Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring Tesla

Startet av Anita78, søndag 19. februar 2017, klokken 15:09

« forrige - neste »

Klykken

Frende og Tribe er flittig brukt av folk her. Har selv Frende.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Cato76

Sitat fra: Klykken på mandag 17. september 2018, klokken 08:30
Frende og Tribe er flittig brukt av folk her. Har selv Frende.

Takk for tips  :+1: Sendte mail til dem begge!
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

krizy

#122
Posting av refferals, enten det er for Tesla, forsikring, strøm eller annet er forbudt på forumet, utenom kjøp/salg kategoriene.

Lars
Forum admin

TeslaModelX

Er det noen som har forsikret en model X i Gjensidige?
Jeg får opp tilbud på rundt 18 000,- i året, dette til tross for at jeg har fordelsrabatt gjennom Tekna.

Har sammenlignet med andre forsikringsselskap og Gjensidige troner uten tvil som de dyreste.
Model S som jeg har forsikret der ligger bare på rundt 9500,- i året ???

Bjørn

Er det noen som vil dele hva dem betaler i dag for Kasko på sin P100D/ P Dual Drive.. :) ?

Tiger123

Sitat fra: Bjørn på lørdag 27. juli 2019, klokken 14:40
Er det noen som vil dele hva dem betaler i dag for Kasko på sin P100D/ P Dual Drive.. :) ?

Model S P100D, 2018 modell, 25 000 km, 19 000,-...:)

Øggen

Sitat fra: ModelS på søndag 11. november 2018, klokken 15:21
Er det noen som har forsikret en model X i Gjensidige?
Jeg får opp tilbud på rundt 18 000,- i året, dette til tross for at jeg har fordelsrabatt gjennom Tekna.

Har sammenlignet med andre forsikringsselskap og Gjensidige troner uten tvil som de dyreste.
Model S som jeg har forsikret der ligger bare på rundt 9500,- i året ???

X75 hos Gjenstridige. 30tkm utkant by, egen belyst overvåket oppstillingsplass, pluss forsikring= 21223kr før rabatt= 12166 etter NAF og samlerabatt. Har alle forsikringe med Gjensidige.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Sense

Sparebanken1 Østlandet skal ha 15910 kr årlig for 25000 km og toppkasko. Da dekker de skade på batteripakken opptil 8 år, ny bil ved totalskade inntil bilen er 3 år, leiebil inntil 45 dager, skade eller tyveri på løsøre opptil 20000 og ellers vanlig dekning. Dette er lagt inn med mine forusetninger som er 80 % bonus, LOfafør og 6000 kr egenandel på en 100d raven.

Vet ikke om prisen er konkurransedyktig, eller om det er den beste toppforsikringen, men selskapet vrir seg ihvertfall ikke unna ansvar, hvis du trenger et oppgjør. Det fikk min lommebok erfare når min kone krasjet for et år siden.

THE

Sitat fra: ModelS på søndag 11. november 2018, klokken 15:21
Er det noen som har forsikret en model X i Gjensidige?
Jeg får opp tilbud på rundt 18 000,- i året, dette til tross for at jeg har fordelsrabatt gjennom Tekna.

Har sammenlignet med andre forsikringsselskap og Gjensidige troner uten tvil som de dyreste.
Model S som jeg har forsikret der ligger bare på rundt 9500,- i året ???

X100D, plussforsikring, 8000 egenandel, Tekna fordel, utendørs parkering på egen tomt i tettsted i Sogn og Fjordane, 40000 km i året, 75% bonus, alle forsikringer i Gjensidige. 7800,- i året. Fikk ca 8-9% økning i premie nå ved hovedforfall i slutten av april.

Har hatt bilforsikring i Gjensidige uten skade (bortsett fra noen glassruter/steinsprut) siden 1996, og regner kanskje med at det slår positivt ut.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Sense

Ble forklart i dag av en forsikringagent at forsikringsselskapene ikke får anledning til å selge fungerende deler av kondemnerte Teslaer.
For hver bil som blir kondemnert etter en kollisjon, selger forsikringsselskapene bilen til operatører som plukker de uskadede delene fra bilen for videresalg.
Men Tesla nekter altså selskapene å gjøre dette med Teslaer.
Det er grunnen til at prisen på forsikringene på Teslaer stiger og trolig vil gjøre det i enda større grad framover, ifølge forsikringsagenten.

Er dette ren proteksjonisme, eller er det andre tekniske grunner til at Tesla velger en slik politikk?
Hvordan kan Tesla diktere hva som skal skje med kondemnerte biler? Det er jo ikke deres kjøretøy...  (Kanskje det er snakk om at Tesla nekter å reparere bilen hvis de pålegges å benytte gjenbruksdeler av forsikringsselskapene.)


turfsurf

Sitat fra: Sense på torsdag 22. august 2019, klokken 16:59
Hvordan kan Tesla diktere hva som skal skje med kondemnerte biler?
Det kan de ikke. Bare pølsevev.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: Sense på torsdag 22. august 2019, klokken 16:59
Ble forklart i dag av en forsikringagent at forsikringsselskapene ikke får anledning til å selge fungerende deler av kondemnerte Teslaer.
For hver bil som blir kondemnert etter en kollisjon, selger forsikringsselskapene bilen til operatører som plukker de uskadede delene fra bilen for videresalg.
Men Tesla nekter altså selskapene å gjøre dette med Teslaer.

Jaha? Hvorfor har da Grønvolds en masse Tesla-deler til salgs fra kondemnerte biler?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sense

Forstod det slik på forsikringsagenten at dette var en endring som var kommet nå nylig fra Tesla. Opp gjennom årene har det sikkert kommet en del komdemnerte Teslaer til opphugging, siden antall solgte Teslaer har vært enormt.

Greia er at forsikringspremien øker premien framover fordi biler som bedømmes som komdemnert, mister all gjenbruksverdi, ifølge forsikringsmannen. Når en bil kondemneres, så finnes det gjerne en restverdi igjen i bilen, som forsikringsselskapet selger, for å marginalisere tapet. Denne restverdien må nå forsikringsselskapet avskrive som 0, i motsetning til andre bilmerker som gjerne er ca kr. 30 000, ifølge agenten. Derfor øker premien.

Er ikke sikker, men jeg formoder at det skyldes at hvis garantien skal være gyldig, så nekter Tesla å reparere bilene. Forsikringsselskapene på sin side ønsker de skal bruke adekvate original-deler fra en kondemnert bil når reparasjoner utføres.
Og Tesla er jo rimelig proteksjonistiske mht. å tillate andre verksteder å utføre reparasjoner. Da faller gjerne garantien bort, hvis Tesla ikke selv har godkjent verkstedet. Og de karosseriverkstedene de har samarbeidsavtale med, får neppe selv avgjøre, tipper jeg.
Dermed har ikke kundene eller forsikringsselskapet noe valg. De må kjøpe helt nye og dyre deler fra Tesla.

Er det slik dette henger sammen?

Lynet

13 og halvparten av 14-modellene er nå utenfor garantitiden, man kan vel da velge verksted fritt. Såfremt indre strukturer ikke er skadet er jo de fleste karosseriskader stort sett utskifting av noen komponenter og litt lakkering. Det kan hvemsomhelst ta.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Rosstopher

Sitat fra: Sense på torsdag 22. august 2019, klokken 21:34
Forstod det slik på forsikringsagenten at dette var en endring som var kommet nå nylig fra Tesla. Opp gjennom årene har det sikkert kommet en del komdemnerte Teslaer til opphugging, siden antall solgte Teslaer har vært enormt.

Greia er at forsikringspremien øker premien framover fordi biler som bedømmes som komdemnert, mister all gjenbruksverdi, ifølge forsikringsmannen. Når en bil kondemneres, så finnes det gjerne en restverdi igjen i bilen, som forsikringsselskapet selger, for å marginalisere tapet. Denne restverdien må nå forsikringsselskapet avskrive som 0, i motsetning til andre bilmerker som gjerne er ca kr. 30 000, ifølge agenten. Derfor øker premien.

Er ikke sikker, men jeg formoder at det skyldes at hvis garantien skal være gyldig, så nekter Tesla å reparere bilene. Forsikringsselskapene på sin side ønsker de skal bruke adekvate original-deler fra en kondemnert bil når reparasjoner utføres.
Og Tesla er jo rimelig proteksjonistiske mht. å tillate andre verksteder å utføre reparasjoner. Da faller gjerne garantien bort, hvis Tesla ikke selv har godkjent verkstedet. Og de karosseriverkstedene de har samarbeidsavtale med, får neppe selv avgjøre, tipper jeg.
Dermed har ikke kundene eller forsikringsselskapet noe valg. De må kjøpe helt nye og dyre deler fra Tesla.

Er det slik dette henger sammen?

Tesla kan selvfølgelig ikke styre hvem som kjøper og selger brukte Teslaer (og brukte deler). Hvis du tar av en del av din Tesla og selger den til naboen, trur du at Tesla kan bestemme at dette er ulovlig? Skal Tesla komme og bøtelegge deg?

At Tesla ikke vil bruke brukte deler til å reparere biler derimot, er mer sannsynlig.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA