Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mercedes EQC

Startet av Tellus, lørdag 18. februar 2017, klokken 12:01

« forrige - neste »

Tellus

Finner ingen tråd om Mercedes sin kommende elektriske SUV. Skal visstnkok komme i 2019 og vil ta opp konkurransen med Tesla Model X, Jaguar I-Pace og Audi.

https://www.youtube.com/watch?v=t8EKW6dEORw


Tellus


Tellus

"2020 Mercedes-Benz EQC: German Manufacturer Is Testing Its First Ever All-Electric SUV"

http://suvsandtrucks.com/2020-mercedes-benz-eqc/

Counterpointer

Sitat fra: Tellus på lørdag 18. februar 2017, klokken 12:04
"Mercedes is building an electric SUV — and that should worry Tesla"

http://nordic.businessinsider.com/mercedes-electric-suv-should-worry-tesla-2016-9?r=US&IR=T
Når EQ kommer har Tesla solgt 1 mill modell 3 og har Model Y klar samt facelift mod X (-falcon dører) så jeg tror det går greit.

Men EQ ser veldig fin ut, bare litt mye bling...

snoemann

#5
Jeg merker at jeg er nysgjerrig på hvorfor Mercedes har valgt det designet de viser frem her.

En av fordelene ved de fleste nyere elbiler er at man trenger mindre plass til motor foran. Og dermed trenger man heller ikke like langt panser.
Unntaket er vel om man bevisst går for lagringsløsninger her, eller alternativt mener at man trenger såpass mye dekomponeringssoner foran for kollisjonssikkerhet.
Tviler på at noe av dette er årsaken til at Mercedes beholder et såpass langt panser.
Det er interessant å f.eks. se til designet av i-pace for sammenlikning.
På Jaguaren ser det ut til at man bedre utnytter plassbesparelsen elbil plattformen gir.

Jeg har mistanker om at Mercedes sine designere "henger fast" i fortidens bildesign.
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017


Anonym_Bruker

Vet noen hvor stort bagasjerom denne vil få?
Har ikke klart å finne så mye informasjon om dette.

Det eneste jeg har funnet ut er fra linken over:
"Dimensionally, the EQ concept falls halfway between the existing GLC and GLE with a length of 4730mm, width of 1950mm and height of 1560mm."

Det har også kommet ut noen bilder fra interøret, men finner ingen bilder fra bagasjerommet...

Og tror dere denne vil støtte hengerfeste?

Counterpointer

Sitat fra: Anonym_Bruker på tirsdag 13. juni 2017, klokken 15:42
Vet noen hvor stort bagasjerom denne vil få?
Har ikke klart å finne så mye informasjon om dette.

Det eneste jeg har funnet ut er fra linken over:
"Dimensionally, the EQ concept falls halfway between the existing GLC and GLE with a length of 4730mm, width of 1950mm and height of 1560mm."

Det har også kommet ut noen bilder fra interøret, men finner ingen bilder fra bagasjerommet...

Og tror dere denne vil støtte hengerfeste?
Siden TMX er en opplagt konkurrent så er det ikke usannsynlig , men det er få andre enn vi nordmenn som er så opptatt av dette så ikke godt å vite.

Anonym_Bruker

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 13. juni 2017, klokken 18:32
Sitat fra: Anonym_Bruker på tirsdag 13. juni 2017, klokken 15:42
...(klipp)...
Og tror dere denne vil støtte hengerfeste?
Siden TMX er en opplagt konkurrent så er det ikke usannsynlig , men det er få andre enn vi nordmenn som er så opptatt av dette så ikke godt å vite.

Audi Norge var i hvert fall tidlig ute med å sørge for at Audi E-tron SUV'en fikk seg hengerfeste:
http://www.tv2.no/a/8043370/, men usikker på om Mercedes sentralt er veldig lydhøre for innspill.

Counterpointer

Sitat fra: Anonym_Bruker på onsdag 14. juni 2017, klokken 09:06

Audi Norge var i hvert fall tidlig ute med å sørge for at Audi E-tron SUV'en fikk seg hengerfeste:
http://www.tv2.no/a/8043370/, men usikker på om Mercedes sentralt er veldig lydhøre for innspill.
Står ingenting i din link om hengerfeste?

Sist jeg snakket med Audi om dette viste de ingenting.....

Anonym_Bruker

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 14. juni 2017, klokken 11:31
Sitat fra: Anonym_Bruker på onsdag 14. juni 2017, klokken 09:06

Audi Norge var i hvert fall tidlig ute med å sørge for at Audi E-tron SUV'en fikk seg hengerfeste:
http://www.tv2.no/a/8043370/, men usikker på om Mercedes sentralt er veldig lydhøre for innspill.
Står ingenting i din link om hengerfeste?

Sist jeg snakket med Audi om dette viste de ingenting.....

Tror da det?:
"– Siden vi har såpass omfattende erfaring med elbiler her hjemme, har vi fått komme med innspill og råd i forbindelse med hva en kan og bør gjøre. For eksempel sørget vi raskt for at denne bilen skal kunne ha hengerfeste, forteller informasjonssjef for Audi Norge, Marius Tegneby."

Counterpointer

Sitat fra: Anonym_Bruker på onsdag 14. juni 2017, klokken 12:51
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 14. juni 2017, klokken 11:31
Sitat fra: Anonym_Bruker på onsdag 14. juni 2017, klokken 09:06

Audi Norge var i hvert fall tidlig ute med å sørge for at Audi E-tron SUV'en fikk seg hengerfeste:
http://www.tv2.no/a/8043370/, men usikker på om Mercedes sentralt er veldig lydhøre for innspill.
Står ingenting i din link om hengerfeste?

Sist jeg snakket med Audi om dette viste de ingenting.....

Tror da det?:
"– Siden vi har såpass omfattende erfaring med elbiler her hjemme, har vi fått komme med innspill og råd i forbindelse med hva en kan og bør gjøre. For eksempel sørget vi raskt for at denne bilen skal kunne ha hengerfeste, forteller informasjonssjef for Audi Norge, Marius Tegneby."
Det klarte jeg å overse. Beklager

Anonym_Bruker

#13
I morgen kl. 12 åpner de mulighet for reservere en EQC.

Foreløpig ikke så mye mer informasjon om hverken lastekapasitet eller hengerfeste ut over "Produksjonsmodellen EQC blir på størrelse med dagens GLC" (Noe som var å forvente gitt navnet EQC...)

Dette er det siste jeg fant som kun går på ytelse og rekkevidde:
http://www.klikk.no/motor/elektriske-mercedes-suv-3709861

Anonym_Bruker

Ser det er laget et eget område for EQ, så da kan vel denne stenges :)

Nytt område:
https://elbilforum.no/forum/index.php/board,110.0.html

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA