Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstralys på PHEV

Startet av LarsErikOsterud, mandag 21. desember 2015, klokken 11:19

« forrige - neste »

tessy

De var opptatt av att det skulle være godkjent, så forventer att det er to, siden dette vel er kravet.

RayBomb

Xenon på nærlys vil ikke bli godkjent med mindre du også får til å montere en automatisk nivå regulerer også.


Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RayBomb

#47
Ferdigmontert led bar fra forhandler kommer i par. De montere ikke bare en.
(Det kan gjerne se ut som 1stk, men det er 2stk - se koblinger bak)


Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

leafnor

Fikk montert LED bars i dag. To stk fra Jula, og det ble to koblingssett. (Trengte bare ett, men måtte ha kontakten som kobler til LED baren)
Fant 12V i en ubrukt kabelsko nede i sikringsboksen, og brukte en slik strømtyv som settes i en eksisterende sikring på ene fjernlyssikringen for å hente styrestrømmen til av/på.
Åpningen under skiltet er akkurat så bred som to slike LED.bars:
https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/kjoretoybelysning/ekstra-lysskinner/lysrampe-led-602191/
Skrudde en "stålbjelke" mellom de to festene i fanger, og så 4 vinkelbeslag på den igjen som så LED-barene ble skrudd på. Det hele passet perfekt. Måtte sage av noe plast på to små deksler som sitter på sidene av åpningen. (Tok i bjelken jeg satte inn). Det ble "dagslys" nå.
Dårlig med hull å finne for å sende ledning for bryter til fjernlysene inn i kupe, så den ligger igjen inne i motorrommet.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

RayBomb

Sitat fra: leafnor på fredag 29. desember 2017, klokken 23:48
Fikk montert LED bars i dag. To stk fra Jula, og det ble to koblingssett. (Trengte bare ett, men måtte ha kontakten som kobler til LED baren)
Fant 12V i en ubrukt kabelsko nede i sikringsboksen, og brukte en slik strømtyv som settes i en eksisterende sikring på ene fjernlyssikringen for å hente styrestrømmen til av/på.
Åpningen under skiltet er akkurat så bred som to slike LED.bars:
https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/kjoretoybelysning/ekstra-lysskinner/lysrampe-led-602191/
Skrudde en "stålbjelke" mellom de to festene i fanger, og så 4 vinkelbeslag på den igjen som så LED-barene ble skrudd på. Det hele passet perfekt. Måtte sage av noe plast på to små deksler som sitter på sidene av åpningen. (Tok i bjelken jeg satte inn). Det ble "dagslys" nå.
Dårlig med hull å finne for å sende ledning for bryter til fjernlysene inn i kupe, så den ligger igjen inne i motorrommet.
Ingen av bildene er synlige.
Hvor hentet du strømmen fra? Måtte du trekke ny ledning helt til bagasjerommet og batteriet, eller finnes det koblingspunkt for dette i motorom?


Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

leafnor

#50
Bildene vises på min PC 8).
Vet ikke mer jeg kan gjøre for å få de vist hos deg.

Tok strøm ut fra motorrommets sikringsboks. Det er 12V+ på en av de kabelsko en ser nede i ledige sokler.
Brukte slik strømtyv fra Biltema som en stikker ned i en sikringssokkel for å hente styrestrømmen der sikring til fjernlyset er.
Fant den løsningen på en Facebook gruppe for PHEV. Linker bilde i denne posten, håper det vises:


Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

RayBomb

Sitat fra: leafnor på søndag 18. mars 2018, klokken 15:59
Bildene vises på min PC 8).
Vet ikke mer jeg kan gjøre for å få de vist hos deg.

Tok strøm ut fra motorrommets sikringsboks. Det er 12V+ på en av de kabelsko en ser nede i ledige sokler.
Brukte slik strømtyv fra Biltema som en stikker ned i en sikringssokkel for å hente styrestrømmen der sikring til fjernlyset er.
Fant den løsningen på en Facebook gruppe for PHEV. Linker bilde i denne posten, håper det vises:
Flott, takk, og ja, bildet vises i din siste post.


Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA