Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EV 2010:Kjørerute med ladestopp

Startet av El rayo, lørdag 08. mai 2010, klokken 22:26

« forrige - neste »

El rayo

Planlegger som følger:
1. etappe: Oslo - Mosseporten Senter, 63 km. Se i butikker og kanskje spise mens jeg lader.
2. etappe: Mosseporten Senter - Halden, 64 km. Lese en god bok: "Ginetta G15 Super Profile".
3. etappe: Halden - Ed Camping, 58 km.
4. etappe: Ed Camping - Trollhättans Camping Hjulkvarnelund, 98 km. Mulig lading i Vänersborg.

Det passer fint å kjøre mindre veier fra Halden og jeg unngår bomvei E6 i Sverige.

Retur:
1. etappe: Trollhättans Camping Hjulkvarnelund - Saabmuseet - Järnvägstasjon (så Walter vel avgårde til Holland) - Tanumshede, 102 km.                    Bufé-middag, lese en god bok, 2. runde med middag.
2. etappe: Tanumshede - Rygge Flyplass, 103,2 km. Ny rekkevidde-rekord! Lese en god bok.
3. etappe: Rygge Flyplass - Moss (avskjed med Jette) - Oslo, 75,5 km.

Edit: oppdatert ladestopp og distanser.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hma

Dette høres ut som en spennende tur  :) Skulle vært gøy å kjørt elektrisk til Trollhättan, men det blir litt drøy fra Trondheim ;)
Har du beskrevet i en annen post hvordan du utfører (hurtig)lading på Thinken?
Mener å ha lest at du har montert inn egen kontakt (via varmeapparatet?) for hurtig lading.
Hvilken lader har du med deg, og hvordan er den dimensjonert? (3-fase 32A)?

Hilsen Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

El rayo

#2
Sitat fra: hma på mandag 10. mai 2010, klokken 00:04
Har du beskrevet i en annen post hvordan du utfører (hurtig)lading på Thinken?
Dette er helt på eksperimentstadiet for min del enda. Det er mange ting å ta hensyn til i bilens originale strøm opplegg. Bygger på tips fra Anton i Danmark og Elmo (begge har PSA) og tilpasses hva som er tilgjengelig i Th!nk.

Jeg har tenkt å legge ut løsningen på elbilwiki når den er ferdig. Noe står i posten over http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2395.0 og noe i http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2501.0
Sitat fra: hma på mandag 10. mai 2010, klokken 00:04
Hvilken lader har du med deg, og hvordan er den dimensjonert? (3-fase 32A)?
Ikke 3-fase. De fleste ladeplasser har vanlig 16A kontakter, jeg planleggr å bruke to-tre slike. Koble til 1, 2 eller 3 ladere avhenging av hva som er tilgjengelig på ladeplassen.
Skal få låne en prototype Th!nk originallader av Hens og en 10A lader av Elmo fordi jeg ikke har funne noe brukt og billig selv enda.
Hens sin lader henter jeg i kveld og finner det ut da, men den er nok vanlig 16A kontakt.
Elmo sin lader er også vanlig 10A kontakt, den skal fungere med én gang forutsatt at koblingen min er riktig.

Målet er å kjøre 1 time og lade 1 1/2 time, osv.

Edit: Th!nk prototypeladeren fra 1998 trengte litt ettersyn, så den ble ikke klar til turen.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Kom hjem kl 02:55 i natt. Brukte 13 timer hver vei. 3 ladepauser på vei til Trollhättan; pause i Ed i stedet for Vassbotten.

2 ladepauser på retur med svært forsiktig kjøring av codriver Jette Meyer som kjørte Moss - Trollhättan - Moss.

Traff hyggelige og hjelpsomme mennesker på Ed campingplass og Tanumshede Rasta (veikro) som lot oss lade fra 2 kontakter for hhv. 100 og 50 SEK.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

[quote author=El rayo link=topic=2549.msg20765#msg20765
Traff hyggelige og hjelpsomme mennesker på Ed campingplass og Tanumshede Rasta (veikro) som lot oss lade fra 2 kontakter for hhv. 100 og 50 SEK.
[/quote]

150 SEK eller ca 120 NOK for maks 40 kWt og 160 km rekkevidde.  :o  For samme beløp kunne en kjørt en tilsvarende stor dieselbil 200-250 km.

Med slike priser får vi håpe på snarlig utbygging av ladestasjoner enten de er gratis eller har taksameter.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

El rayo

#5
Sitat fra: elektrolux på mandag 17. mai 2010, klokken 16:00
150 SEK eller ca 120 NOK for maks 40 kWt og 160 km rekkevidde.  :o  For samme beløp kunne en kjørt en tilsvarende stor dieselbil 200-250 km.
;D ;D Ja, slik kan man jo også se på det  ;D ;D De rette tallene er forresten 31 kWt og 201 km.
Husk at vi er pionerer og det er de færreste som har opplevd at noen spør om å få lade bilen sin. Campingplasser og veikroer driver forretning og det er bare naturlig at de tar samme pris om for en bobil pr døgn. Det er en takst de er kjent med. Campingplassen i Trollhättan tok SEK 2,- pr kWt, de har måler på hver stolpe.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA