag 29. mai 2011, klokken 15:39
Det er mange lademuligheter i Hirtshalsområdet, også 3 fase.

Ja fortell. Det vil jo gjøre turen til EV2011 til en fin tur og ikke risikosport  ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

benny

Kör väg 190 söderut från Hirtshals där finns det en trefas ladestik hos Statoil i Brønderslev
där laddade vi när vi var på ev2008.
Fortsätt söderut en bit sedan väg 559 den går hela vägen till Aasa.





Baltor

#13
Hirtshals:
Da vil jeg anbefale campingen som valg nummer en. Kjør noen hundre meter fra sentrum i retning fyret. De har svært mange 16A uttak, også rett ved resepsjonen. Ventetiden kan brukes til å gå tur på stranda, men den er dessverre dette året massivt forurenset av olje. Andre muligheter: Bunkersmuseum, tur til fyret eller bare henge i respsjonen (se bildene)

I mellom sentrum og campingen finner en Statoil, de har en ledig 16 A ved støvsugeren. Ettersom det norske folk er majoritetseier trenger en ikke betale. ;D

Sentrum: Rett nedenfor det nye koselige torget i sentrum (bak muren i bakgrunnen bilde 1) finner en kaia, jeg tør nesten vedde på at en vil finne kommunal strøm (til båtene) her. (men jeg sjekket ikke denne kaia)  

Noen hunder meter rett øst for fergeterminalen er det en splitter ny bensinstasjon, den har 2 stk 3 fase uttak på veggen. Dette er vegg i vegg med den nye tollstasjonen, (hvor man må stemple for MVA Refund), rett ved et stort kryss, lett å finne. Mulig disse uttakene skal brukes til støvsugere eller annet som ikke hadde kommet på plass enda da vi var der søndag.
Vanlige danske hus har som regel robuste sikringer, og strøm er det jo nok av. Husk bare at den er litt dyrere enn i Norge, og mange danske er opptatt av at strøm er dyrt. Skal man lade privat bør man derfor ha et godt estimat på hvor mange kWh man henter, og betale.

God tur ;D
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Baltor

Sitat fra: Elmo på søndag 29. mai 2011, klokken 21:30
Det vil jo gjøre turen til EV2011 til en fin tur og ikke risikosport  ;)
Ikke helt enig, kjøring med bensinbil er risikosport, en kan risikere å måtte gå eller haike milevis med reservekanna. Bensin er en spesiell vare som kun selges på spesielle steder.

Men tenk over at så godt som hvert eneste hus, uthus, låve eller bedrift i Danmark har stikkontakter.

Ring på, presenter deg og fortell om elbilen. De tar poenget før setningen er ferdig. (ha en skjøteledning og riktig adapter i bakhånd). Elbil er kontaktskapende :D

Hvis det er i øde landskap eller om natta vil jeg kikke etter kaier eller byggeplasser.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA