Skrevet av Emne: Noen som har brukt Partner Tepee som familiebil?  (Lest 7660 ganger)

Ebe

• Hero Member
    • Vis profil
Noen som har brukt Partner Tepee som familiebil?
« på: onsdag 01. mars 2017, klokken 20:00 »
Er det noen som har lyst å dele noen erfaringer om Tepee (fossil) som familiebil? Regner med dagens fossilversjon vil være noe av det samme som el-versjonen som kommer i høst?

http://m.peugeot.com/en/news/new-peugeot-partner-tepee-electric
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kaiat

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Noen som har brukt Partner Tepee som familiebil?
« Svar #1 på: onsdag 01. mars 2017, klokken 22:07 »
Jeg vurderte veldig sterkt Berlingo (som jo er samme bil) som familiebil da vi plutselig satt der med tre unger i barnestolalder. Undersøkte litt rundt bilen den gangen og fikk et godt inntrykk. Den er kanskje litt simpel innvendig, men det er jo egentlig en varebil og den har derfor ingen premium-ambisjoner.

Jeg har selv tenkt å sjekke ut Partner'en når den kommer. Vurderte faktisk å bygge om en elektrisk Partner/Berlingo varebil til personbil, men fant ut at det er visse forskjeller på karosseriet og da syntes jeg at det ble for tungvint. Hadde sannsynligvis ikke fått det godkjent heller.

Ebe

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: torsdag 02. mars 2017, klokken 12:45 »
Simpel innvendig skal gå greit, så lenge kidsa ser ut av vinduene og midtsetet er bredere enn i e-NV200. Tepee ser ut som en bedre bil for kidsa, enn det e-NV200 er.

Bare synd det ser ut som den kommer med samme batterikapasitet som dagens e-NV200...

kaiat

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: torsdag 02. mars 2017, klokken 23:53 »
Enkelt, men robust er vel kanskje bedre å si - og det er jo like greitt når en har unger. :) Baksetene er tre like store stoler med isofix på de to ytterste. Noe helt annet enn kirkebenken i e-NV200.

Batterikapasiteten er et minus og det blir vel neppe noen bedring her. Jeg ser jo at enkelte trillingeiere eksperimenterer med ekstra batteripakker (er jo trillingmekanikk i Partneren) og Partner håndterer naturlig nok bedre slik ekstralast enn en trilling - om en skulle finne på noe sånt.

Troald

• Sr. Member
    • Vis profil
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017

hsa77

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 på: onsdag 20. desember 2017, klokken 21:52 »
Dette er jo en glimrende familiebil, men 22,5 kwh batteri er ikke mye å skryte av i 2017. Bilen ser mye mindre ut som en varebil enn e-nv200 -
men med så lite batteri blir dette neppe noen storselger. Nok et eksempel på at bilfabrikantene ikke egentlig har lyst til å selge oss elbiler som kan erstatte fossilbilen.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40 - fra november en gang....

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #6 på: tirsdag 26. desember 2017, klokken 20:33 »
Har Varebilen og den går 100km på vinteren og 120 km på sommeren. Langtur på 1000 km på 3 døgn er blitt gjennomført med hurtigladere.  Egentlig greit med noen pauser når bilen er full av unger.

Et tips er en slik til nesten all kjøring, og Multivan eller bobil til de virkelig lange turene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El og Citroen AX elektro
Har for tiden VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model, Fiat 500 Microvetti, Buddy og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635

Daglig leder i elbilhjelpen.no AS. Utleievirksomhet via Nabobil.no, Leieting.no, Avamera.com og Air B&B i tillegg til privat og eget firma. Bytter hus via homeforexchange.com

ksorlund

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #7 på: tirsdag 02. januar 2018, klokken 00:00 »
En fordel Tepee har foran dagens e-NV200 er at Tepee kommer med varmepumpe.

Edit : en annen fordel er bredden, som også er nevnt over. Jeg prøver mine bilstoler, som jeg har god plass til i min 5008, i e-nv200 og fikk såvidt plass. Tepee er omtrent like bred som 5008. Benplass på passasjersetet foran i e-nv200 er et kapittel for seg. Det er trangt for lange personer som kona og meg. Har en Partner varebil diesel på jobb og jeg sitter ganske bra i den
« Siste redigering: tirsdag 02. januar 2018, klokken 00:08 av ksorlund »
2015 Peugeot 5008 Allure 1,6 BlueHDI (til salgs)
2016 Kia Soul EV Exclusive

hsa77

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #8 på: torsdag 04. januar 2018, klokken 20:36 »
Men når NV200 straks kommer med nesten dobbelt så stort batteri hjelper det lite med varmepumpe....

Trist at PSA ikke slår til med et skikkelig batteri når de lanserer Tepee som familiebil.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40 - fra november en gang....

Ebe

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 på: mandag 08. januar 2018, klokken 13:45 »
Med likt batteri hadde jeg nok valgt Tepee foran E-NV200, så helt enig med deg...

ragwo

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #10 på: torsdag 01. mars 2018, klokken 00:14 »
Men når NV200 straks kommer med nesten dobbelt så stort batteri hjelper det lite med varmepumpe....

Trist at PSA ikke slår til med et skikkelig batteri når de lanserer Tepee som familiebil.
Helt enig i at Teepee blir lansert med for lite batteri, men kjørelengde er definitivt ikke alt. Vi prøvekjørte en e-NV200 24KWh i forrige uke og det var såvidt den greide 80 km på fulladet batteri og kjørekomforten var dårligere enn en Iveco fra 1992. Vindstøyen ved 70 km/t var uholdbar og ergonomien i for- og bakseter var ikke engang kirkebenker verdig. Kona er oppvokst på gård og sammenligner kjørekomforten med en traktor. 40KWh-versjonen av e-NV200 er etter hva jeg har forstått samme bilen med større batteripakke. Puh, det var godt å få ventilert.
Eldrid - 2013 Leaf

ksorlund

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #11 på: mandag 12. mars 2018, klokken 13:40 »
Dessuten er interiøret rundt framsetene så trangt at det var bare såvidt jeg (191 cm) og frua (180 cm) fikk plass med 3 barnestoler i baksetet.
2015 Peugeot 5008 Allure 1,6 BlueHDI (til salgs)
2016 Kia Soul EV Exclusive

pwb

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #12 på: lørdag 31. mars 2018, klokken 18:52 »
Nå ble vel Tepee lansert bare for å få ut en elbil. PSA kommer jo med en helt ny elbil platform snart.